Προσδεθείτε! Τα υδροπλάνα ζεσταίνουν τις μηχανές τους για το 2023

Η αντίστροφη μέτρηση για τη λειτουργία των υδατοδρομίων έχει αρχίσει - Ο Νικόλας Χαραλάμπους, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes S.A., μίλησε στο Newsbomb.gr για την έναρξη του νέου μεταφορικού μέσου της χώρας μας.
4'

Η αναβάθμιση των μεταφορών στην Ελλάδα διαφαίνεται να είναι γεγονός πια καθώς το πολυαναμενόμενο πρότζεκτ των υδροπλάνων παίρνει «σάρκα και οστά».

Οι δυσεπίλυτες γραφειοκρατικές διαδικασίες, που ταλαιπώρησαν για χρόνια τις εταιρίες που διαχειρίζονταν υδροπλάνα, έφτασαν στο τέλος τους. Tώρα πια, το περιβόητο next big thing των ελληνικών μεταφορών εντάσσεται στο συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας μας προσφέροντας επιπλέον επιλογές μεταφοράς στο επιβατικό κοινό.

Ο Νικόλας Χαραλάμπους, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes S.A., μίλησε στο Newsbomb.gr για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ώστε να αδειοδοτηθούν τα υδατοδρόμια, και παρουσίασε τον σχεδιασμό πτήσεων των υδροπλάνων και της διασύνδεσης που μπορούν να προσφέρουν.

Νικόλας Χαραλάμπους, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes S.A.

«Σαν εταιρεία ξεκινήσαμε να δραστηριοποιούμαστε το 2013 με την υπογραφή του νόμου του Σαμαρά Ν. 4146/18-4-2013 περί λειτουργίας υδροπλάνων και υδατοδρομίων ως αποτέλεσμα του σημαντικού επενδυτικού και αναπτυξιακού ενδιαφέροντος που δημιουργήθηκε για επενδύσεις στο χώρο των υδροπλάνων στην Ελλάδα. Άνοιγε μετά από πολλά χρόνια η αγορά αυτή, δίνοντας τη δυνατότητα σε επενδυτές να επενδύσουν σε αυτόν τον τομέα. Ωστόσο, δεν υπήρχε καμία δυνατότητα, δεν υπήρχε κανένα πλαίσιο για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε. Για αυτό και οι δύο προηγούμενες προσπάθειες που είχαν γίνει παλαιότερα απέτυχαν».

Προσπάθειες που «ναυάγησαν»

Ο κος Χαραλάμπους ανέφερε χαρακτηριστικά πως πριν ξεκινήσει η Hellenic Seaplanes S.A., δύο ακόμα εταιρείες είχαν προσπαθήσει να εντάξουν τα υδροπλάνα ως νέο μεταφορικό μέσο της Ελλάδας. Η πρώτη εταιρεία άντεξε 18 μήνες και η δεύτερη εταιρεία σε 6 μήνες έβαλε λουκέτο.

Συγκεκριμένα, ο κος Χαραλάμπους είπε: «Οι πρώτοι επενδυτές ήταν Ελληνοκαναδοί και πάλεψαν με τη γραφειοκρατία για 18 ολόκληρους μήνες, μέχρι που έφυγαν απηυδισμένοι το 2009. Το 2009 ανοίγει μια καινούργια εταιρεία στον Βόλο που μετά από 6 μήνες και αυτή έκλεισε. Δυστυχώς αυτές οι δύο αποτυχημένες προσπάθειες δεν ήταν αρκετές για να μας αποδείξουν τι θα επακολουθούσε. Την τελευταία δεκαετία προσπαθούμε και παραμένουμε στον χώρο παρά τις αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίσαμε τα προηγούμενα χρόνια. Θέλουμε να φέρουμε εις πέρας το όλο εγχείρημα, το επενδυτικό πλάνο».

