Τέμπη: Πινγκ - πονγκ ευθυνών ανάμεσα σε ΡΑΣ και ΟΣΕ

Έχουν περάσει 19 ημέρες από την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη και το ερώτημα «τις πταίει» αποδεικνύεται ένα πινγκ-πονγκ ευθυνών...

Τέμπη: Πινγκ - πονγκ ευθυνών ανάμεσα σε ΡΑΣ και ΟΣΕ
Eurokinissi
4'

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις γύρω από τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, η οποία κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης μίλησε στο MEGA για το σύστημα τηλεδιοίκησης τονίζοντας ότι η τραγωδία θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί σε περίπτωση που λειτουργούσε.

«Τηλεδιοίκηση σιδηροδρομικά είναι στο τελείωμα του σταθμού του Δομοκού έως και το Πλατύ. Αυτό είναι η τηλεδιοίκηση της Λάρισας. Στη Λάρισα αυτήν την στιγμή, το σύστημα τηλεδιοίκησης, κάποια κομμάτια λειτουργούν κάποια όχι, οι πίνακες δεν είναι σε λειτουργία. Αυτό που έχει η Λάρισα είναι τοπικός χειρισμός του σταθμού, δηλαδή έχει δύο χλμ. νότια προς την Αθήνα και άλλα 4 – 5 προς βόρεια, Θεσσαλονίκη.», ανέφερε αρχικά ο κ. Τσικαλάκης.

Εξηγώντας πως λειτουργεί το σύστημα ανέφερε: «Μιλάμε για ένα σύστημα τοπικού χειρισμού στο επίπεδο των 10 – 11 χλμ. Σε αυτά τα 11 χλμ, το επίμαχο κλειδί που άλλαξε την πορεία της αμαξοστοιχίας είναι εντός του πίνακα αυτού, δηλαδή το βλέπει ο σταθμάρχης. Δηλαδή, αν παρακολουθούσε σωστά τον πίνακα θα καταλάβαινε ότι το τρένο έχει μπει στην γραμμή καθόδου».

«Αυτό που είναι δεδομένο είναι ότι κάποιος έκανε λάθος και αντί να το βάλει στην ανόδου, το έβαλε στην καθόδου. Και αυτό το λάθος μπορεί να το κάνει μόνο ένας άνθρωπος, ο υπεύθυνος του χειρισμού, ο σταθμάρχης. Από την στιγμή που του μπήκε σε λάθος γραμμή, θα μπορούσε να το διορθώσει», πρόσθεσε στη συνέχεια ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ.

«Αν υπήρχε η τηλεδιοίκηση, και μετά τα 4 – 5 χλμ. θα το έβλεπε. (…) Το ανθρώπινο λάθος θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί», τόνισε στο τέλος ο κ. Τσικαλάκης.

Τέμπη: Πινγκ πονγκ ευθυνών ανάμεσα σε ΡΑΣ και ΟΣΕ

Ο εκπρόσωπος των εργαζομένων του ΟΣΕ, Θανάσης Λεβέντης μίλησε και εκείνος με τη σειρά του στο MEGA, για τις ευθύνες αναφορικά με την ελλιπή εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη και για την ασφάλεια των τρένων, σχολιάζοντας παράλληλα τις δηλώσεις του προέδρου των εργαζομένων του ΟΣΕ.

«Προσυπογράφω αυτά που είπε ο πρόεδρος, κ. Τσικαλάκης, το σκεπτικό του. Μετά την τραγωδία αυτή που χάθηκαν νέα παιδιά και σιδηροδρομικοί, προφανώς ένα ερώτημα που άκουσα είναι “πώς θα μπει κάποιος στο τρένο με ασφάλεια”. Προφανώς και το τρένο παρέχει ασφάλεια. Όταν βγει το εισαγγελικό πόρισμα για τις ποινικές ευθύνες για την τραγωδία, τότε θα δούμε τι έχει συμβεί. Δεν συνέβη μόνο το λάθος του σταθμάρχη, συνέβησαν και άλλα λάθη», ανέφερε αρχικά.

Για την ασφάλεια των τρένων δήλωσε: «Εάν διαβάσετε το δελτίο τύπου της ΡΑΣ, η ίδια η ΡΑΣ, μιλάει για ενδείξεις. Η υπεύθυνη στάση ενός φορέα είναι να μιλάει με αποδείξεις και όχι με ενδείξεις. Εάν αυτή τη στιγμή, οι ενδείξεις της ΡΑΣ δεν ισχύουν και οι αποδείξεις του ΟΣΕ είναι ότι όντως παρακολούθησαν οι εκπαιδευόμενοι σταθμάρχες και τη θεωρητικη και την πρακτική τους εκπαίδευση, κι μετά έδωσαν εξετάσεις για να γίνουν σταθμάρχες, τι θα πει μετά η ΡΑΣ; Ή θα ζητήσει συγγνώμη

«Δεν γίνεται ατομικό μάθημα, είναι συνολικό. Υπάρχει πρωτόκολλο παρουσίας και διαδικασίας. Η ΡΑΣ αυτό το πρωτόκολλο θα έπρεπε να το ζητήσει όταν έκανε τους ελέγχους, και να έχει αποδείξεις και όχι ενδείξεις. Αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα δεν είναι τωρινό», συμπλήρωσε ο κ. Λεβέντης.

«Ο τοπικός χειρισμός στη Λάρισα και όχι το σύνολο της τηλεδιοίκησης από Παλαιοφάρσαλο μέχρι Πλατύ, που δεν λειτουργούσε, λειτουργούσε. Και αυτό δεν χρειάζεται κάποιος να το αποδείξει τη στιγμή που έγινε η τραγωδία. Ο πίνακας λειτουργούσε εκείνη τη μέρα. Εμείς ως εργαζόμενοι θα αναλάβουμε την ευθύνη να λειτουργήσουμε τα τρένα, όπως ανακοινώθηκε από την πολιτεία, έτσι ώστε να εμπεδωθεί από τον πολίτη η ασφάλεια των τρένων, όπως είχε ασφάλεια και πριν το δυστύχημα. Εάν αυστηροποιηθεί η διαδικασία δεν θα γίνονται ατυχήματα», επεσήμανε ο κ. Λεβέντης κλείνοντας.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή