Τέμπη: Απομακρύνονται τα βαγόνια - Φεύγουν οι πρώτες νεκροφόρες με τις σορούς των θυμάτων

Βαριά μηχανήματα φτάνουν στα Τέμπη ώστε να απομακρύνουν τα βαγόνια από τον τόπο της τραγωδίας - Οι πρώτες νεκροφόρες με τις ταυτοποιημένες σορούς αναχωρούν από τη Λάρισα
6'

Το ανθρωπιστικό κομμάτι της τραγωδίας στα Τέμπη οδεύει προς την ολοκλήρωσή του καθώς μέσα στην ημέρα αναμένεται να δοθεί τέλος στις έρευνες στο σημείο της σύγκρουσης των δύο τρένων.

Συγκεκριμένα στο σημείο μεταβαίνουν γερανοί οι οποίοι θα σηκώσουν τα βαγόνια και θα τα τοποθετήσουν σε φορτηγά, μια διαδικασία η οποία αναμένεται να είναι δύσκολη λόγω λάσπης που έχει δημιουργηθεί από τη βροχόπτωση.

Παράλληλα θα γίνει ένας τελικός έλεγχος στα βαγόνια, με τα συνεργεία να αναζητούν dna υλικό σε διάφορα προσωπικά αντικείμενα των επιβατών.

Σε κάθε περίπτωση οι διασώστες θα παραμείνουν στο σημείο μέχρι να απομακρυνθεί και το τελευταίο κομμάτι από τα βαγόνια.

Στις 11 μάλιστα θα γίνει σύσκεψη στην Περιφέρεια Θεσσαλίας με τους φορείς να συζητήσουν όσα έχουν γίνει και όσα θα γίνουν.

Εν τω μεταξύ, οι Αρχές εξετάζουν το οι φιάλες υγραερίου που εντοπίστηκαν σε βαγόνι της μοιραίας αμαξοστοιχίας να ευθύνονται για την έκρηξη στο τρένο, λαμβάνοντας υπόψιν και το οπτικό υλικό αμέσως μετά τη σύγκρουση.

Στους 57 οι νεκροί - Φεύγουν νεκροφόρες από το νεκροτομείο Λάρισας

Στο νεκροτομείο Λάρισας βρίσκονται 57 σοροί μαζί με 10 σάκους με ανθρώπινα μέλη. Από νωρίς το πρωί σήμερα, οι νεκροφόρες θα ξεκινήσουν να αναχωρούν με τις σορούς από το τραγικό δυστύχημα, οι οποίες θα παραδοθούν στις οικογένειες.

Δίπλα από το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του νοσοκομείου βρίσκονται και δύο νταλίκες-ψυγεία, οι οποίες μεταφέρουν σορούς και ανθρώπινα μέλη, ώστε να ταυτοποιηθούν.

Προς το παρόν έχουν ταυτοποιηθεί 24 σοροί ενώ μέσα στην ημέρα αναμένονται και τα πρώτα αποτελέσματα της διαδικασίας ταυτοποίησης μέσω DNA.

Σύμφωνα όμως με τον νεότερο απολογισμό, σχετικά με τους επιβεβαιωμένους νεκρούς, υπάρχει ένας άνθρωπος παραπάνω από τους δηλωμένους ως αγνοούμενους από συγγενείς και οικείους που δεν είχαν βρει τους ανθρώπους τους.

Τέμπη: Τα λάθη του σταθμάρχη, το ψέμα που αποκαλύφθηκε και η δυνατότητα να αποτρέψει την τραγωδία

Βαρύτατες είναι οι κατηγορίες για τον 59χρονο σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος έχει συλληφθεί για την τραγωδία με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη. Οι κατηγορίες είναι κακουργηματικού χαρακτήρα, ενώ ο 59χρονος πήρε προθεσμία για να απολογηθεί το Σάββατο (4/3). Σύμφωνα με τον δικηγόρο του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη, ο 59χρονος έχει αναλάβει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί ενώ είναι συντετριμμένος για την τραγωδία.

«Θα πρέπει να μην κοιτάμε μόνο το δέντρο και να χάνουμε το δάσος» ανέφερε ο δικηγόρος, σημειώνοντας πως «όλα τα υπόλοιπα θα μελετηθούν εφόσον ληφθεί το αντίγραφο της δικογραφίας». Επιπλέον, επεσήμανε ότι είναι ακόμα αρκετά νωρίς για να βγουν συμπεράσματα. Παρόλα αυτά, οι αποκαλύψεις για τα λάθη και τις παραλείψεις του 59χρονου στη μοιραία βάρδια είναι διαρκείς.

Το βασικότερο λάθος αφορά στο γύρισμα του κλειδιού, έτσι ώστε να αλλάξει πορεία η επιβατική αμαξοστοιχία και να μην μείνει στις ράγες της καθόδου σε ανοδική πορεία, με αποτέλεσμα τη μοιραία σύγκρουση.

Ο σταθμάρχης φαίνεται πως δεν γύρισε ποτέ το κλειδί, με τα γνωστά αποτελέσματα, ενώ παράλληλα δεν είδε όσο είχε τη δυνατότητα πως έχει συμβεί το λάθος. Επιπλέον, σύμφωνα με μαρτυρίες και με γνώστες των σιδηροδρομικών γραμμών και διαδικασιών, ο σταθμάρχης μπορούσε να δει το τρένο μέχρι αυτό να φτάσει περίπου 5 χλμ. βόρια της Λάρισας. Κάτι που δεν έγινε, όπως φάνηκε εκ του αποτελέσματος, με αποτέλεσμα να υπάρξει η φονική σύγκρουση.

Το ψέμα που αποκάλυψαν μέσω βίντεο οι αστυνομικοί

Ο 59χρονος σταθμάρχης που έχει συλληφθεί ως μοναδικός υπαίτιος της τραγωδίας στα Τέμπη, αρχικά αρνούνταν κατά την προσαγωγή και κατάθεσή του στην Τροχαία της Λάρισας πως έκανε κάτι λάθος. Υποστήριζε πως ο ίδιος γύρισε το κλειδί που έπρεπε, αλλά εκείνο δεν λειτούργησε.

Βλέποντας πως οδηγούνται σε αδιέξοδο, οι αστυνομικοί έψαχναν τρόπο να τον κάνουν να «σπάσει», έχοντας ήδη αναγνωρίσει ότι σίγουρα έχει υπάρξει ανθρώπινο λάθος στην υπόθεση. Οι αστυνομικοί έφτιαξαν μια ομάδα με τη συμμετοχή πραγματογνώμονα και κατευθύνθηκαν στο σημείο καταγράφοντας την εξέταση στο σταθμαρχείο, στο σημείο όπου στέκονταν ο 59χρονος σταθμάρχης την ώρα του τραγικού δυστυχήματος.

Ο πραγματογνώμονας έβαλε σε λειτουργία αρκετές φορές το κλειδί και λειτούργησε σε όλες. Με αυτό το βίντεο - ντοκουμέντο της πραγματογνωμοσύνης, αστυνομικοί και πραγματογνώμονας επέστρεψαν στην Τροχαία και ανέκριναν ξανά τον σταθμάρχη. Όταν του έδειξαν το βίντεο, υποχώρησε και απέδωσε την ενέργειά του στο φόρτο εργασίας.

Επικαλέστηκε ότι ήταν απασχολημένος με ένα τρένο που έκανε τοπικό δρομολόγιο στη Λάρισα ότι ήταν απασχολημένος και γι αυτό δεν άλλαξε το κλειδί. Ο δε κλειδούχος ήταν πάρα πολύ μακριά και μόνος. Γι αυτό ο σταθμάρχης αφέθηκε μόνος.

Το μεγαλύτερο λάθος – Είχε 17 λεπτά για να αποτρέψει την τραγωδία

Πέρα από το μη γύρισμα του κλειδιού, αποκαλύφθηκε ένα ακόμα – ενδεχομένως μεγαλύτερο και πιο τραγικό – λάθος από πλευράς του 59χορνου. Δεκαεπτά λεπτά είχε στη διάθεσή του για να αντιδράσει, σύμφωνα με την αποκάλυψη του Star, ο σταθμάρχης της Λάρισας. Κι αυτό καθώς, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του σταθμού, ο σταθμάρχης του ΟΣΕ Νέων Πόρων, που βρίσκεται αμέσως μετά τον σταθμό της Λάρισας και μερικά χιλιόμετρα μακριά από το σημείο της τραγωδίας, φέρεται να είχε ενημερώσει τον κατηγορούμενο σταθμάρχη ότι κατεβαίνει εμπορικό τρένο.

Συγκεκριμένα ο σταθμάρχης Νέων Πόρων φέρεται να ενημέρωσε με εσωτερική επικοινωνία τον σταθμάρχη της Λάρισας, ότι η εμπορική αμαξοστοιχία φεύγει από την κάθοδο με κατεύθυνση την Αθήνα στις 23:04, 17 ακριβώς λεπτά πριν τη μοραία σύγκρουση.

Η συγκεκριμένη επικοινωνία είναι καταγεγραμμένη. Ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων, ήταν από τους πρώτους που κλήθηκαν να καταθέσουν στις αρχές.

Σχετικές ειδήσεις