Τέμπη: «Δεν μπορεί με αυτά τα προσόντα να επανδρώνει σταθμό» λέει το παραιτηθέν μέλος της Επιτροπής

Τέμπη: Ο παραιτηθείς από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που συστάθηκε με πρωτοβουλία της κυβέρνησης, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος τόνισε σχετικά με τον μοιραίο Σταθμάρχη πως «δεν μπορεί κάποιος με τα προσόντα να επανδρώνει μόνος έναν σταθμό». 

Τέμπη: «Δεν μπορεί με αυτά τα προσόντα να επανδρώνει σταθμό» λέει το παραιτηθέν μέλος της Επιτροπής
3'

Την πρώτη του συνέντευξη μετά την παραίτησή του από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων για την τραγωδία στα Τέμπη που η κυβέρνηση έχει φτιάξει για να διερευνήσει τα διαχρονικά προβλήματα του ελληνικού σιδηρόδρομου, έδωσε ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος.

Ο κ. Ζηλιασκόπουλος, παραιτήθηκε καθώς είχε υπάρξει διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταξύ 2010 και 2015. Μιλώντας στον Alpha, τόνισε σχετικά με τον σταθμάρχη που έχει προφυλακιστεί για την τραγωδία στα Τέμπη: «Προφανώς και εκ των πραγμάτων όλοι είμαστε σε κατάσταση σοκ, δεν μπορεί κάποιος με αυτά τα προσόντα να επανδρώνει μόνος έναν σταθμό.

Αυτά όλα θα διερευνηθούν και θα βγουν όλα στο πόρισμα από την επιτροπή. Δεν μπορείς να έχεις έναν σταθμάρχη με την απειρία του συγκεκριμένου με 40 μέρες εμπειρία, να τον έχεις μόνο σε ένα σταθμό όπως η Λάρισα.

Σε κάθε βάρδια υπήρχαν 2 σταθμάρχες και όταν υπήρχε νέος υπήρχε και ένας έμπειρος. Ο επιθεωρητής έχει την ευχέρεια να τους τοποθετήσει στις βάρδιες. Αυτό δεν έγινε».

Ο ίδιος σημείωσε πως: «Εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι υπήρχε χάος. Ήμουν διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο ΟΣΕ ήταν άλλη εταιρεία. Ήμασταν στο ίδιο κτήριο. Η τρόικα ζητούσε να είμαστε σε χωριστές διευθύνσεις. Δουλεύαμε μαζί στο ίδιο κτήριο. Υπήρχε ικανός αριθμός σταθμαρχών, περιορίστηκε το δίκτυο κατά 60%, κόψαμε δρομολόγια. Είχαμε ανθρώπους παλιούς και έμπειρους. Με εντυπωσίαζαν οι παλιοί ΟΣΕτζήδες που είχαν την εμπειρία».

Ερωτώμενος σχετικά με τα πόσα μπορούν να αλλάξουν σε λίγες μέρες, σημείωσε: «Μπορούν να αλλάξουν πολλά σε 20 μέρες. Να έχουμε στο μυαλό μας ότι το τρένο λειτουργούσε για 150 χρόνια με ασφάλεια. Είναι παλιό μέσο, λειτουργεί με ασφαλιστικές δικλείδες. Αυτές κατέρρευσαν αλλά μπορούν να επανέλθουν. Αυτό που άκουσα εγώ από τον υπουργό, είναι ένα πλαίσιο που θέλει πάρα πολύ δουλειά για να εξειδικευτεί.

Θα πρέπει να τροποποιηθεί ο κανονισμός κυκλοφορίας. Να μειωθούν οι ταχύτητες και τα δρομολόγια. Και 120 χλμ αν πάει το τρένο θα είναι σε λίγες ώρες στη Θεσσαλονίκη με ασφάλεια. Χωρίς συστήματα δεν μπορείς να έχεις υψηλές ταχύτητες και υψηλή συχνότητα. Χωρίς ανθρώπους που εφαρμόζουν τον κανονισμό δεν γίνεται. Δυστυχώς το είχαμε αντιμετωπίσει από τον καιρό που ήμασταν εμείς και είχαμε δώσει προτάσεις για να γίνει ακόμα και σχολή σε επίπεδο ΤΕΙ, ΤΕΙ Σιδηροδρομικών. Αυτό πρέπει να γίνει, αλλά δεν είναι το άμεσο. Το άμεσο είναι να ανοίξει το δίκτυο».

Σχετικές ειδήσεις

Κύκλοι υπ. Προστασίας του Πολίτη: Πάνω από 40.000 άτομα στην πορεία στο Σύνταγμα

Τέμπη: «Πήρα αγκαλιά ένα παιδί και πηδήξαμε από το τρένο - Βλέπαμε καμένους και μη αρτιμελείς»

Τέμπη - Συγκινεί η μητέρα θύματος: «Είμαι πολύ τυχερή που ήταν στη ζωή μου»

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή