Τέμπη: Πώς με δύο κουμπιά θα είχε αποτραπεί η τραγωδία - Τι ισχύει για την αυτόματη χάραξη πορείας

Τέμπη: Οι δυο μηχανοδηγοί γνώριζαν πως η κίνηση γινόταν σε διπλή γραμμή - Πώς γίνεται η αυτόματη χάραξη.

Τέμπη: Πώς με δύο κουμπιά θα είχε αποτραπεί η τραγωδία - Τι ισχύει για την αυτόματη χάραξη πορείας
Intime news / Φωτογραφία αρχείου
3'

Ο σταθμάρχης Λάρισας μιλώντας στην τηλεόραση του Open έδειξε πώς θα μπορούσε να αποτραπεί το δυστύχημα στα Τέμπη. Συγκεκριμένα έδειξε πως γίνεται η αυτόματη χάραξη που δεν ήξερε ο σταθμάρχης.

Ο ίδιος ανέφερε ότι όταν παίρνουν την αγγελία από τον προηγούμενο σταθμάρχη, χαράζουν την διαδρομή του κατά την είσοδό της. Αυτό γίνεται αυτοποιημένα, πατώντας ένα κουμπάκι στην αρχή και ένα στο τέλος της διαδρομής.

Εάν έχει γίνει κάποιο λάθος μπορεί να αποφευχθεί με δύο τρόπους. Είτε γυρίζοντας το κλειδί με το χέρι είτε κάνοντας αυτόματη χάραξη. Η συγκεκριμένη λειτουργεία μπαίνει με το πάτημα δύο κουμπιών.

Οι δυο μηχανοδηγοί γνώριζαν πως η κίνηση γινόταν σε διπλή γραμμή

Έγγραφο ντοκουμέντο που παρουσιάζει η τηλεόραση του Mega δείχνει ότι και ο σταθμάρχης της Λάρισας και ο άτυχος μηχανοδηγός του επιβατικού τρένου στα Τέμπη γνώριζαν πως η κίνηση γινόταν από διπλή γραμμή.

Συγκεκριμένα, στις 28/02/2023 και ώρα 21:48, η αμαξοστοιχία 63 αναχωρεί από Νέους Πόρους προς Λάρισα με γραμμή καθόδου. Στις 28/02/2023 και ώρα 21:50, η αμαξοστοιχία 93506 αναχωρεί από Λάρισα προς Νέους Πόρους με γραμμή ανόδου και διάρκεια διαδρομής 22 λεπτά.

Οι δύο αμαξοστοιχίες συναντήθηκαν στα Τέμπη. Στις 23:04, η αμαξοστοιχία 62 αναχωρεί από Λάρισα προς Νέους Πόρους και ξεκινά γραμμή ανόδου. Στην διαγώνιο 118 μπαίνει γραμμή καθόδου. Στις 23:21, γίνεται η μετωπική σύγκρουση με εμπορική.

Ένα από τα πιο σοβαρά ντοκουμέντα βλέπει το «φως» της δημοσιότητας

Έγγραφο ντοκουμέντο για τα Τέμπη, δημοσίευσε η τηλεόραση του Mega, για την αυτόματη χάραξη της πορείας των τρένων.

Συγκεκριμένα, οι πληροφορίες του καναλιού αναφέρουν ότι λειτουργούσε κανονικά η αυτόματη χάραξη πορείας στο σταθμαρχείο Λάρισας, αλλά ο σταθμάρχης δεν το έκανε.

Στο Mega επεσήμαναν πως τα κλειδιά στο σύστημα ρυθμίζουν την κυκλοφορία των συρμών. Αυτό το σύστημα έχει τη δυνατότητα να εκπέμπει και να καταγράφει, ανά λεπτό, τις εντολές που δέχεται από τους σταθμάρχες και να τις τυπώνει.

Όπως φαίνεται μετά τη λήξη της βάρδιας των άλλων σταθμαρχών, ο 59χρονος δεν χρησιμοποίησε την αυτόματη χάραξη, με συνέπεια το τραγικό δυστύχημα και τον χαμό δεκάδων ανθρώπων.

Τέμπη: Καταγραφή συμβάντων από 28/02.2023, 21:50:36 έως 01/03/2023, 02:39:45

28/02/2023 21:50:36 – 21:51:15, Διέλευση συρμού με χάραξη προς Θεσ/κη
28/02/2023 21:50:49 – 22:07:05, Χάραξη διαδρομής από το Φ/Σ 2 είσοδος Λάρισας
28/02/2023 21:50:51 – 22:12:09, Χάραξη διαδρομής εξόδου προς Μεζούρλο
28/02/2023 22:07:07 – 22:07:45, Διέλευση συρμού από το Φ/Σ 2 με χάραξη
28/02/2023 22:12:10 – 22:12:50, Διέλευση συρμού με χάραξη προς Μεζούρλο
28/02/2023 22:12:51 – 01:39:38, Δεν καταγράφεται κανένας χειρισμός
01/03/2023 01:39:39 – 02:39:39, Χάραξη διαδρομής από το Φ/Σ 1 είσοδος Λάρισας
01/03/2023 02:39:40 – 02:39:45, Διέλευση συρμού από το Φ/Σ 1 με χάραξη

Σύμφωνα, με τα έγγραφα που παρουσιάζει το MEGA, φαίνεται ότι η αυτόματη χάραξη δεν έχει κάποιο πρόβλημα καθώς λειτουργεί κανονικά, καθώς χρησιμοποιήθηκε από τους προηγούμενους σταθμάρχες στις βάρδιες της ίδιας ημέρας.

Από 22:12, ώρα που οι σταθμάρχες έφυγαν από τη θέση τους, μέχρι και τις 01:39, αφού είχε συμβεί το τραγικό δυστύχημα, δεν υπάρχει καμία καταγραφή για χάραξη πορείας στο σύστημα.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή