Σιδηρόδρομοι: Τέσσερα δυστυχήματα των τελευταίων έξι ετών στο «μικροσκόπιο» της Δικαιοσύνης

Έπειτα από την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, οι χρόνιες παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου δεν αποτελούν μόνο αντικείμενο συζήτησης στο δημόσιο διάλογο αλλά παράληλλα εξετάζονται από την ελληνική Δικαιοσύνη.
2'

Συγκεκριμένα η έρευνα στον τομέα των μεταφορών διευρύνεται και το βάρος πέφτει σε τέσσερα σιδηροδρομικα δυστυχήματα που σημειώθηκαν την τελευταία εξαετία, από τα οποία σκοτώθηκαν συνολικά 7 άνθρωποι.

Οπως αναφέρει ο Alpha, στα ερωτήματα που καταθέτει η Δικαιοσύνη στους αρμόδιους φορείς αναφέρεται:

  • Υπήρξε καταλογισμός ευθυνών;
  • Προχώρησαν οι έρευνες;

Το πρώτο χρονικά δυστύχημα που μπαίνει στο μικροσκόπιο είναι αυτό που σημειώθηκε το 2016 στις Σέρρες, όταν και σε εργασίες ρουτίνας ένα βαγόνι συντήρησης των γραμμών συγκρούστηκε με ένα ειδικό ψεκαστικό, από την οποία σύγκρουση σκοτώθηκαν 2 εργάτες και τραυματίστηκαν οι δύο μηχανοδηγοί.

Την ίδια ώρα ξανανοίγει και η υπόθεση του 2017 στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, όπου τρένο κινούμενο με ταχύτητα 144 χιλιόμετρα ανά ώρα εκτροχιάστηκε σε σημείο, που το όριο ήταν στα 60 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Από τον εκτροχιασμό έχασαν τη ζωή τους 3 άνθρωποι, όλοι τους σιδηροδρομικοί, ενώ υπήρξαν και 10 τραυματίες.

Όλες οι ευθύνες αποδόθηκαν στο πλήρωμα, με πραγματογνώμονες να αναφέρουν ότι τα όσα έγιναν στα προηγούμενα δυστυχήματα αποτέλεσαν, στην ουσία, τον προάγγελο για τη μοιραία σιδηροδρομική σύγκρουση στα Τέμπη.

Η Δικαιοσύνη θα εξετάσει επίσης ενδελεχώς την υπόθεση θανάτου του 55χρονου επιβάτη στον σταθμό του Δομοκού το 2019, την ώρα που προσπαθούσε να επιβιβαστεί στην αμαξοστοιχία.

Τέλος θα ερευνηθούν και οι συνθήκες κάτω υπό τις οποίες σημειώθηκε σύγκρουση τρένου με αυτοκίνητο σε αφύλακτη διάβαση στη Λάρισα πριν από οκτώ μήνες. Από τη σύγκρουση, ο 34χρονος οδηγός του αυτοκινήτου είχε τραυματιστεί θανάσιμα.

Μάλιστα συγγενείς και δικηγόροι των θυμάτων από το δυστύχημα στα Τέμπη θα παρακολουθήσουν, σύμφωνα με τον Alpha, από κοντά την επανεξέταση κάθε υπόθεσης, καθώς κάνουν λόγο για «καμπανάκια» κινδύνου τα οποία δεν εισακούστηκαν.

Η Δικαιοσύνη εξετάζει, επίσης, και το ερώτημα αν θα μπορούσε ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας να είχε φρενάρει το τρένο παρά τις αντίθετες οδηγίες του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας.

Σχετικές ειδήσεις

Τέμπη: Μήνυση κατέθεσε 19χρονη επιζήσασα για την τραγωδία

Δρομολόγια τρένων: «Στοίχημα» η έναρξη πριν το Πάσχα - Τα προβλήματα και οι παρεμβάσεις

Τέμπη: Αυτή είναι η κατάθεση του επιθεωρητή του ΟΣΕ και του σταθμάρχη για τη σύγκρουση των τρένων