Πλήρης διάλυση στη σιδηροδρομική σήραγγα στα Τέμπη - Άδειες πυροσβεστικές φωλιές και χωρίς φωτισμό
Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις σχετικά με τα όσα διαδραματίστηκαν την 28η Φεβρουαρίου στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα -Θεσσαλονίκη αλλά και με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Νέα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας σκιαγραφούν την σιδηροδρομική σήραγγα των Τεμπών που έχει αφεθεί στην τύχη της.
Το φως της δημοσιότητας βλέπουν νέα στοιχεία από την «ισοπεδωμένη» σιδηροδρομική σήραγγα στα Τέμπη. Σύμφωνα με πληροφορίες της τηλεόρασης του ΣΚΑΪ που έκανε αυτοψία στο σημείο προκύπτει ότι υπήρχαν άδειες πυροσβεστικές φωλιές, ανύπαρκτος φωτισμός και ανιχνευτές πυρκαγιάς, λίγες εκατοντάδες μέτρα από το σημείο του τραγικού δυστυχήματος.
Χαρακτηριστικό είναι πως αν συμβεί ένα ατύχημα στο τούνελ μήκους 5 χιλιομέτρων, το έργο των διασωστών θα είναι τρομερά δύσκολο καθώς στις περισσότερες οδούς διαφυγής δεν υπάρχουν ούτε πυράντοχες πύλες, ενώ έχει κηρυχθεί έκπτωτη η εταιρεία που είχε αναλάβει τη συντήρηση του εξοπλισμού και εδώ και χρόνια δεν έχει αναλάβει νέα.
Δύο στελέχη του ΟΣΕ στο «κάδρο των ευθυνών»
Την ίδια ώρα δύο «πρόσωπα κλειδιά», δύο ανώτεροι υπάλληλοι του ΟΣΕ, μπαίνουν στο «στόχαστρο» της εισαγγελικής έρευνας, καθώς φαίνεται ότι έχουν εγκρίνει το πρόγραμμα βαρδιών και την τοποθέτηση του μοιραίου σταθμάρχη στη θέση αυτή.
Σύμφωνα με την τηλεόραση του ΣΚΑΪ, τα δύο νέα «πρόσωπα κλειδιά» είναι ανώτατα υπηρεσιακά στελέχη, που ιεραρχικά ήταν πάνω από τον επιθεωρητή Δημήτρη Νικολάου. Όπως εξήγησε πηγή του ΟΣΕ που μίλησε στον ΣΚΑΪ, ο επιθεωρητής κάνει την πρόταση για τις βάρδιες. Το έγγραφο στέλνεται στους ανώτερους, υπογράφεται και επιστρέφεται.
Η ίδια πηγή εξήγησε ότι φταίει η νοοτροπία οι χαλαροί κανονισμοί του ΟΣΕ. «Οι κανονισμοί ήταν λάσκα» ανέφερε χαρακτηριστικά, δεν φοβόταν κανείς ότι θα περάσει από πειθαρχικό, ότι θα λογοδοτήσει. Αν είχαν ελέγξει θα μπορούσαν να είχαν αποτρέψει το τραγικό δυστύχημα.
«Το βαρδιόχαρτο κανονικά δεν περνάει από εμένα αλλά τώρα... Αφήστε το, δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες γιατί θα μπλέξω. Όλα είναι υπό διερεύνηση, έχουν έρθει σε επαφή ανακριτικές και εισαγγελικές αρχές, δεν έχω κληθεί ακόμα» δήλωσε ένας εκ των προϊσταμένων του επιθεωρητή.
Στη δικογραφία υπάρχουν επίσης σημαντικές για την υπόθεση καταθέσεις, νυν και πρώην υπαλλήλων του ΟΣΕ, καθώς και αστυνομικών που έσπευσαν άμεσα στο σημείο της σύγκρουσης.