Πτώση F-4 Phantom: Αυτός είναι ο νεκρός συγκυβερνήτης - Θρήνος για τον Υποσμηναγό Μάριο Τουρούτσικα
«Μαύρη» μέρα για την Πολεμική Αεροπορία – Ο 29χρονος Υποσμηναγός Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας ανασύρθηκε νεκρός μετά την πτώση του μαχητικού αεροσκάφους F-4 Phantom ανοιχτά του Κατακόλου.
Πρόκειται για τον συγκυβερνήτη του F-4 Phantom II της 338 Μοίρας, το οποίο εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση έχοντας απογειωθεί νωρίτερα από την 117 Πτέρυγας Μάχης στην Ανδραβίδα.
Το μαχητικό κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 8 μίλια δυτικά του Κατακόλου, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του συγκυβερνήτη, Υποσμηναγού (Ι) Μάριου - Μιχαήλ Τουρούτσικα 29 ετών, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον κυβερνήτη, Σμηναγό (Ι) Ευστάθιο Τσιτλακίδη, 31 ετών.
Ο Υποσμηναγός Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας μπορεί να ήταν νεαρός σε ηλικία, ωστόσο θεωρούνταν ικανότατος χειριστής και με προοπτικές.
Ο 29χρονος Υποσμηναγός είχε καταγωγή από την Αρκαδία και το μεγάλο του όνειρο από μικρό παιδί ήταν να γίνει Ίκαρος.
Δυστυχώς, η μοίρα του έπαιξε πολύ άσχημο παιχνίδι, με τον ίδιο να είναι γραφτό να μπει στο πάνθεον των ηρώων Ιπταμένων που έδωσαν τη ζωή τους για την ειρήνη και την ασφάλεια στην πατρίδα μας.
Το χρονικό της πτώσης του F-4 Phantom
Όλα ξεκίνησαν το πρωί της Δευτέρας (30/01) όταν ο σχηματισμός δύο μαχητικών F-4 Phantom απογειώθηκε από την 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα, πραγματοποιώντας εκπαιδευτική άσκηση «χαμηλής ναυτιλίας», που σημαίνει πολύ χαμηλά ύψη.
Περίπου 8 μίλια δυτικά του Κατακόλου, ο επικεφαλής του σχηματισμού ενημέρωσε τον πως το ζευγάρι του είχε καταπέσει στη θάλασσα. Αμέσως σήμανε συναγερμός στην Πολεμική Αεροπορία, το Λιμενικό και όλες τις αρμόδιες Αρχές, ώστε να εντοπιστούν οι χειριστές του F-4 Phantom και το μαχητικό.
Αμέσως έσπευσαν στην περιοχή 2 ελικόπτερα ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και πλωτά μέσα του Λιμενικού Σώματος, ενώ σε μέγιστη ετοιμότητα ήταν και ένα C-130.
Αν και αρχικά υπήρξαν πληροφορίες πως ο Σμηναγός και ο Υποσμηναγός έχουν χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα εγκαταλείποντας το μαχητικό, τελικά έγινε γνωστό πως οι δύο Ίκαροι δεν πρόλαβαν να κάνουν χρήση του συστήματος ασφαλείας.
Πληροφορίες αναφέρουν επίσης πως οι δύο χειριστές είχαν ενημερώσει νωρίτερα για βλάβη στο μαχητικό τους, λαμβλάνοντας εντολή για άμεση εγκατάλειψη του αεροσκάφους. Ωστόσο, αυτά τα κρίσιμα δευτερόλεπτα κανείς δεν γνωρίζει τι συνέβη και οι δύο πιλότοι μας δεν κατάφεραν να εγκαταλείψουν.
Λίγο μετά τις 12:30 το μεσημέρι, εντοπίστηκαν τα πρώτα συντρίμμια του μαχητικού:
Εκτιμήσεις για τεχνική βλάβη
Σύμφωνα με τον αντιπτέραρχο ε.α. Βασίλη Γεωργούση, εφόσον επιβεβαιωθούν οι πρώτες πληροφορίες οι δυο ιπτάμενοι είχαν ενημερώσει ότι θα εκαταλείψουν το αεροσκάφος, αυτό σημαίνει, όπως τονίζει, ότι υπήρχε τεχνική βλάβη, η οποία δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί.
«Υποθέτω λόγω του σημείου πως ήταν σε καθοδο προς το αεροδρόμιο, λόγω του τεχνικού προβλήματος, επιδεινώθηκε η κατάσταση, και σε ασφαλές ύψος το εγκατέλειψαν» είπε. «Μπορεί να είναι βλάβη κινητήρα, βλάβη πηδαλίου ή στα υδραυλικά συστήματα» πρόσθεσε τονιζοντας πως όταν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί η βλαβη είναι υποχρεωμένοι οι πιλότοι να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος.