Black Friday: Άρχισαν οι ουρές στα καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας

Black Friday σήμερα, Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, και πλήθος κόσμου έχει κατέβει από νωρίς στην Ερμού για τις μεγάλες προσφορές.

Black Friday: Άρχισαν οι ουρές στα καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας
Σε κλοιό Black Friday κινείται το κέντρο της Αθήνας.
Newsbomb.gr / Νίκος Χριστοφάκης
5'

Φωτορεπορτάζ: Νίκος Χριστοφάκης

Σε κλοιό Black Friday κινείται το κέντρο της Αθήνας, καθώς οι εκπτώσεις, σχηματίζουν ουρές καταναλωτών από νωρίς το πρωί έξω από καταστήματα και εμπορικά.

Το Newsbomb.gr και ο φωτοτρεπόρτερ Νίκος Χριστοφάκης βρέθηκε το πρωί της Παρασκευής στην Ερμού όπου και κατέγραψε την κίνηση στα μαγαζιά.

Με σύμμαχο τον καλό καιρό, ο κόσμος δεν θέλησε να χάσει τις καλές ευκαιρίες που του παρουσιάζονται στο να προμηθευτεί πράγματα που ήθελε με έκπτωση που φτάνει ακόμα και το 50%.

Ωστόσο, δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που παραπονιούνται ότι οι αρχικές τιμές σε προϊόντα που είναι σε έκπτωση είναι πιο υψηλές από από αυτό που ίσχυε πρίν λίγες μέρες.

Συμβουλές για συμφέρουσες και ασφαλείς συναλλαγές

«Οι καταναλωτές είναι εκείνοι που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να καθορίζουν τον χρόνο και το περιεχόμενο των αγορών τους με σύνεση, στη βάση των πραγματικών αναγκών και των οικονομικών δυνατοτήτων τους και, πάντως, όχι υπό καθεστώς ψυχολογικής παρόρμησης». Αυτό υπογραμμίζει ο Συνήγορος του Καταναλωτή με αφορμή τις εκπτωτικές περιόδους της Black Friday και της Cyber Monday.

Όπως σημειώνεται από την Ανεξάρτητη Αρχή, οι υπερβολικά ή οι ασυνήθιστα μεγάλες μειώσεις τιμών ενδέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις να υποκρύπτουν δόλιες πρακτικές, όπως για παράδειγμα η παραπλανητική πώληση απομιμητικών προϊόντων.

Επομένως, οι καταναλωτές, πλην των καλών τιμών, θα πρέπει να αναζητούν συνδυαστικά και άλλες εγγυήσεις ότι όντως πρόκειται να πραγματοποιήσουν μια συμφέρουσα και ασφαλή συναλλαγή από νόμιμα και έγκυρα ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως ενδεικτικά:

  • Ότι διατίθενται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του καταστήματος πλήρη ταυτοποιητικά στοιχεία: Εταιρική επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική και ηλεκτρονική (email) διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας (που θα πρέπει να είναι σταθερά και όχι κινητά), αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ (τον οποίο οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι, ανατρέχοντας στον σύνδεσμο: https://www.businessregistry.gr/publicity/index).
  • Ότι παρέχεται ποικιλία εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανόμενης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, και όχι μόνο η αντικαταβολή ή η τραπεζική κατάθεση σε λογαριασμό. Ειδικά η τραπεζική κατάθεση, εάν εμφανίζεται ως αποκλειστικός τρόπος πληρωμής και εάν, ταυτόχρονα, απαιτείται από τον έμπορο η προεξόφληση όλου του ποσού της αγοράς, θα πρέπει να προβληματίζει ιδιαιτέρως τους καταναλωτές και να τους καθιστά εξαιρετικά διστακτικούς.
  • Ότι παρέχεται η δυνατότητα της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και, σε ευδιάκριτο σημείο της ιστοσελίδας του εμπόρου, το link προς τη σχετική Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν από πριν ότι είναι ενεργό και ότι παραπέμπει στη σωστή υπερσύνδεση.
  • Ότι δεν εντοπίζεται μεγάλος αριθμός ορθογραφικών και γραμματικών- συντακτικών λαθών σε σημαντικά κείμενα της ιστοσελίδας του εμπόρου (πχ στις περιγραφές των προϊόντων, στους όρους χρήσης ή στην πολιτική προσωπικών δεδομένων), τα οποία είναι ένδειξη προχειρότητας, αλλά και ενδεχομένως δόλιων προθέσεων και θα πρέπει, συνεπώς, να αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής, που ίσως εκ των υστέρων αποβεί επιζήμια.

Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων, τα δικαιώματα των καταναλωτών (υπαναχώρηση από εξ αποστάσεως ή εκτός εμπορικού καταστήματος συμβάσεις, δωρεάν επιδιόρθωση ή αντικατάσταση ελαττωματικών ή μη αντίστοιχων με την παραγγελία προϊόντων, κ.λπ.) ισχύουν στο ακέραιο, χωρίς μονομερείς ή αυθαίρετες εξαιρέσεις από την πλευρά των εμπόρων.

Τέλος, επισημαίνεται πως, για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσουν με κάποιον προμηθευτή σε σχέση με τα δικαιώματά τους, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται για δωρεάν βοήθεια κατά περίπτωση στον Συνήγορο του Καταναλωτή (εάν η διαφορά είναι με έμπορο εντός Ελλάδας) και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας (εάν η διαφορά είναι διασυνοριακή, με έμπορο που εδρεύει εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία και τη Νορβηγία).

Στα 120 εκατ. ευρώ εκτιμάται η αγορά της φετινής Black Friday

Σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΛΠΕ ένας στους πέντε καταναλωτές δηλώνει πως θα ψωνίσει προϊόντα τη φετινή Black Friday με τη μέση δαπάνη να φτάνει τα 146 ευρώ. Κατά συνέπεια η αγορά της Black Friday εκτιμάται φέτος ότι θα ανέλθει στα 120 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα 1 στους 3 από τους καταναλωτές που θα ψωνίσουν στη Black Friday, θα κάνει και το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του για τα Χριστούγεννα.

Αντίστοιχα, έρευνα της Nielsen IQ, δείχνει πως τα 2/4 σχεδόν των Ελλήνων καταναλωτών θα εκμεταλλευτούν τις ημέρες Black Friday και τη Cyber Monday, για εορταστικές αγορές.

Στα τρόφιμα και ποτά, σε ποσοστό 28% οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν πως είναι πιθανό να εκμεταλλευτούν τις προσφορές της περιόδου για να κάνουν αγορές ενόψει των γιορτών. Στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 29%. Παράλληλα το 1/3 των καταναλωτών θα βρίσκεται σε «επιφυλακή» για ευκαιρίες που θα προκύψουν στη Black Fridayτόσο για δώρα, ποτά όσο και προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς.

Ακολουθήστε το Newsbomb και στο κανάλι μας στο YouTube

Σχετικές ειδήσεις

Black Friday: Κορυφώνονται σήμερα οι προσφορές - Τι να προσέξετε

Black Friday: Το ωράριο στα μαγαζιά - Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Black Friday: «Κυνηγοί» προσφορών οι καταναλωτές

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή