Τέμπη: Στην ανακρίτρια Λάρισας καταθέτουν εν ενεργεία και συνταξιούχοι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ

Τέμπη: Από το πρωί, εν ενεργεία αλλά και συνταξιούχοι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ της Λάρισας περνούν την πόρτα της ανακρίτριας Λάρισας

Τέμπη: Στην ανακρίτρια Λάρισας καταθέτουν εν ενεργεία και συνταξιούχοι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ
Newsbomb.gr / Χάρης Γκίκας
5'

Συνερίζονται οι έρευνες της Δικαιοσύνης αναφορικά με τα αίτια, αλλά και τις ευθύνες της τραγωδίας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Από το πρωί, εν ενεργεία αλλά και συνταξιούχοι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ της Λάρισας περνούν την πόρτα της ανακρίτριας Λάρισας, ώστε να καταθέσουν πληροφορίες και να γίνει συλλογή στοιχείων για την υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Παράλληλα, στο χώρο των δικαστηρίων καταφθάνουν και δικηγόροι συγγενών, όπου αναμένεται να λάβουν γνώση της δικογραφίας που έχει ήδη σχηματιστεί και να προχωρήσουν σε παράσταση υποστήριξης κατηγορίας

Τέμπη: Ο δεύτερος σταθμάρχης έφυγε από τη βάρδια γιατί του ζητούσε σουβλάκια ο γιος του

Νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως για τη μοιραία βάρδια που οδήγησε 57 ανθρώπους στον θάνατο.

Οι έρευνες των Αρχών επικεντρώνονται στα πρόσωπα που έπαιξαν κομβικό ρόλο στη διαχείριση του δυστυχήματος στα Τέμπη, χωρίς ωστόσο να μπορέσουν να το αποτρέψουν.

Τέσσερα άτομα ήταν υπεύθυνα για όσα έγιναν στη βάρδια.

  1. Ο σταθμάρχης της Λάρισας που την κρίσιμη ώρα έκανε το μοιραίο λάθος.
  2. Ο επιθεωρητής, που επέλεξε τον 59χρονο ως επικεφαλής της βάρδιας την νύχτα του δυστυχήματος.
  3. Ο σταθμάρχης βάρδιας 14.00-23.00 που έφυγε μισή ώρα νωρίτερα.
  4. Ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων που δεν αντέδρασε στην κίνηση του τρένου στην ανοδο.

Οι βάρδιες είναι:

  • 6.00-15.00
  • 14.00-23.00
  • 22.00-07.00 με μία ώρα κοινή σε κάθε βάρδια

Με βάση το χαρτί των βαρδιών, από τις 22:00 έως τις 07:00 της επόμενης μέρας, είχε βάρδια μόνος του ο μοιραίος σταθμάρχης. Ο δεύτερος, (στη βάρδια 2-11) ήταν ο σταθμάρχης Χ. που άλλαξε στο «μιλητό» με τον σταθμάρχη Π.

Ο σταθμάρχης Π. έφυγε από τη βάρδια μισή ώρα νωρίτερα. Μάλιστα, υπέγραψε και στο βιβλίο «παράδοσης - παραλαβής» ότι αναχώρησε στις 22:30. Το Intercity 62 πέρασε από το σημείο στις 23:04.

Όπως αποκαλύπτεται, ο δεύτερος σταθμάρχης έφυγε νωρίτερα γιατί ο γιος του ζήτησε σουβλάκια.

Παράλληλα, ο 59χρονος σταθμάρχης στην απολογία του ανέφερε ότι τα ωράρια ορίζονται από τον προϊστάμενο της επιθεώρησης και συγκεκριμένα από τον κύριο Νικολάου.

«Μέχρι τις 25 Ιανουαρίου 2023, σε κάθε βάρδια στο σταθμό Λάρισας, υπηρετούσε ένας σταθμάρχης. Οι βάρδιες είναι 06:00- 15:00 (πρωινή), 14:00-23:00 (απογευματινή) και 22:00-07:00 (βραδινή). Από τις 25 Ιανουαρίου 2023 που προστέθηκαν στην υπηρεσία άλλοι 14 σταθμάρχες, ορίστηκε να υπηρετούν δύο σταθμάρχες στην πρωινή βάρδια, δύο στην απογευματινή και ένας στην βραδινή. Αυτό το όρισε η Γ’ Επιθεώρηση με εντολή από την διοίκηση. Στην απογευματινή βάρδια εκτελούνται περίπου 16 με 18 δρομολόγια», ανέφερε.

