Μετρό Πειραιά: Παρέμβαση Ντογιάκου για τις 390 βλάβες και την εισροή υδάτων
Την παρέμβαση του Ισίδωρου Ντογιάκου, προκάλεσε η έκθεση 19 σελίδων που αποκαλύπτει αστοχίες και λάθη στην κατασκευή του μετρό στον Πειραιά. Εκατοντάδες βλάβες και εισροή θαλασσινού νερού στο λιμάνι για τη νέα γραμμή που κόστισε 470.000.000 ευρώ.
Προκαταρκτική εξέταση διέταξε ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, την οποία και παρήγγειλε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών κατά παντός υπευθύνου για το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου στη γραμμή Μετρό του Πειραιά.
Αφορμή αποτέλεσε η αποκαλυπτική έκθεση 19 σελίδων που έφερε στο φως η ιστοσελίδα Data Journalists η οποία καταγράφει μια σειρά από βλάβες, αστοχίες και αβαρίες που βρίσκονται στα χέρια των υπευθύνων και που θέτουν σοβαρό ζήτημα ασφάλειας για χιλιάδες επιβάτες του Μετρό στον Πειραιά. Ένα έργο που εγκαινιάστηκε μόλις τον περασμένο Νοέμβριο και που κόστισε 470.000.000 ευρώ, παρουσιάζει ακόμα και εισροή υδάτων σε ένα μεγάλο σημείο του.
Συγκεκριμένα, η εισροή υδάτων ξεκινάει από το τούνελ το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Πειραιά και Δημοτικού Θεάτρου. Η σήραγγα που μπάζε νερά είναι μόνο μια από τις 390 βλάβες που έχουν διαπιστωθεί τους τελευταίους μήνες. Η ΣΤΑΣΥ, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, έχει ζητήσει με επιστολές να γίνουν ενέργειες από την υπεύθυνη των έργων «Αττικό Μετρό», ωστόσο το πρόβλημα δεν έχει λυθεί.
Στην ανάλυση των υδάτων που εισρέουν, διαπιστώθηκε πως πρόκειται για θαλασσινό νερό. Στα έγγραφα που δημοσίευσε η ιστοσελίδα έχουν καταγραφεί 391 συγκεκριμένες βλάβες σε όλο το νέο δίκτυο Αγία Μαρίνα – Πειραιάς, από τον Ιούλιο του 2022 μέχρι το τέλος του έτους.
Έντονες οξειδώσεις και διαβρώσεις στις τροχιές, καψίματα στην ηλεκτροφόρο τροχιά, λασκαρισμένοι σύνδεσμοι και άλλες αστοχίες εμφανίζονται και στα υπόλοιπα τμήματα προς τους σταθμούς Μανιάτικα, Νίκαια, Κορυδαλλό, Αγία Βαρβάρα και Αγία Μαρίνα. Επιπλέον βλάβες όπως αισθητήρες που δεν λειτουργούν, οθόνες μόνιτορ για τους οδηγούς με «παγωμένη εικόνα», πόρτες ασφαλείας που βγάζουν «ψευδή συναγερμό», αστοχίες στα επικοινωνιακά δίκτυα, στην ηλεκτρική τροφοδοσία, στα συστήματα πυρανίχνευσης, στις κάμερες ασφαλείας, στον φωτισμό, τον κλιματισμό, τις κυλιόμενες σκάλες ακόμη και στα ρολόγια για ενημέρωση των επιβατών έχουν καταγραφεί στην έκθεση.
Ενδεικτικά παρουσιάζονται κάποιοι από τους πίνακες που δημοσίευσε η ιστοσελίδα Data Journalists