Όλο το πόρισμα της ΡΑΣ για το δυστύχημα στα Τέμπη
Το πολυσέλιδο πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, κατέληξε σε συμπεράσματα για το δυστύχημα στα Τέμπη. Όπως έχει γίνει γνωστό, αναφέρονται ελλείψεις, παραλείψεις και λάθη που συνέβησαν τη μοιραία νύχτα από τους σταθμάρχες ενώ τονίζεται και η ελλιπής εκπαίδευση των αρμόδιων.
Επιπλέον, η ΡΑΣ συστήνει να ανακληθούν όλοι οι σταθμάρχες που ήταν στην ίδια εκπαιδευτική σειρά με τον 59χρονο που έχει προφυλακιστεί για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Μεταξύ άλλων αναφέρεται στο πόρισμα πως δεν είχαν υποβληθεί ως όφειλαν τα φύλλα παρουσίας των εκπαιδευόμενων, στη σειρά του 59χρονου σταθμάρχη, ενώ παράλληλα δεν γίνεται σαφές αν αναπληρώθηκαν οι ώρες εκπαίδευσης ως όφειλαν. Οι αρμόδιες Επιθεωρήσεις δεν είχαν υποβάλει τις απαραίτητες βεβαιώσεις ενώ δεν πιστοποιείται από πουθενά η πρακτική εκπαίδευση των σταθμαρχών.
«Η κατάρτιση που παρασχέθηκε από τον ΟΣΕ υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Η ΡΑΣ τονίζει πως διαπιστώνει «σοβαρές ενδείξεις παράβασης από τον διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής με την επωνυμία Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος Ανώνυμη Εταιρεία και τον διακριτικό τίτλο ΟΣΕ των διατάξεων των άρθρων 61 παρ. 3 περίπτωση στ (συστήματα διαχείρισης της ασφάλειας) κα 65 παρ. 2 και 6(πρόσβαση στις εγκαταστάσεις κατάρτισης) και του Δεύτερου Μέρους (Ενσωμάτωση της οδηγίας ΕΕ 2016/798 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης της 11ης Μαΐου 2016 του Ν. 4632/2019, οι οποίες (παραβάσεις ) σχετίζονται άμεσα με το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειάς του (ΣΔΑ) κατά τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα στο ανωτέρω (IV) σκεπτικό.».
Επιπλέον, η ΡΑΣ καλεί τον διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής να καταθέσει έγγραφο υπόμνημα εντός πέντε ημερών, για να καταθέσει τις δικές του απόψεις ενώ τον απειλεί με την επιβολή προστίμου 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης.
Δείτε όλο το πόρισμα:
Πολιτική θύελλα για το πόρισμα της ΡΑΣ που ζητά ανάκληση σταθμαρχών
Την ίδια ώρα, έντονες αντιδράσεις έχουν προκληθεί από το πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. Σε αυτό γίνονται αναφορές για την ελλιπή εκπαίδευση των σταθμαρχών αλλά και την ανάγκη ακόμα και για ανάκλαση όλης της σειράς που είχε εκπαιδευτεί μαζί με τον 59χρονο που έχει ήδη προφυλακιστεί. Στο πόρισμα απάντησε με επιθετική ανακοίνωση ο ΟΣΕ, αναφέροντας πως η ΡΑΣ γνώριζε και είχε δώσει έγκριση για τη διαδικασία της εκπαίδευσης των σταθμαρχών.
Ιδιαίτερα αιχμηρή ήταν και η ανακοίνωση που εξέδωσε η Νέα Δημοκρατία για το θέμα. «Πρόκειται για την Αρχή, που αντί να λειτουργεί ανεξάρτητα, τη χρησιμοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ εντελώς κομματικά. Με πρόταση Σπίρτζη, παρά τις έντονες αντιρρήσεις της Βουλής, τοποθέτησαν στη θέση της Προέδρου, πρόσωπο που δεν είχε απολύτως καμία σχέση με τον σιδηρόδρομο», αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση.