Τέμπη: Τα δυο μεγάλα ερωτήματα για τη μοιραία βάρδια - Υπήρχαν δύο σταθμάρχες;
Τέμπη: Ο πρώην Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τονίζει τη σημασία του κέντρου δευτεροβάθμιου ελέγχου κυκλοφορίας.
Για την τραγωδία στα Τέμπη μίλησε ο πρώην Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος της Επιτροπής Ερευνών Χρήστος Ρετσινάς.
Όπως τόνισε ο κ. Ρετσινάς, «αποδεικνύεται είναι ότι η απογευματινή βάρδια ήταν με δύο σταθμάρχες, οι οποίοι δούλευαν από τις 14:00 μέχρι τις 23:00.» Επομένως, η επιτροπή θα πρέπει να «ψάξει να δει γιατί αυτοί δεν ήταν μέχρι τις 23:00 να περιμένουν να φύγει -αφού ο άλλος ήταν άπειρος- και το Intercity 62.»
«Αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα και ένα μεγάλο ερώτημα είναι γιατί να μην είχαμε στην απογευματινή βάρδια τον εν λόγω σταθμάρχη που ήταν άπειρος και στη νυχτερινή να είχαμε τον έμπειρο;», επεσήμανε.
Σημειώνεται ότι ο δικηγόρος των οικογενειών θυμάτων, Αλέξης Κούγιας, δήλωσε το Σάββατο πως έλαβε μία πληροφορία ότι σε εκείνη τη βάρδια υπήρχε και δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος όμως έφυγε στις 22:00.
Ο κ. Ρετσινάς εξέφρασε στην ΕΡΤ τη άποψη ότι αν εξακολουθούσε να υπάρχει το κέντρο δευτεροβάθμιου ελέγχου κυκλοφορίας των τρένων που λειτουργούσε μέχρι τα τέλη του 2020 στο κέντρο της Αθήνας, «δεν υπήρχε περίπτωση να μην προλάβουμε λάθος σταθμάρχη».
«Ο εν λόγω σταθμάρχης έχει δώσει στον ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ – ο οποίος συμπληρώνει τον γραφικό πίνακα που συμπληρώνουν τα τρένα, τις διασταυρώσεις, τις καθυστερήσεις κλπ- ότι φεύγει από την άνοδο, ότι φεύγει κανονικά. Αυτό είναι σημειωμένο στην Καρόλου[…] Τώρα βγήκε ότι ο μηχανοδηγός του είπε είμαι στην κάθοδο, “είμαι καλά;” και δεν έπαιρνε απάντηση και κακώς συνέχιζε. Θα έπρεπε ακαριαία να είχε πεδήσει την αμαξοστοιχία και να είχε ειδοποιήσει και να φώναζε από τα ραδιοτηλέφωνα και το κατερχόμενο τρένο για να τον ακούσουν οι μηχανοδηγοί», τόνισε ο πρώην διευθυντής Ασφάλειας.
Μάλιστα, είπε χαρακτηριστικά ότι ο ίδιος αποφεύγει να μπαίνει σε τρένα από τα τέλη του 2020.
Επίσης, αναφερόμενος στο θέμα της ασφάλειας είπε πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θεώρησε ότι το ζήτημα αυτό «είναι θέμα του ΟΣΕ αποκλειστικά και των συστημάτων και έβαλε ένα δικό της υποτίθεται σύστημα παρακολούθησης της κυκλοφορίας, όχι της ασφάλειας, το οποίο με GPS στις μηχανές δείχνει πού είναι το τρένο. Αυτό από πλευράς ασφάλειας είναι άχρηστο. Μου δείχνει ότι τώρα στη Θήβα μετακινείται η κουκίδα προς τη Λειβαδιά. Δεν μου δείχνει σε ποια γραμμή πάει το τρένο και αν έρχεται το άλλο κατερχόμενο και πρόκειται να συγκρουστούν. Γιατί αν το έδειχνε αυτό το σύστημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπρεπε να είχαν ειδοποιήσει τους μηχανοδηγούς να σταματήσουν τα τρένα».