Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Το Newsbomb.gr στον τόπο της τραγωδίας (pics)

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Σε εθνική τραγωδία εξελίσσεται η σύγκρουση των δύο τρένων αργά το βράδυ της Τρίτης στα Τέμπη, με τον αριθμό των νεκρών να έχει φτάσει τους 36, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της Πυροσβεστικής.
Η τραγωδία στα Τέμπη
Newsbomb.gr / Χάρης Γκίκας
14'

Αποστολή: Χάρης Γκίκας

Τραγικό δυστύχημα με τρένο συνέβη το βράδυ της Τρίτης έξω από τα Τέμπη. Επιβατική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με εμπορική και βαγόνια τυλίχτηκαν στις φλόγες. Αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των νεκρών, πολλοί οι σοβαρά τραυματισμένοι επιβάτες, εγκαυματίες και ακρωτηριασμένοι.

Το Newsbomb.gr παρακολουθεί από την πρώτη στιγμή και μεταφέρει τις εξελίξεις από τη σιδηροδρομική τραγωδία. Βίντεο από το σημείο της σύγκρουσης, μαρτυρίες, οι επίσημες ανακοινώσεις των Αρχών και η τεράστια επιχείρηση για τον απεγκλωβισμό ανθρώπων.

Ο τελευταίος απολογισμός για την τραγωδία με τα τρένα στα Τέμπη αναφέρει ότι οι νεκροί ανέρχονται στους 38, σύμφωνα με πηγές του ΕΚΑΒ, ενώ από τους 85 τραυματίες, οι 66 νοσηλεύονται και οι υπόλοιποι 32 έχουν πάρει εξιτήριο. Οι 6 βρίσκονται σε μονάδες εντατικής θεραπείας.

Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού ατόμων, στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών παραμένει σε εξέλιξη.

Οι προσπάθειες των πυροσβεστικών δυνάμεων αυτή τη στιγμή επικεντρώνονται στα τρία πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας τα οποία έχουν ανατραπεί και εκεί παρουσιάζεται μεγαλύτερη δυσκολία απεγκλωβισμού.

Αυτή τη στιγμή επιχειρούν 150 πυροσβέστες, καθώς και η ειδική μονάδα αντιμετώπισης καταστροφών με 17 οχήματα και 4 γερανοφόρα, ενώ το ΕΚΑΒ συνδράμει με 30 ασθενοφόρα.

Δείτε εικόνα από τη live μετάδοση του Newsbomb.gr:

Εικόνες από τον τόπο της τραγωδίας:

Προσοχή: Ακολουθούν σοκαριστικές εικόνες

Όπως ενημέρωσε ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής, οι προσπάθειες επικεντρώνονται στα δύο πρώτα βαγόνια που έχουν ανατραπεί. Η επιχείρηση γίνεται με 4 ειδικά γερανοφόρα οχήματα που ανασηκώνουν τους συρμούς.

Δείτε εναέριες εικόνες:

Έχει ξεκινήσει η διαδικασία ταυτοποίησης και αναγνώρισης των σορών. Στο νοσοκομείο βρίσκονται κλιμάκια ειδικών ψυχολόγων.

Όπως έγινε γνωστό, ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος έχει αναθέσει την εποπτεία της προανάκρισης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο.

«Έχει ξεκινήσει έρευνα για να αποσαφηνιστούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη να κινούνται δύο τρένα στην αντίθετη κατεύθυνση» ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σε δήλωσή του έξω από το Μέγαρο Μαξίμου, μετά την τραγωδία στα Τέμπη με τη σύγκρουση των τρένων, την ώρα που ο απολογισμός έχει φτάσει στους 38 νεκρούς.

Προσαγωγή του σταθμάρχη

Στην Τροχαία Λάρισας βρίσκονται ο εκπρόσωπος και δύο προϊστάμενοι του ΟΣΕ Λάρισας, μετά την τραγική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, της οποίας ο τραγικός απολογισμός έχει φτάσει τους 32 νεκρούς.

