Διευθυντής Γαλλικών Σιδηροδρόμων για Τέμπη: Πώς θα είχε αποφευχθεί το ανθρώπινο σφάλμα
Ο Γενικός Διευθυντής της Línea Figueras Perpignan, εταιρείας που διαχειρίζεται τη σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας 44,4 χιλιομέτρων που συνδέει Γαλλία και Ισπανία εξηγεί πώς θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί η τραγωδία στα Τέμπη από την στιγμή που είχε γίνει το ανθρώπινο λάθος
Δεν έχει τέλος η τραγωδία στα Τέμπη με τους διασώστες να βρίσκονται ακόμα στο σημείο της μοιραίας σύγκρουσης και να προσπαθούν να βρουν πόσοι ακόμα άνθρωποι υπάρχουν στα πρώτα βαγόνια.
Μετά την τραγωδία έρχεται η ώρα των ευθυνών, των γιατί και του... «τις πταίει» και τι θα μπορούσε να έχει γίνει για να αποφευχθεί αυτό το δυστύχημα.
O Πέτρος Παπαγιαννάκης, Γενικός Διευθυντής της Línea Figueras Perpignan, εταιρείας που διαχειρίζεται τη σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας 44,4 χιλιομέτρων που συνδέει Γαλλία και Ισπανία, μίλησε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ για τις λύσεις που υπάρχουν σε περίπτωση που γίνει κάποιο ανθρώπινο σφάλμα. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι μπορούν να γίνουν δύο βήματα από τον ελεγκτή κυκλοφορίας της υποδομής για να μην υπάρξει ατύχημα.
Διακοπή ηλεκτροδότησης
Σύμφωνα με τον κ. Παπαγιαννάκη το ένα από τα δύο βήματα που μπορούν να γίνουν προκειμένου να μην υπάρξει ατύχημα από ανθρώπινο λάθος είναι η διακοπή ηλεκτροδότησης.
«Το πρώτο που μπορεί να κάνει είναι διακοπή της ηλεκτροδότησης. Αν κάποιος χειριστής κυκλοφορίας δει ότι έχει γίνει κάποιο σφάλμα, υπάρχει κάποια κατάσταση αντίθετη ως προς την ασφάλεια, έχει το χέρι να διακόψει άμεσα σε δευτερόλεπτα την ηλεκτροδότηση. Που αυτό τι σημαίνει; Λέμε ότι τα τρένα πια δεν θα 'χουν ηλεκτρισμό για να κινηθούν.»
Συναγερμός στο σύστημα ραδιοτηλεφωνίας
Το δεύτερο βήμα που μπορεί να κάνει ένας ελεγκτής κυκλοφορίας σε περίπτωση ανθρώπινου λάθους είναι να εκπέμψει συναγερμό στο σύστημα ραδιοτηλεφωνίας.
«Δεύτερο βήμα που μπορεί να γίνει και το έχουμε κάνει νομίζω στα 12 τελευταία χρόνια το χούμε κάνει μία φορά μ’ ένα τρένο εργασιών. Μπορεί ο χειριστής κυκλοφορίας να εκπέμψει έναν συναγερμό στο σύστημα ραδιοτηλεφωνίας, το οποίο λέγεται GSMR και αυτός ο συναγερμός θα ληφθεί από όλα τα τρένα που είναι σ’ αυτή τη ζώνη και ο μηχανοδηγός έχει χρέος, υποχρεούται να σταματήσει το τρένο του, όπου και να είναι ότι και να κάνει.»
Η απορία ωστόσο του Πέτρου Παπαγιαννάκη ήταν μία... «Γιατί αυτά τα βήματα δεν λήφθηκαν»