Τέμπη: Αν μετράς βαγόνια μπορείς να γίνεις... σταθμάρχης - Η απίστευτη δοκιμασία των υποψηφίων

Τέμπη: Τα τρία μοιραία λάθη που αν δεν γινόταν θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί η τραγωδία
EUROKINISSI
2'

Τα αλλεπάλληλα λάθη που έγιναν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και οδήγησαν στη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Βάρδιες σβήστηκαν με… μπλάνκο, σταθμάρχες έφυγαν νωρίτερα από τη βάρδια τους, αλλά και τρία νέα μοιραία λάθη που αποκαλύπτει ο δημοσιογράφος των εφημερίδων «Τα Νέα» και «Το Βήμα» Βασίλης Λαμπρόπουλος.

Τα τρία λάθη που οδήγησαν στο δυστύχημα

Πρώτο και σημαντικότερο λάθος η αδυναμία του 59χρονου σταθμάρχη να προχωρήσει σε ηλεκτρονική χάραξη πορείας της μοιραίας αμαξοστοιχίας που θα μπορούσε να αποτρέψει την αλλαγή πορείας.

Το σύστημα ηλεκτρονικής κατεύθυνσης που λειτουργούσε μόνο στα όρια του σταθμού του επέτρεπε να προχωρήσει σε ηλεκτρονική χάραξη της πορείας του Intercity 62 αυτόματα και έτσι θα εντοπιζόταν και διορθωνόταν το πρόβλημα με το κλειδί που έστειλε την αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου με τις γνωστές τραγικές συνέπειες.

Ο εν λόγω σταθμάρχης με τις ελλιπείς γνώσεις, όχι μόνο βρισκόταν σε μόνιμη σύγχυση με τα κλειδιά αλλά δεν είχε μάθει να κάνει και την ηλεκτρονική χάραξη.

Λάθος του μηχανοδηγού της Intercity

Δεύτερο μοιραίο λάθος να μην επικοινωνήσει με συντονιστή της Hellenic Train όπου θα μπορούσε να ενημερωθεί μέσω συστήματος GPS και κατέγραψε σε χάρτη τα ίχνη των τρένων, αν υπάρχει αμαξοστοιχία που ξεκινήσει από τους Νέους Πόρους και έρχεται αντίθετα στην πορεία του.

Τρίτο λάθος

Και το τρίτο λάθος ήταν η μη πρόβλεψη ψυχομετρικών σταθμαρχών από το ΓΝ Αεροπορίας, όπως συμβαίνει με τους μηχανοδηγούς, τους πιλότους. Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα υπάρχει μόνο μια ασφαλιστική δικλείδα, όπως λένε ο έλεγχος της ευστροφίας, της συγκέντρωσης του υποψηφίου προσδιορίζεται από μια όχι και τόσο σκληρή διαδικασία, η καταμέτρηση βαγονιών σε μια αμαξοστοιχία.

Τέμπη: Την ευθύνη της κυκλοφορίας την έχει ο σταθμάρχης με τη «βούλα» του ΟΣΕ

Ευθύνες στον μηχανοδηγό της μοιραίας αμαξοστοιχίας στα Τέμπη ρίχνει ο προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας για το δυστύχημα που κόστισε τις ζωές δεκάδων ανθρώπων στις 28 Φεβρουαρίου.

Αποκαλυπτικά είναι όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας και αφορούν τον κανονισμό κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών που έλαβε επίσημη υπογραφή στις 31 Αυγούστου 2022 από τον ΟΣΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της τηλεόρασης του Open, αναφέρεται ότι αποκλειστικά υπεύθυνος για τη σιδηροδρομική κυκλοφορία είναι ο σταθμάρχης. Αυτός ορίζει την πορεία ενός τρένου και διευθετεί τυχόν αλλαγές στην πορεία αυτή επίσης στις υποχρεώσεις του είναι οι ελεύθερες γραμμές που θα κινηθεί το τρένο. Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να τηρεί τις οδηγίες του σταθμάρχη και να μην παρεκκλίνει από αυτές.

Σχετικές ειδήσεις