Τέμπη: «Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;», είπε ο σταθμάρχης που άφησε μόνο του τον 59χρονο

Τέμπη: Αποκαλυπτική συνομιλία του σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλων και του δεύτερου σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος έφυγε νωρίτερα από τη βάρδια τη μοιραία νύχτα.
5'

Νέες πληροφορίες βλέπουν συνεχώς το φως της δημοσιότητας για τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου όταν και συγκρούστηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες στα Τέμπη.

Την ώρα που η ανακρίτρια Λάρισας αναζητά στοιχεία τα οποία θα αναδείξουν τα πραγματικά αίτια της τραγωδίας, συνεχίζονται οι καταθέσεις από πρόσωπα - «κλειδιά».

Πολύ κρίσιμη είναι η κατάθεση που έδωσε ο έμπειρος σταθμάρχης των Παλαιοφαρσάλων, ο οποίος ήταν εκείνος που «έδιωξε» από το συγκεκριμένο σταθμό το Intercity 62, τη νύχτα της τραγωδίας .

Αποκαλυπτική είναι η συνομιλία που είχε με τον παλαιότερο σταθμάρχη που είχε βάρδια μέχρι τις 11 με τον 59χρονο, αλλά είχε φύγει από τη θέση του.

Όταν λοιπόν ο συρμός έφυγε από τα Παλαιοφάρσαλα, ο έμπειρος σταθμάρχης επικοινώνησε με τον κατηγορούμενο 59χρονο για να τον ενημερώσει. Κάλεσε επίσης τον δεύτερο σταθμάρχη στις 22:45, ο οποίος θα όφειλε να βρίσκεται στο πόστο του εκείνη την ώρα.

Σύμφωνα με τον Alpha ακολούθησε ο εξής διάλογος:

-Που είσαι;
-Έφυγα
-Δεν καθόσουν ακόμα λίγο να περάσει και αυτό το τρένο να ησυχάσουμε;
-Ε πόσο να καθίσω να τον φυλάξω;

Μάλιστα σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Alpha ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων ενημέρωσε τον δεύτερο σταθμάρχη Λάρισας ότι τις ημέρες που υπάρχει φόρτος εργασίας όπως η συγκεκριμένη, δεν πρέπει να φεύγει κανείς από τη θέση του , είτε έχει τελειώσει η βάρδια του είτε όχι, μέχρι να πέσει η κίνηση στο δίκτυο.

Τέμπη: Nέες διώξεις στον επιθεωρητή και στους δύο σταθμάρχες

Σε πλήρη εξέλιξη είναι η έρευνα για το δυστύχημα στα Τέμπη από την ανακρίτρια, ενώ χθες (8/3) οι πραγματογνώμονες της παρέδωσαν ένα πρώτο πόρισμα για το τι ακριβώς έγινε στο σημείο.

Μετά την απολογία του επιθεωρητή του ΟΣΕ και των δύο σταθμαρχών που είχαν βάρδια τη μοιραία νύχτα, ασκήθηκαν νέες ποινικές διώξεις στα τρία αυτά πρόσωπα, για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών και για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες κατά συρροή.

Η πρώτη κατηγορία είναι κακούργημα που επισύρει ποινή από 10 χρόνια έως και ισόβια.

Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας έχει ήδη προφυλακιστεί. Οι διώξεις αυτές αφορούν τον επιθεωρητή του ΟΣΕ, που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον ακατάλληλο σταθμάρχη, αλλά και τους δύο σταθμάρχες που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα από το πόστο τους.


Σημειώνεται ότι την Παρασκευή θα συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας, 21 συνολικά ανώτεροι δικαστικοί, προκειμένου να επιλέξουν τους δύο εφέτες ανακριτές που θα τρέξουν στο εξής τις έρευνες μετά από την πρωτοβουλία αναβάθμισης των ερευνών, που έγινε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο οποίος εποπτεύει από την πρώτη στιγμή τις ανακρίσεις στο σύνολο τους με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου.

Ο επιθεωρητής «τα ρίχνει» όλα στον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό

Στον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό επιρρίπτει ευθύνες ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος κατέθεσε ξανά χθες (8/3) στην ανακρίτρια για την τραγωδία στα Τέμπη, καθώς η πρώτη του κατάθεση είχε κάποια κενά.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα που ισχυρίζεται ο ίδιος ότι ίσχυε, ο σταθμάρχης είχε βάρδια από τις 10 το βράδυ μέχρι τις 7 το επόμενο πρωί, ενώ 10 με 11 το βράδυ υπήρχε κι άλλος σταθμάρχης στη βάρδια ο οποίος φέρεται να έφυγε νωρίτερα.

Ο κ. Νικολάου επεσήμανε ότι αν ο δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος έφυγε πριν τις 11 το βράδυ, εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα.

Μεταξύ άλλων, ο επιθεωρητής στην κατάθεσή του αναφέρθηκε στο μοιραίο δρομολόγιο και στο αν είχε ενημέρωση για κάποια βλάβη.

Όπως ανέφερε, η αμαξοστοιχία Intercity 62 ερχόμενη από Αθήνα, αναχώρησε από τον σταθμό Παλαιοφαρσαλο στις 22:30 περίπου επί μονής γραμμής καθόδου, δηλαδή αντίθετα στην άλλη γραμμή διότι γίνονταν κάποιες εργασίες στη γραμμή ανόδου. Αναχώρησε με υπόδειγμα 1001 μέχρι την 1η αιχμή του σταθμού Λάρισα στην 101. Μέχρι την αιχμή 101 κινήθηκε ανάποδα κι από εκεί με εντολή του σταθμάρχη στον κλειδούχο, διευθετήθηκε να εισέλθει στη γραμμή ανόδου, όπου και εισήλθε και έφτασε στον σταθμό της Λάρισας στις 23:02 στη γραμμή ανόδου, όπως τόνισε.

Ωστόσο, όπως υποστηρίζει, ο μηχανοδηγός ήταν υποχρεωμένος και όφειλε να εκφωνήσει αυτό που του είπε ο σταθμάρχης. Ο ίδιος δεν γνωρίζει αν το έπραξε. Στην περίπτωση που δεν το έπραξε, ο σταθμάρχης έπρεπε να τον ρωτήσει εάν το κατάλαβε και να επακολουθήσει διάλογος για το αν έχει ακούσει την εντολή.

Σχετικά με τις αρμοδιότητες του σταθμάρχη υπηρεσίας, ο επιθεωρητής απάντησε ότι ο εκάστοτε σταθμάρχης είναι υπεύθυνος για την διεξαγωγή της κυκλοφορίας των επιβατικών αμαξοστοιχιών, των εμπορικών αμαξοστοιχιών, μηχανημάτων γραμμής και δρεζινών που είναι απαραίτητες για υπηρεσιακές ανάγκες.

Σχετικές ειδήσεις