ΤΑ ΜΟΙΡΑΙΑ ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ
Τέμπη: Το «σατανικό χρονικό διάστημα», η αμφισβήτηση των συνομιλιών και ο προφυλακιστέος σταθμάρχης
Τέμπη: Τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στη φυλακή τον 59χρονο σταθμάρχη και όσα υποστηρίζει η πλευρά της υπεράσπισής του. Αναφορές και για δεύτερο άτομο που θα όφειλε να βρίσκεται μαζί του στη βάρδια της 28ης Φεβρουαρίου
Τον δρόμο για τη φυλακή πρόκειται να πάρει σήμερα ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας, έπειτα από την πολύωρη απολογία του για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Εισαγγελέας και ανακριτής έκριναν προφυλακιστέο τον 59χρονο ο οποίος επί περίπου 7,5 ώρες έδινε απαντήσεις στα ερωτήματα σχετικά με την εθνική τραγωδία από την οποία η χώρα μας θρηνεί την απώλεια 57 ανθρώπινων ζωών.
Σύμφωνα με τη γραμμή υπεράσπισής του ο κατηγορούμενος από τη πρώτη στιγμή αισθάνεται συντετριμμένος για το μοιραίο λάθος του να τοποθετήσει τις δύο αμαξοστοιχίες στο ίδιο ρεύμα κυκλοφορίας και αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί.
Ωστόσο μετά την ολοκλήρωση της απολογίας του , ο δικηγόρος του σταθμάρχη Στέφανος Παντζαρτζίδης, ξεσπώντας στις δημοσιογραφικές κάμερες μετέφερε τις ενστάσεις του εντολέα του για όσα έχουν ειπωθεί και γραφτεί τη μοιραία νύχτα.
Ειδικά για το αν εγκατέλειψε τη θέση του στη μοιραία βάρδια, απάντησε: «Ποτέ δεν εγκατέλειψε τη θέση του. Ο άνθρωπος ήταν εκεί συνεχώς και μέσα σε ένα σατανικό χρονικό διάστημα, περίπου 20 λεπτών, ήταν επιφορτισμένος με την ασφάλεια όλης της κεντρικής Ελλάδας».
Ενώ όσον αφορά στις ηχογραφημένες συνομιλίες με τους μηχανοδηγούς και τους άλλους σταθμούς που έχουν έρθει στην επιφάνεια, η πλευρά του σταθμάρχη αμφιβάλλει αν η φωνή που ακούγεται είναι αυτή του 59χρονου.
Σε κάθε περίπτωση, η ολιγωρία του σταθμάρχη και το διπλό λάθος του τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου σφίγγει τον κλοιό της Δικαιοσύνης γύρω από τον 59χρονο, παρά τα τραγικά κενά στην ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου που θα μπορούσαν να αποτρέψουν το δυστύχημα.
Υπενθυμίζεται ότι η κατηγορία που αντιμετωπίζει αφορά στη διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο πολλών ανθρώπων και είναι κακουργηματικού χαρακτήρα.
«Δεν ξέρω πού έβαλα το τρένο», είπε ο σταθμάρχης έπειτα από τη φονική σύγκρουση
Την ίδια ώρα νέες πληροφορίες για τις στιγμές που εκτυλίχθηκαν στο σταθμαρχείο της Λάρισας έπειτα από τη φονική σύγκρουση έρχονται στο «φως».
Φαίνεται ότι ακόμα κι όταν είχε πια ενημερωθεί για το τραγικό συμβάν, ο σταθμάρχης δεν έδειχνε να είχε συνείδηση του σοβαρότατου λάθους του, να τοποθετήσει σε λάθος ράγα το τρένο Ιntercity, κάτι που είχε επαναλάβει και νωρίτερα εκείνη την ημέρα.
Όπως αποκαλύπτει το STAR, ο σταθμάρχης αμέσως μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων μίλησε με το σταθμάρχη των Παλαιοφαρσάλων και του είπε «έχω σύγκρουση». Εκείνος του αποκρίθηκε «τι έκανες;» με τον κατηγορούμενο σταθμάρχη να απάντά: «Δεν ξέρω πού έβαλα το τρένο, δεν θυμάμαι».
Ο σταθμάρχης των Παλαιοφαρσάλων, ο οποίος έχει 30 χρόνια εμπειρίας στο επάγγελμα, κοίταξε αμέσως τον πίνακα κι είδε ότι το κλειδί ήταν γυρισμένο κι αντιλήφθηκε ότι κάτι συνέβη.
Επιθεωρητής Λάρισας: Ένας σταθμάρχης έφυγε από τη βάρδια τη μοιραία νύχτα
Νέα δεδομένα για τη βάρδια στο σταθμαρχείο της Λάρισας βάζει στο τραπέζι με όσα δήλωσε ο επιθεωρητής-προϊστάμενος του 59χρονου σταθμάρχη. Αναφέρεται πως ήταν εκείνος που τοποθέτησε τον 59χρονο μόνος του στη νυχτερινή βάρδια και για αυτό τον λόγο τέθηκε σε αργία.
Όπως ανέφερε το OPEN, ο επιθεωρητής ισχυρίζεται ότι η συγκεκριμένη απόφαση για να τεθεί σε αργία στερείται νομικής βάσης και θα απαντήσει με στοιχεία όταν εκδοθεί η επίσημη αιτιολόγησή της.
Σύμφωνα με όσα λέει ο επιθεωρητής, το φύλλο μηνιαίων παρουσιών που έχει καταθέσει, προβλέπει ότι στη νυχτερινή βάρδια θα έπρεπε να εργάζονται 3 σταθμάρχες.
Ένας θα σχολάει κανονικά στις 11 το βράδυ και οι άλλοι δύο να έχουν βάρδια από τις 10 το βράδυ μέχρι και τις 7 το πρωί. Ο εμπειρότερος όμως εκ των όπως καταγγέλει ο επιθεωρητής δεν έμεινε στη θέση του με αποτέλεσμα ο άπειρος 59χρονος να μείνει μόνος στη βάρδια.
Παράλλήλα ο επιθεωρητής επιρρίπτει ευθύνες και στον σταθμάρχη των Νέων Πόρων, ο οποίος όπως σημειώνει είδε τις δύο αμαξοστοιχίες να κινούνται στην ίδια γραμμή στον πίνακα διαχείρισης κυκλοφορίας, το ανέφερε, αλλά δεν σήμανε συναγερμό όπως όφειλε, ώστε να αντιληφθεί ο 59χρονος το μοιραίο του λάθος.