Τέμπη: Νέα καταγγελία για τον σταθμάρχη - Τι αποκάλυψε συνάδελφός του
Τέμπη: Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τα λάθη και τις παραλείψεις που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία – Νέα καταγγελία για τον σταθμάρχη από συνάδελφό του
Δεν έχουν τελειωμό οι αποκαλύψεις για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Την ώρα που οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας είναι σε εξέλιξη, ένας συνάδελφος του κατηγορούμενου σταθμάρχη καταγγέλλει τη συμπεριφορά του, χαρακτηρίζοντας τον «επιπόλαιο».
Πρόκειται για τον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλων, ένα από τα πρώτα πρόσωπα που είδε τον κατηγορούμενο σταθμάρχη της Λάρισας μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων αναφορικά με τον συνάδελφό του. Ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων, έκανε λόγο για έναν επιπόλαιο επαγγελματία, έναν άπειρο άνθρωπο, που όλοι φοβόντουσαν ότι θα κάνει λάθος.
Ακολουθεί διάλογος του σταθμάρχη με τον δημοσιογράφο του Star:
ΕΡ: Τον φοβόσασταν, είχατε πει στους άλλους να τον προσέχουν τον 59χρονο;
ΑΠ: Όχι μόνο εγώ, όλοι τον φοβόντουσαν...
ΕΡ: Γιατί;
ΑΠ: Ήταν λίγο επιπόλαιος.
ΕΡ: Και πώς τον έβαλαν σε τόσο υπεύθυνη θέση;
ΑΠ: Ο προϊστάμενος που τον έβαλε να λογοδοτήσει, εγώ τον έβαλα; Εγώ φώναζα δεν με άκουγε κανένας...
ΕΡ: Όλο λάθος;
ΑΠ: Όλα λάθος. Ο σταθμάρχης δεν υπάρχει περίπτωση να μην είχε ξεχασμένο το κλειδί. Δεν πάει να πει ό,τι θέλει. Ξεχασμένο ήταν το κλειδί, τελείωσε. Δεν μπορεί να πει ψέματα ότι δεν το ξέχασε...
ΕΡ: Πώς ακριβώς έγινε αυτό;
ΑΠ: Ξέχασε να το επαναφέρει στη θέση του, τη διαγώνιο, αν την επανέφερε στην ευθεία, θα έφευγε στην ευθεία το τρένο. Δεν το επανέφερε, ξέχασε να το επαναφέρει. Αυτό είναι σίγουρο. Δεν πάει να πει ό,τι θέλει. Καταγράφονται όλα...
Δείτε το βίντεο από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star:
Νέα αποκάλυψη για τις βάρδιες των σταθμαρχών
Απαντήσεις στα αμέτρητα «γιατί» πίσω από τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών ζητούν οι συγγενείς των 57 νεκρών αλλά και ολόκληρη η ελληνική κοινωνία. Μετά την απολογία του 59χρονου σταθμάρχη που κρίθηκε προφυλακιστέος καλούνται και άλλα εμπλεκόμενα πρόσωπα από το σιδηροδρομικό προσωπικό, με τη δικαιοσύνη να επιταχύνει αλλά και να εμβαθύνει αναζητώντας ευθύνες προς πάσα κατεύθυνση.
Η τηλεόραση του ΣΚΑΪ αποκάλυψε το πλάνο των βαρδιών του σταθμού Λαρίσης, από το οποίο ήδη προκύπτουν κρίσιμα ερωτήματα, ως προς το πόσοι και ποιοι βρίσκονταν σε υπηρεσία από τη στιγμή που γύρισε το μοιραίο κλειδι έως την ώρα της φονικής σύγκρουσης.
Από το συγκεκριμένο έγγραφο προκύπτει ότι οι βάρδιες είναι οι εξής:
- 06.00 - 15.00
- 14.00 - 23.00
- 22.00 - 07.00
Τα ωράρια των βαρδιών «δείχνουν» πως όταν σχολάνε στις 14.00 το μεσημέρι οι δύο πρωινοί, έρχονται στις 15.00 το μεσημέρι οι 2 απογευματινοί, οι οποίοι θα έπρεπε να συμπίπτουν κατα μία ώρα με τον έναν βραδινό που πιάνει στις 22.00 το βράδυ. Δηλαδή 22.00 μέχρι 23.00 το βράδυ θα έπρεπε να βρίσκονται 3 σταθμάρχες στο σημείο.
Το στοιχείο αυτό είναι σημαντικό καθώς στις 22.10 πέρασε ο προαστιακός, δηλαδή την στιγμή που το «κλειδί» άλλαξε για να περάσει (ο προαστιακός).
Τα ερωτήματα που χρειάζονται απαντήσεις
- Πόσοι Σταθμάρχες ήταν παρόντες από 22:00 έως 23:00 (δηλαδή την ώρα που έγινε η αλλαγή του κλειδιού);
- Ποιος Σταθμάρχης έκανε την αλλαγή "κλειδιού" (όταν πέρασε ο προαστιακός) ;
- Ήταν και άλλοι παρόντες;
- Γιατί κανείς επί 58 λεπτά ΔΕΝ επανέφερε το κλειδί πριν την αναχώρηση του Intercity;
Ο έμπειρος σταθμάρχης που έπρεπε να παραμείνει με τον προφυλακισμένο πλέον συνάδελφό του έφυγε πριν το τέλος της βάρδιας του. Η βάρδια του τελείωνε στις 11 το βράδυ, ωστόσο εκείνος αποχώρησε από το σταθμαρχείο τουλάχιστον 20 λεπτά νωρίτερα.
Δείτε το βίντεο του ΣΚΑΪ:
Μπάχαλο με τις βάρδιες των σταθμαρχών
Στο τυπικό ωράριο η βάρδια ξεκινά 6 το πρωί με 3 το μεσημέρι με δύο σταθμάρχες. Στις 2 το μεσημέρι με 11 το βράδυ υπάρχουν επίσης δύο σταθμάρχες, ενώ 10 το βράδυ με 7 το πρωί υπάρχει ένας σταθμάρχης. Ο υπάλληλος της μεσαίας βάρδιας θα έπρεπε να μείνει μια ώρα παραπάνω, να σχολάσει δηλαδή στις 11, κάτι που ωστόσο δεν έγινε.
Το μπάχαλο στον σταθμό Λάρισας όμως δεν έχει τέλος. Δυο σταθμάρχες άλλαξαν βάρδια και μάλιστα δίχως να ενημερώσουν τον προϊστάμενό τους. Ο διαλογος που αποκολουθεί έγινε στις 8 παρά 20 και είναι ενδεικτικός:
Σταθμάρχης: Έλα προϊστάμενε, χρειάζομαι έναν κλειδούχο.
Προϊστάμενος: Τι κάνεις εσύ εκεί; Δεν δούλευες πρωί;
Το επιστέγασμα του μπάχαλου; Ο καινούριος σταθμάρχης εμφανίζεται να σχολά στις 11 το βράδυ, όμως επειδή δεν πληρώνεται υπερωρία έφυγε στις 10. Τρεις σταθμάρχες στο χαρτί, αλλά ένας στην πράξη.