Τέμπη: Νέα προθεσμία έλαβε ο σταθμάρχης - Θα απολογηθεί την Κυριακή
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο συνήγορος του σταθμάρχη, Στέφανος Παντζαρτζίδης, ο πελάτης του «αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί» για την τραγωδία στα Τέμπη.
Ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας Β.Μ. οδηγήθηκε στο γραφείο του ανακριτή, προκειμένου να απολογηθεί για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ωστόσο ζήτησε και έλαβε προθεσμία για την Κυριακή στις 11:00.
Ο σταθμάρχης αντιμετωπίζει σοβαρές κατηγορίες όπως την κακουργηματική πράξη της διατάραξης ασφαλείας των συγκοινωνιών αλλά και του πλημμεληματικού χαρακτήρα αδικήματος της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, και της σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο συνήγορος του σταθμάρχη, Στέφανος Παντζαρτζίδης, ο πελάτης του «αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί» αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο οι ευθύνες να στραφούν και σε άλλα πρόσωπα.
Τα μοιραία 17 λεπτά που τα τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή
«Ξέχασε» να αλλάξει τα κλειδιά, οι ράγες δεν άλλαξαν ποτέ και 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Για 17 ολόκληρα λεπτά τα δύο τρένα ήταν στην ίδια γραμμή και δεν υπήρχε καμιά αντίδραση.
Ο σταθμάρχης στη Λάρισα φαίνεται πως είχε τον χρόνο να προλάβει το κακό. Μάλιστα ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων είχε καταλάβει για την πορεία σύγκρουσης που ακολουθούσαν τα δύο τρένα στα Τέμπη και είχε τον ειδοποιήσει.
Όσοι είναι γνώστες της δουλειά αναφέρουν ότι δεν θα έπρεπε να είχε μείνει μόνος του στο πόστο, καθώς δεν είχε την ανάλογη εμπειρία. Σύμφωνα με τη σοκαριστική αποκάλυψη του δικηγόρου Στέφανου Πατζαρτζίδη στο Newsbomb.gr, ο κατηγορούμενος είχε αναλάβει υπηρεσία μόλις 5 ημέρες πριν την τραγωδία.
Στο μεταξύ, καταγγελίες που έχει δεχθεί ο δικηγόρος Γιώργος Μπαρτζώκης, αναφέρουν ότι την ώρα του δυστυχήματος, στις κλήσεις του σταθμάρχη υπήρχε οχλαγωγία και ακουγόταν μουσική. «Στα 100 μέτρα υπάρχει ένα καφέ που δεν είχε μουσική», είπε συμπληρώνοντας πως, «δεν ήταν στη θέση του ο σταθμάρχης. Φαίνεται ότι ο κλειδούχος ήταν στη θέση του σταθμάρχη και ο σταθμάρχης ήταν μακριά».
Επίσης, ο συγκεκριμένος σταθμάρχης λίγο πριν από τη φονική σύγκρουση των τρένων είχε κάνει το ίδιο λάθος. Δηλαδή, έβαλε σε λάθος ράγες τρένο του προαστιακού της Λάρισας, ο μηχανοδηγός το αντελήφθη, έκανε όπισθεν και επέστρεψε στην κύρια γραμμή, όπως κατήγγειλε ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης.
Τα δύο κρίσιμα ερωτήματα για την τραγωδία
Για τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη μίλησε ο Μηχανολόγος – Ηλεκτρολόγος μηχανικός, δικαστικός πραγματογνώμονας, Χρήστος Γκλαβόπουλος.
Ο πραγματογνώμονας αναλύει τα δύο κρίσιμα ερωτήματα που προκύπτουν από τη φονική σύγκρουση των τρένων.
Όπως ανέφερε ο κ. Γκλαβόπουλος, «πρώτον, αυτό το οποίο δεν προκύπτει από έγγραφο και το οποίο θα πρέπει να προκύψει είναι κατά πόσον ο σταθμάρχης Λαρίσης γνώριζε την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία. Δεν έχει βγει στη δημοσιότητα αν γνώριζε ότι πραγματικά στέλνει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, δεν μπορεί να εξηγηθεί με λογική αυτή η ενέργεια.»
«Δεύτερον βλέποντας την κονσόλα του θα μπορούσε να είχε δει τη διαδικασία προσέγγισης των δύο τρένων ότι πάνε για σύγκρουση. Αυτό που θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες είναι κατά πόσον και η ίδια η κονσόλα δείχνει στην πραγματικότητα. Πώς μπορούμε να βγάλουμε ένα συμπέρασμα όταν δεν γνωρίζουμε δύο καίρια σημεία;», συμπλήρωσε.
Σχετικά με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ο ειδικός τόνισε ότι πρέπει να απαντήσει σε μία σειρά ερωτημάτων καθώς εκείνη ελέγχει και λύνει ή δεν λύνει προβλήματα του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Hellenic Train και όποιων άλλων εμπλέκονται στο σιδηροδρομικό έργο της χώρας.