«Έκρηξη» 55% στα σιδηροδρομικά ατυχήματα στην Ελλάδα μέσα σε ένα έτος

Η χειρότερη τραγωδία με τρένα στην ιστορία της χώρας μας που εξελίσσεται τις τελευταίες ώρες, έπειτα από τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, ήλθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχημάτων που είχαμε την τελευταία διετία στο σιδηροδρομικό δίκτυο και τα οποία όμως δεν προσέλκυσαν επαρκώς τη δημοσιότητα.
Newsbomb.gr / Χάρης Γκίκας
1'

Σύμφωνα με απολογιστικά στοιχεία της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), το 2021 ο αριθμός των σημαντικών ατυχημάτων ήταν 14 (αυξημένος συγκριτικά με το 2020 – 9 ατυχήματα), ενώ ο μέσος όρος των τελευταίων πέντε ετών ανέρχεται σε 17 ατυχήματα.

Για το 2021 εμφανίζεται αυξημένος κατά 55,6% συγκρινόμενος με τα συμβάντα του 2020.

Επισημαίνεται ότι κατά το 2021, σημειώθηκαν 6 θάνατοι (2 θάνατοι το 2020), ενώ ο μέσος όρος των τελευταίων πέντε ετών ανέρχεται σε 11, σχεδόν διπλάσιος. Και αυτός ο δείκτης εμφανίζεται αυξημένος κατά 83% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος και μειωμένος κατά 54,5% συγκριτικά με το μέσο όρο της τελευταίας πενταετίας.

Που οφείλονται τα ατυχήματα αυτά; Σύμφωνα με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων :

  • Το δίκτυο δεν είναι ορθώς συντηρημένο και το τροχαίο υλικό (δηλαδή τα τρένα και οι μηχανές) είναι πεπαλαιωμένο. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν βλάβες και σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις.
  • Παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό και κυρίως σε κλειδούχους, μηχανοδηγούς και σταθμάρχες σε σταθμούς με αποτέλεσμα να υπάρχουν σταθμοί χωρίς προσωπικό. Επίσης, υπάρχει έλλειψη σε καλά εκπαιδευμένους φύλακες, καθώς έχει αναλάβει τη φύλαξη των σταθμών πρόσφατα νέα εταιρεία security.
  • Υπάρχουν προβλήματα στην πληροφόρηση του επιβατικού κοινού σχετικά με την πορεία των δρομολογίων.