Σύμφωνα με πηγές και οι τρεις «δείχνουν» ως υπεύθυνο της τραγωδίας τον σταθμάρχη. Ο σταθμάρχης, παραμένει στο τμήμα της Τροχαίας ενώ αναμένεται η απόφαση εισαγγελέα.

Συγκλονίζει ο Δήμαρχος Τεμπών στο Newsbomb –«Άμορφη μάζα τα 3 πρώτα βαγόνια»

Για την τραγωδία μίλησε στο Newsbomb.gr ο δήμαρχος Τεμπών, Γιώργος Μανώλης. Σύμφωνα με τον ίδιο: «Αυτήν τη στιγμή έχουν έρθει στο σημείο της τραγωδίας οι γερανοί για να σηκώσουν τα τρία πρώρα βαγόνια που έχουν μετατραπεί σε άμορφη μάζα. Ακόμα αυτά τα βαγόνια δεν έχουν ελεγχθεί».

Περιγράφοντας τις πρώτες στιγμές της τραγωδίας ο κ. Μανώλης αναφέρει: «Ο κόσμος ήταν στα χαμένα. Δεν είχαν καταλάβει τι είχε συμβεί, ούτε που βρίσκονται. Μας ζητούσαν να επικοινωνήσουν με τους δικούς τους».

Σοκαρισμένος ο Θάνος Πλεύρης: «Υπάρχουν δυσκολίες στην αναγνώριση»

Για δυσκολίες στην αναγνώριση των νεκρών, έκανε λόγο ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης ο οποίος έχει μεταβεί στη Λάρισα μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. «Μέχρι στιγμής έχουμε 32 νεκρούς, έχουν έρθει στο Γενικό Νοσοκομείο. Ξεκινάμε τη διαδικασία να γίνει αναγνώριση των 32. Έχουμε φέρει ψυχολόγους να στηρίξουν τους συγγενείς. Είναι τρομακτική διαδικασία για τους συγγενείς. Υπάρχουν αρκετές δυσκολίες στο κομμάτι της αναγνώρισης. Οι ασθενείς υπάρχουν κάποιοι που είναι πιο σοβαρά».

Νωρίτερα, η υφυπουργός Μίνα Γκάγκα, είχε δηλώσει: «Είναι τρομερό αυτό που συνέβη για όλους τους ανθρώπους που χάθηκαν. Εδώ οι ασθενείς που έχουν έρθει είναι περισσότεροι από 30, κάποιοι ήταν ελαφρά, έχουν μείνει 14 εδώ. Για τους τραυματίες κάνουμε ό,τι μπορούμε. Δεν έχω συνολική εικόνα, θα μας την δώσει η Πυροσβεστική. Οι περισσότεροι είναι στη Λάρισα. Συλλυπητήρια σε όλους».

Το μεσημέρι θα φτάσουν στο σημείο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

«Προσπάθησα να βγάλω όσους μπορούσα» - Συγκλονίζει νεαρός «ήρωας»

Ένας νεαρός επιβάτης που βρισκόταν στο βαγόνι 6 της μοιραίας αμαξοστοιχίας μίλησε στην κάμερα για την τρομερή σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη που βύθισε στο πένθος την Ελλάδα. Στο βαγόνι που υπέστη τη μεγαλύτερη καταστροφή όπως είπε, η κατάσταση ήταν τρομακτική.

«Εγώ βρισκόμουν στο βαγόνι 6 όπου ήταν απλά σαν ένας σεισμός. Έτσι το νιώσαμε. Ήταν τρεις συγκρούσεις, η μια πιο μικρή από την άλλη. Στο βαγόνι μου χτύπησε μόνο μια γυναίκα την οποία αμέσως βοήθησα, είχε σκιστεί στο φρύδι της, όχι κάτι πολύ σοβαρό. Μετά προσπάθησα με κάποια άλλα άτομα να βγάλουμε τους περισσότερους, δηλαδή γυναίκες, ηλικιωμένους γιατί ήταν πιο δύσκολη η μετακίνησή τους με τις βαλίτσες», είπε.