Σε ερώτηση της ανακρίτριας για το πόσοι σταθμάρχες υπηρετούν στο σταθμό, ο 59χρονος απάντησε πως «κανονικά υπηρετούν τρεις σταθμάρχες. Δύο οι απογευματινοι και ένας ο βραδινός. Συνολικά στην Περιφέρεια στην οποία επεκτείνεται η εξουσία της Γ’ Επιθεώρησης, υπηρετούν περίπου 26 με 27 άτομα σταθμάρχες, συμπεριλαμβανομένων εμού και των 13 συναδέλφων μου».

Απορίας άξιον είναι, δε, το γεγονός ότι, αφού όλοι φοβόντουσαν τον 59χρονο ότι μπορεί να κάνει λάθος λόγω απειρίας, γιατί τον άφησαν εντελώς μόνο, χωρίς σοβαρό λόγο.

Όλοι τον φοβόντουσαν ότι θα κάνει λάθος

Για έναν επιπόλαιο επαγγελματία, έναν άπειρο άνθρωπο, που όλοι φοβόντουσαν ότι θα κάνει λάθος, μίλησε στο STAR ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων.

Ακολουθεί διάλογος του σταθμάρχη με τον δημοσιογράφο του Star:

ΕΡ: Τον φοβόσασταν, είχατε πει στους άλλους να τον προσέχουν τον 59χρονο;

ΑΠ: Όχι μόνο εγώ, όλοι τον φοβόντουσαν...

ΕΡ: Γιατί;

ΑΠ: Ήταν λίγο επιπόλαιος.

ΕΡ: Και πώς τον έβαλαν σε τόσο υπεύθυνη θέση;

ΑΠ: Ο προϊστάμενος που τον έβαλε να λογοδοτήσει, εγώ τον έβαλα; Εγώ φώναζα δεν με άκουγε κανένας...

ΕΡ: Όλο λάθος;

ΑΠ: Όλα λάθος. Ο σταθμάρχης δεν υπάρχει περίπτωση να μην είχε ξεχασμένο το κλειδί. Δεν πάει να πει ό,τι θέλει. Ξεχασμένο ήταν το κλειδί, τελείωσε. Δεν μπορεί να πει ψέματα ότι δεν το ξέχασε...

ΕΡ: Πώς ακριβώς έγινε αυτό;

ΑΠ: Ξέχασε να το επαναφέρει στη θέση του, τη διαγώνιο, αν την επανέφερε στην ευθεία, θα έφευγε στην ευθεία το τρένο. Δεν το επανέφερε, ξέχασε να το επαναφέρει. Αυτό είναι σίγουρο. Δεν πάει να πει ό,τι θέλει. Καταγράφονται όλα...

Πού επικεντρώνονται οι έρευνες για την τραγωδία στα Τέμπη

Στο μικροσκόπιο των ερευνών έχουν μπει όλα όσα έγιναν το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη αλλά και τα λάθη που έγιναν και οδήγησαν στην τραγωδία με τους 57 νεκρούς.

Ο σταθμάρχης της Λάρισας, που έχει προφυλακιστεί, υποστήριξε ότι ήταν μόνος του στη βάρδια, ενώ έρευνα γίνεται και για την αναρρωτική άδεια που έλαβε αμέσως μετά το δυστύχημα ο επιθεωρητής του σταθμού της Λάρισας.

Τα νέα στοιχεία που ήρθαν στο φως δείχνουν ότι ο σταθμάρχης δε θα έπρεπε να είναι μόνος του στο πόστο του τη μοιραία νύχτα. Για την ακρίβεια, μέχρι τις 23.00 το βράδυ έπρεπε να υπάρχουν τρεις σταθμάρχες στη Λάρισα!

Σύμφωνα με το έγγραφο των βαρδιών που παρουσίασε ο ΣΚΑΪ στον σταθμό της Λάρισας ήταν τρία άτομα σε υπηρεσία το επίμαχο διάστημα από τη στιγμή που γύρισε το μοιραίο κλειδί έως την ώρα της φονικής σύγκρουσης.

Από το έγγραφο διαπιστώνεται πως τα ωράρια των βαρδιών αποκαλύπτουν πως όταν σχολάνε στις 14.00 το μεσημέρι οι δύο πρωινοί, έρχονται στις 15.00 το μεσημέρι οι 2 απογευματινοί, οι οποίοι θα έπρεπε να συμπίπτουν κατά μία ώρα με τον έναν βραδινό που πιάνει στις 22.00 το βράδυ. Δηλαδή 22.00 μέχρι 23.00 το βράδυ θα έπρεπε να βρίσκονται 3 σταθμάρχες στο σημείο.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή