ΧΩΡΙΣ GSMR ΔΕΝ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
Επανεκκινεί ο σιδηρόδρομος μετά τα Τέμπη; Στον αέρα η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη
Όσο το σύστημα GSMR παραμένει ανενεργό στους συρμούς, τόσο η επιστροφή των τρένων στις ράγες για τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη παραμένει στον αέρα.
Στον αέρα παραμένει η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, οι οποίοι έχουν «κατεβάσει ρολά» μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
«Εναπόκειται στην ταχύτητα που ο ΟΣΕ θα προχωρήσει αυτή τη διαδικασία με τους πομπούς ούτως ώστε να μην υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα και 1η Απριλίου να έχουμε ξανά τα τρένα στις ράγες» ανέφερε στο Open ο εργαζόμενος της Hellenic Train και γγ της ΓΣΕΕ, Νίκος Κουτσιούκης.
Ο σταθμάρχης Γιάννης Κοκκινάκης, ανέφερε: «Τα μηχανοστάσια έχουν πάρει φορητά GSMR ώστε να έχουν επικοινωνία με τον σταθμάρχη και τα τρένα μεταξύ τους».
Το GSMR αν και έχει ήδη τοποθετηθεί σε αρκετούς συρμούς μέχρι σήμερα δεν έχει μπει σε λειτουργία. Το συγκεκριμένο σύστημα μέχρι σήμερα λειτουργεί αποκλειστικά για επικοινωνία μεταξύ των σταθμών και όχι για εκείνη μεταξύ σταθμών και συρμών.
Από την πλευρά του ο Γιώργος Μανώλης, μέλος ΔΣ Σωματείου Μηχανοδηγών, σημειώνει: «Εμάς μας νοιάζει να υπάρχει ένα οποιοδήποτε σύστημα επικοινωνίας, πιστοποιημένο, το οποίο θα μας εξασφαλίζει ανά πάσα ώρα και στιγμή την επικοινωνία είτε με ένα άλλο τρένο, είτε με τους σταθμούς».
Ο ΟΣΕ έχει ζητήσει από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων να πιστοποιήσει φορητές συσκευές GSMR για τους συρμούς, με την Αρχή να απαντά πως είναι μια χρονοβόρα διαδικασία. Από την πλευρά της η επικεφαλής της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, σημειώνει: «Όταν η εθνική αρχή απαξιώνεται και αποκλείεται από το συντονισμό της επανέναρξης των δρομολογίων είναι αναμενόμενο ότι θα δημιουργηθεί ασυνεννοησία και προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρόμου».
«Δεν ξεκινάμε μέχρι νεωτέρας» λέει στέλεχος του ΟΣΕ
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του OPEN και μαρτυρία κορυφαίου στελέχους του ΟΣΕ, τα δρομολόγια που είναι προγραμματισμένα να ξεκινήσουν την επόμενη εβδομάδα, βρίσκονται στον... αέρα!
«Δεν ξεκινάμε μέχρι νεωτέρας» ανέφερε το στέλεχος του ΟΣΕ, και ο λόγος είναι τα πολλά σημεία της επίμαχης γραμμής που παραμένουν «τυφλά» και χωρίς δυνατότητα επικοινωνίας.
Το πρόβλημα αναφέρθηκε από τους μηχανοδηγούς, οι οποίοι αν δεν λυθεί, δεν διατίθενται να μπουν στα τρένα.
Χθες μάλιστα, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων δεν έδωσε άδεια για τη χρήση των ασυρμάτων, σε κάποια από αυτά τα τυφλά σημεία, όπως είναι οι σήραγγες, γεγονός που καταδεικνύει το πρόβλημα.
Σημειώνεται επίσης ότι χθες αποκαταστάθηκε ο φωτισμός στη σήραγγα του Πλαταμώνα, αλλά όχι σε αυτή των Τεμπών...
Οι αρμόδιοι αναζητούν αποτελεσματικές λύσεις μέσα στα αμέσως επόμενα 24ωρα, κάτι που θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο, και ως εκ τούτου είναι άγνωστο αν τελικά τα δρομολόγια πραγματοποιηθούν στην ώρα τους.
Τα σοβαρά προβλήματα παραμένουν όμως κι από την άλλη γραμμή, αυτή προς το Κιάτο, μόλις μια εβδομάδα πριν ξεκινήσουν τα προγραμματισμένα δρομολόγια του Προαστιακού.
Πριν από λίγες ημέρες η κάμερα του OPEN βρέθηκε στη σήραγγα της Κακιάς Σκάλας και κατέγραψε τις σοβαρές ελλείψεις στο φωτισμό, τον εξαερισμό και την πυρασφάλεια. Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία εργασία αποκατάστασης και η εικόνα εγκατάλειψης παραμένει η ίδια.
Τα συγκεκριμένα δρομολόγια που ξεκίνησαν χθες, συνεχίστηκαν σήμερα με εύλογη επιφυλακτικότητα από τους επιβάτες.
«Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στη Λάρισα»
Το κατώφλι του εφέτη-ανακριτή Λάρισας πέρασε σήμερα ο πρόεδρος των μηχανοδηγών όπου κατέθεσε ενώπιών του όλα τα έγγραφα που έχουν σταλεί σχετικά με την επικινδυνότητα των σιδηροδρομικών διαδρομών, με φόντο το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, κατέθεσε όλα τα έγγραφα και τα εξώδικα που είχανε σταλεί το προηγούμενο διάστημα σχετικά με την επικινδυνότητα των διαδρομών στον σιδηρόδρομο με τα οποία επί της ουσίας εντοπιζόταν ζητήματα ασφαλείας των επιβατών αλλά και των εργαζομένων στον ΟΣΕ και στην Hellenic Train.
Αναφορικά με την τηλεδιοίκηση, σημείωσε ότι στη Λάρισα δεν υπάρχει και ότι το μόνο που υπάρχει εκεί είναι μόνο ο πίνακας χειρισμού. Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και ο κ. Λάζου, ο πρόεδρος του επιχειρησιακού σωματείου, ο οποίος υποστήριξε ότι, από το 2000 και μετά θα έπρεπε να έχουν γίνει πάρα πολλά έργα που να συντείνουν όλα στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου, τα οποία ωστόσο δεν έγιναν. Σημειώνεται ότι πως και ο ίδιος κατέθεσε ότι στο Σταθμό της Λάρισας δεν υπάρχει σύστημα τηλεδιοίκησης.
Νωρίς το μεσημέρι προσήλθαν στο Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας δικηγόροι των θυμάτων προς παράσταση υποστήριξης της κατηγορίας και στόχο να αποδοθεί δικαιοσύνη.
Εν τω μεταξύ ο εφέτης-ανακριτής θα συνεχίσει τις κλήσεις μαρτύρων προς κατάθεση. Αύριο θα πραγματοποιηθούν οι απολογίες των δύο σταθμαρχών σε βάρος των οποίων εκκρεμούν διώξεις για διατάραξη στην ασφάλεια συγκοινωνιών, που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων.