Τέμπη: «Τυφλά» drones και γραμμές «φαντάσματα» στον ΟΣΕ – «Βροχή» οι καταγγελίες
Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη έφερε στην επιφάνεια δεκάδες προβλήματα, ελλείψεις και εγκληματικές αμέλειες στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Η σύμβαση των χιλιάδων ευρώ για τα drones που δεν έφερε αποτέλεσμα και μια γραμμή που κόστισε εκατομμύρια αλλά δεν λειτούργησε ποτέ, είναι δύο ενδεικτικά παραδείγματα.
Μετά την τραγωδία στα Τέμπη, με τον θάνατο 57 συνανθρώπων μας, η συζήτηση για την κατάσταση στους ελληνικούς σιδηροδρόμους έχει έρθει στο προσκήνιο. Το γιατί, βέβαια, έπρεπε να συμβεί ένα τόσο φρικτό δυστύχημα για να ελεγχθούν όλα όσα συμβαίνουν εδώ και δεκαετίες, αλλά και να διορθωθούν τα κακώς κείμενα είναι το μεγαλύτερο ερώτημα που για την ώρα παραμένει αναπάντητο. Καθημερινά, όμως, έρχονται στο προσκήνιο και νέες αποκαλύψεις που αποδεικνύουν ότι ήταν θέμα χρόνου, δυστυχώς, να συμβεί κάτι τόσο τραγικό όπως το δυστύχημα στα Τέμπη…
Μηχανοδηγοί και σταθμάρχες περιγράφουν ιστορίες… καθημερινής τρέλας αναφορικά με ό,τι επικρατεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο και τον ΟΣΕ γενικότερα. Στο κεντρικό δελτίο του Open αποκαλύφθηκαν δύο τέτοιες περιπτώσεις, που καταδεικνύουν ότι μια σειρά από παθογένειες, ελλείψεις και εγκληματικές παραλείψεις στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη.
Στην πρώτη περίπτωση, τον περασμένο Οκτώβριο, μηχανοδηγοί στον Προαστιακό εντόπισαν ένα καμένο αυτοκίνητο δίπλα στις γραμμές. Προφανώς και το συγκεκριμένο όχημα θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα ή και ατύχημα, αφού ήταν σε απόσταση μερικών μέτρων από τις ράγες. Οι καταγγελίες των εργαζόμενων, αφορούν ωστόσο και τη σύμβαση για τα drones που έχει υπογράψει ο ΟΣΕ, η οποία κόστισε χιλιάδες ευρώ, και διερωτώνται πως είναι δυνατόν να μην έχουν δει και καταγράψει το καμένο όχημα που βρισκόταν σχεδόν πάνω στις ράγες.
Στη δεύτερη περίπτωση, στη Ροδόπολη, τα δέντρα έχουν καλύψει τα φωτοσήματα τα οποία δεν λειτουργούσαν. Ακόμα, όμως, κι αν λειτουργούσαν δεν θα μπορούσε να τα δει ο μηχανοδηγός καθώς έχουν καλυφθεί από τα δέντρα. Άλλη μια επικίνδυνη κατάσταση, στην οποία θα μπορούσαν να προκληθούν σοβαρά προβλήματα και ατυχήματα.
Ένα ακόμα δείγμα του ακατάσχετου «πάρτι» που γινόταν στον ΟΣΕ, αποτελεί και η σιδηροδρομική γραμμή… φάντασμα στην Αιτωλοακαρνανία. Πρόκειται για μια γραμμή που εγκαινιάστηκε παραμονές των εκλογών του 2004, κόστισε περίπου 10 εκατ. ευρώ στο ελληνικό δημόσιο αλλά δεν μπήκε ποτέ σε λειτουργία.
Μάλιστα, είχε γίνει και σχετική εκδήλωση στον σταθμό του Αιτωλικού, ο κόσμος είχε εκφράσει τη χαρά του για την επαναλειτουργία της αυτοκινητάμαξας, αλλά έκτοτε δεν πραγματοποιήθηκαν δρομολόγια. Επιπλέον, αποδείχθηκε πως ακόμα και η γραμμή που κατασκευάστηκε δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις, όπως αποκαλύπτει το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Open.