Και συνέχισε:

«Ήταν ένα κοριτσάκι 6 μηνών το οποίο προσπάθησα να βρω, δεν το βρήκα, αλλά ευτυχώς ήρθα εδώ μίλησα με τη μητέρα του και μου είπε ότι βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, δόξα τω Θεώ. Οι περισσότεροι που ήταν στο βαγόνι μου ήταν καλά. Μετά επιχείρησα να πάω προς το βαγόνι 5, 4, 3 να βγάλω όσους περισσότερους μπορούσα.

Τι να σας πω, αίματα, με έχει πιάσει ταραχή, ούτε να μιλήσω δεν μπορώ. Ήταν τραγικά τα πράγματα… Συγκρούστηκε το βαγόνι 2, δηλαδή εκεί που είναι η καφετέρια, στο οποίο πρέπει να είχε και τα περισσότερα θύματα το οποίο δεν μπορούσες να πλησιάσεις ούτε από κάτω. Φλεγόταν, ήταν γεμάτο στις φλόγες, προσπάθησα να περάσω κάτω από κάτι συντρίμμια, δεν γινόταν να αναπνεύσεις, δεν μπορούσες να περάσεις εκεί».

Συγκλονιστικές μαρτυρίες επιζώντων στο Newsbomb.gr

Την φρίκη που βίωσαν τα πρώτα λεπτά τη τραγωδίας, περιγράφουν στο Newsbomb.gr επιζώντες της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει στο Newsbomb.gr, ο Γιώργος Σμέτης: «Ήμουν στο τελευταίο βαγόνι. Μετά την σφοδρή σύγκρουση άνοιξε η πόρτα. Μαζί με άλλους πέντε επιβάτες αποφασίσαμε να βγούμε από το βαγόνι γιατί μυρίσαμε τους καπνούς και φοβηθήκαμε μήπως πιάσει φωτιά».

Και πρόσθεσε: «Ακούγαμε ουρλιαχτά και κλάματα. Ήταν ένα σκηνικό τρόμου. Ευτυχώς ήμουν ένας από τους επιβάτες που σώθηκα χωρίς ούτε μια γρατζουνιά».

Από την πλευρά της Ευδοκία Τσάπαρη, που μίλησε στο Newsbomb.gr μέσα από το νοσοκομείο - λόγω του τραυματισμού της - έκανε λόγο για μια τρομακτική εμπειρία που δεν θα ξεχάσει ποτέ.

Οι προσπάθειες των πυροσβεστικών δυνάμεων αυτή τη στιγμή επικεντρώνονται στα δύο πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας, τα οποία έχουν ανασηκωθεί με την βοήθεια ειδικών γερανοφόρων οχημάτων.

Η μαρτυρία του προέδρου του ΕΚΑΒ

Το ΕΚΑΒ ειδοποιήθηκε στις 11.23 της Τετάρτης για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος, κύριος Γούλας, η εικόνα που αντίκρισαν ήταν από «εσχατολογική ταινία του Χόλιγκουντ».

Τα παιδιά που τραυματίστηκαν ήταν γύρω στα 6-7.

Δείτε το βίντεο:

Στην τηλεόραση του Action 24 μίλησε τραυματίας επιβάτιδα η οποία επέβαινε στα πρώτα βαγόνια τονίζοντας ότι αρκετοί ήταν οι επιβάτες που βγήκαν από αυτά τραυματίες.

«Έχω κάποια ράμματα στην πλάτη και είμαι με οξυγόνο προληπτικά. Ήταν πολύ ξαφνικό ήταν μια σύγκρουση, έσπασαν τα τζάμια αναποδογυρίσαμε. Καθόμουν με ένα φίλο μου, βγήκε από τους πρώτους και απεγκλώβισε κι εμένα, όταν ξέσπασε η φωτιά κρυφτήκαμε κάτω από το βαγόνι, από το εμπορικό τρένο», ανέφερε.