20 υδατοδρόμια μέχρι το 2023

«Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία πλέον, βάζοντας το δικό μας στίγμα στο δίκτυο υδατοδρομίων. Θα έχουμε έτοιμα, 20 υδατοδρόμια, μέχρι το 2023. Αυτή τη στιγμή έχουμε 7 κατασκευασμένα και άλλα 13 υπό κατασκευή», ανέφερε ο κος Χαραλάμπους.

Κατασκευασμένα υδατοδρόμια:

  1. Κέρκυρα
  2. Παξοί
  3. Πάτρα
  4. Τήνος
  5. Πάτμος
  6. Σίφνος
  7. Βόλος

Υδατοδρόμια υπό κατασκευή

  1. Σκόπελος
  2. Αλόννησος
  3. Σκύρος
  4. Αμφιλοχία
  5. Σητεία
  6. Καλαμάτα
  7. Κυλλήνη
  8. Χαλκίδα
  9. Κύμη
  10. Κάρυστος
  11. Αιδηψός
  12. Ίος
  13. Ρέθυμνο

Πόσο κοστίζει το εισιτήριο του υδροπλάνου;

Tελικά πόσο είναι το κόστος για το εισιτήριο; Ξεπερνά το κόστος του αεροπορικού; O κος Χαραλάμπους ήταν καθησυχαστικός.

«Το κόστος του εισιτηρίου για το υδροπλάνο θα κυμαίνεται μεταξύ του αεροπορικού και του ακτοπλοϊκού κόστους. Ένα ακτοπλοϊκό εισιτήριο σε VIP θέση κυμαίνεται από 55 ευρώ έως 75 ευρώ, ενώ ένα ακτοπλοϊκό εισιτήριο υφιστάμενης γραμμής για το Αιγαίο κυμαίνεται από 85 ευρώ έως 200 ευρώ, αναλόγως πάντα με την περίοδο. Για μισή ώρα πτήσης το κόστος του εισιτηρίου θα ανέρχεται περίπου στα 85 ευρώ, αλλά αυτό εξαρτάται και από το κόστος των καυσίμων καθώς συνεχώς μεταβάλλεται», ανέφερε και συμπλήρωσε πως «ένα υδροπλάνο μεταφέρει 19 επιβάτες και μαζί με τους 2 πιλότους είναι στο σύνολό τους 21 άτομα».

Επένδυση στον τουρισμό

«Τα υδροπλάνο είναι τουριστικό προϊόν. Ενισχύουμε το συγκοινωνιακό κομμάτι. Τα υδροπλάνα θα εξυπηρετούν περιοχές που έχουν δύσκολη πρόσβαση και μικρή επισκεψιμότητα λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούν, όπως τα νησιά. Ακόμα θα εξυπηρετούν αεροδιακομιδής ασθενών», επεσήμανε ο CEO της Hellenic Seaplanes S.A.

Τον Μάρτιο η πρώτη πτήση

Η πρώτη πτήση θα πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο του 2023, πιθανότατα από το υδατοδρόμιο του Αλίμου. Τα δρομολόγια που θα εκτελεί από Άλιμο θα είναι σε Τήνο, Πάτμο, και Σίφνο.

Ενδεικτικά μερικά δρομολόγια που σχεδίασε η Hellenic Seaplanes S.A.

Βόλος - Σκόπελος

Βόλος - Αλόννησος

Βόλος - Σκύρος

Πάτρα - Κυλλήνη

Κυλλήνη - Ζάκυνθος

Κυλλήνη - Καλαμάτα


Ακολουθήστε το Newsbomb και στο κανάλι μας στο YouTube


Διαβάστε επίσης


Ενοίκια: 7 +1 λόγοι που αυξήθηκαν τον τελευταίο χρόνο

Ενοίκια: Το λιγότερο 600 ευρώ για δυάρια στην Αθήνα

Γιάννης Βίδρας: Ο πατέρας που έγινε «Ironman» για χάρη της κόρης του



Δείτε όλο το Weekend Edition εδώ