Τέμπη: Μέλος της Επιτροπής ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος - Τα ερωτήματα και οι αντιδράσεις

Τα ερωτήματα για την τοποθέτηση του Ζηλιασκόπουλου στην Επιτροπή προκαλούν απορίες τη στιγμή που καλείται να απαντήσει στα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη.
2'

Μέλος της Ειδικής Επιτροπής για την τραγωδία στα Τέμπη ορίστηκε ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επί ημερών του, μάλιστα, η «εταιρεία πέρασε από τα χρέη στα κέρδη» με πολλούς να καταγγέλλουν μεγάλες περικοπές.

Τα ερωτήματα για την τοποθέτησή του στην Επιτροπή προκαλούν απορίες τη στιγμή που καλείται να απαντήσει στα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη.

Πιο συγκεκριμένα, ο Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, διετέλεσε διευθύνοντας σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2010 μέχρι το 2015, την πρώτη δηλαδή μνημονιακή περίοδο.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι εργαζόνενοι στους ελληνικούς σιδηροδρόμους φαίνεται να μειώθηκαν αρκετά και έτσι να μειώθηκε και το επίπεδο των υπηρεσιών, όπως καταγγέλλουν γνώστες του θέματος.

Ακόμη, όσο ο κ. Ζηλιασκόπουλος ήταν διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο ΟΣΕ προχώρησε σε απενεργοποίηση του Κέντρου Τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), η δημιουργία του οποίου κόστισε στο ελληνικό Δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση 20 εκατ. ευρώ.

Ο Τομεάρχης μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε σχετικά:

Ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος είναι απόφοιτος του Τμήματος Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ. Απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο (ΜSc) από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Βιομηχανίας του Πανεπιστημίου Austin Texas των Η.Π.Α και διδακτορικό τίτλο (Ph.D.) σε Συστήματα Μεταφορών από το ίδιο Πανεπιστήμιο. Από το 1996 έως το 2004 κατείχε τη θέση Lοuis Berger Professor στον τομέα των Συστημάτων Μεταφορών του Πανεπιστημίου Northwestern στο Evanston, Ilinois, Η.Π.Α. Ο κ. Ζηλιασκόπουλος είναι Καθηγητής Παραγωγής και Μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας από το 2004.

Τέλος, ως πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Logistics το 2014, συμμετείχε στην διαμόρφωση του Ν. 4302/2014, ο οποίος ρυθμίζει θέματα Εφοδιαστικής.

Τα ερωτήματα για τον Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο

Γι' αυτό και εγείρονται ερωτήματα για το κατά πόσο το τελικό πόρισμα θα μπορέσει να εξετάσει τις διαχρονικές ευθύνες για το τι έφταιξε τελικά για την τραγωδία.

Αξίζει μάλιστα να τονιστεί ότι δημοσίευμα στο «Βήμα» τον περιέγραφε ως τον «μάνατζερ που φέρνει κέρδη στα τρένα» καθώς μέσα σε ένα χρόνο φέρεται να επετεύχθη μείωση του ελλείμματος του ΟΣΕ από τα 230 εκατομμύρια ευρώ στα 55 εκατομμύρια και λίγο αργότερα η εταιρεία να γίνεται κερδοφόρα.

Όμως, το μόνο σίγουρο είναι ένα: Αυτή η τραγωδία είναι εθνική και σίγουρα ένα ανθρώπινο λάθος του σταθμάρχη δεν είναι το μόνο που φταίει για τη φονική σύγκρουση των τρένων...