Τα αίτια της τραγωδίας

Οπως μεταδίδει η ρεπόρτερ της ΕΡΤ Λάρισας Ελπίδα Κουτσογιάννη το επιβατικό τρένο φεύγοντας από τη Λάρισα έπρεπε να παραμείνει στην άνοδο ωστόσο είχε διακλαδωθεί και βρισκόταν στην κάθοδο προς Αθήνα όπου κινούταν η εμπορική αμαξοστοιχία.

Σύμφωνα με όσα μετέδωσε νωρίτερα ο τηλεοπτικός σταθμός Mega, υπάρχει ισχυρό ενδεχόμενο το δυστύχημα να προκλήθηκε από την πτώση ενός καλωδίου και κατ’ επέκταση από ένα ανθρώπινο λάθος.

Συγκεκριμένα, το απόγευμα της Τρίτης (28/2) στα Παλαιοφάρσαλα φέρεται να υπήρξε πρόβλημα στις γραμμές των τρένων, καθώς ένα καλώδιο που μεταφέρει ρεύμα στις ράγες είχε πέσει και αυτό προκάλεσε μεγάλη καθυστέρηση στην κυκλοφορία των τρένων.

Πληροφορίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί αναφέρουν πως αυτό το καλώδιο που είχε πέσει, είχε σαν αποτέλεσμα να γίνει η αλλαγή στα κλειδιά των γραμμών χειροκίνητα και όχι μηχανικά. Εκεί εικάζεται ότι μπορεί να έχει γίνει το ανθρώπινο λάθος, που οδήγησε στη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων, με σφοδρότητα, και να προκληθεί αυτή η ανείπωτη τραγωδία.

Το μοιραίο δρομολόγιο

Η επιβατική αμαξοστοιχία εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη η οποία αναχώρησε στις 19:22 από την πρωτεύουσα.

Το δυστύχημα σημειώθηκε πριν τα Τέμπη κοντά στην περιοχή «Ευαγγελισμός» και συγκεκριμένα στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο Αστυνομικό Τμήμα Λάρισας οδηγήθηκε ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης, στη βάρδια του οποίου συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Καταγγελία προέδρου μηχανοδηγών: Δεν λειτουργεί τίποτα, όλα είναι χειροκίνητα

Σε μια σοβαρή καταγγελία σχετικά με τη λειτουργία των τρένων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη όπου συνέβη η τραγωδία με τους 32 νεκρούς μετά από σύγκρουση επιβατικής με εμπορική αμαξοστοιχία στο ύψος των Τεμπών προχώρησε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

Όπως είπε στην ΕΡΤ ο Κώστας Γενηδούνιας «δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως».

Στην ερώτηση αν αυτό σημαίνει ότι οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών απάντησε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για Θεσσαλονίκη».

Κατά τον ίδιο «υπήρχαν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους».

Ερωτηθείς για τις συνθήκες του δυστυχήματος είπε ότι «στο σημείο έχει διπλή γραμμή, ένα ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει, δεν ξέρω γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή».

«Εμείς ακολουθούμε εντολές. Όπου μας πουν πηγαίνουμε. Σε όλο το μήκος της διαδρομής είναι διπλή η γραμμή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν διακλαδώσεις. Όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά. Είναι χρόνια που δεν λειτουργούν τα συστήματα» κατέληξε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

Hellenic Train: Μετωπική η σύγκρουση - Περίπου 350 επιβάτες επέβαιναν στο επιβατικό τρένο

Την ώρα της σύγκρουσης, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία Hellenic Train, επέβαιναν περίπου 350 επιβάτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες όταν ξεκίνησε το ταξίδι της από την Αθήνα η αμαξοστοιχία μετέφερε 430 ανθρώπους και στη Λάρισα αποβιβάστηκαν περίπου 80, ενώ οι υπόλοιποι συνέχισαν τη διαδρομή μέχρι τη σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων.

Για το τραγικό δυστύχημα η εταιρεία σε ανακοίνωση της αναφέρει:
«Στον Ευαγγελισμό σημειώθηκε μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών: μιας εμπορευματικής αμαξοστοιχίας και της αμαξοστοιχίας IC 62 που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη.
Την ώρα της σύγκρουσης επέβαιναν περίπου 350 επιβάτες.
Στο σημείο έσπευσαν πυροσβέστες και προσωπικό της Hellenic Train, που συμμετείχαν σε επιχειρήσεις διάσωσης και παροχή βοήθειας στους ταξιδιώτες».

Αγοραστός: «Δεν υπάρχουν τα βαγόνια 1 και 2»

Για τη σφοδρότητα της σύγκρουσης και την τραγωδία που συντελέστηκε στα Τέμπη, μίλησε ο κ. Κώστας Αγοραστός. Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας ανέφερε πως 250 επιβάτες έχουν φτάσει στη Θεσσαλονίκη μέσω λεωφορείων, ενώ αρκετοί τραυματίες έχουν διακομιστεί στα νοσοκομεία της Λάρισας.

«Δυστυχώς περιμένουμε να δούμε τον αριθμό των ανθρώπων που έχασαν άδικα τη ζωή τους. Είναι τραγικό αυτό που συμβαίνει. Τραγικό», είπε χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ ο κ. Αγοραστός. Όπως ανέφερε, τα βαγόνια 1 και 2 δεν υπάρχουν, ενώ στη συνέχεια εξήγησε τις διαδικασίες που ακολουθούνται στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης ανάμεσα στα συντρίμμια των δύο τρένων.

Συγκλονιστικά βίντεο

Όπως ήταν φυσικό, αμέσως μετά τη σύγκρουση υπήρξαν σκηνές χάους μέσα στο τρένο. Αρκετοί επιβάτες που διατήρησαν την ψυχραιμία τους και απέφυγαν τα χειρότερα, κατάφεραν να «τραβήξουν» κάποια βίντεο στα κινητά τους τηλέφωνα, κάποια από αυτά μάλιστα προβλήθηκαν από την τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

Σε βίντεο – ντοκουμέντο που δημοσιεύει το Newsbomb.gr, οι επιβάτες προσπαθούν να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους, αναζητούν διέξοδο από τα βαγόνια ενώ φωνάζουν ο ένας στον άλλον προσπαθώντας να διαπιστώσουν αν είναι όλοι καλά…

Ακόμα, όμως, και έξω από τα βαγόνια του μοιραίου τρένου, η κατάσταση θύμιζε «κόλαση». Υψηλές θερμοκρασίες, συντρίμμια και φωτιές παντού ήταν το σκηνικό που αντίκρισαν οι επιβάτες όταν κατάφεραν να βρουν έξοδο και να βγουν από τα βαγόνια, όπως βλέπετε σε ένα ακόμα βίντεο του Newsbomb.gr.

Σε μια σοβαρή καταγγελία σχετικά με τη λειτουργία των τρένων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη όπου συνέβη η τραγωδία με τους 32 νεκρούς μετά από σύγκρουση επιβατικής με εμπορική αμαξοστοιχία στο ύψος των Τεμπών προχώρησε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

Όπως είπε στην ΕΡΤ ο Κώστας Γενηδούνιας «δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως».

Στην ερώτηση αν αυτό σημαίνει ότι οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών απάντησε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για Θεσσαλονίκη».

Κατά τον ίδιο «υπήρχαν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους».

Ερωτηθείς για τις συνθήκες του δυστυχήματος είπε ότι «στο σημείο έχει διπλή γραμμή, ένα ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει, δεν ξέρω γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή».

«Εμείς ακολουθούμε εντολές. Όπου μας πουν πηγαίνουμε. Σε όλο το μήκος της διαδρομής είναι διπλή η γραμμή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν διακλαδώσεις. Όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά. Είναι χρόνια που δεν λειτουργούν τα συστήματα» κατέληξε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

Σχετικές ειδήσεις