ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ - ΠΩΣ ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΣΕ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ
Τα μοιραία λόγια του σταθμάρχη: «Είμαι έτοιμος να κάνω βάρδια μόνος μου, βάλτε με στο πρόγραμμα»
Σε μια αποκάλυψη που ρίχνει φως στις λεπτομέρειες που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, προέβη το STAR. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο μοιραίος σταθμάρχης που έχει προφυλακιστεί, διωκόμενος για το δυστύχημα και τον θάνατο 57 ανθρώπων, είχε θέσει ο ίδιος εαυτόν στη διάθεση του... σιδηρόδρομου, λέγοντας ότι μετά την εκπαίδευση είναι απολύτως έτοιμος να αναλάβει βάρδια μόνος του.
Συγκεκριμένα, μόλις ολοκληρώθηκε η εκπαίδευση, στην οποία συμμετείχε αυτός κι άλλοι 13 συνάδελφοί του, οι σταθμάρχες ερωτήθηκαν αν νιώθουν έτοιμοι να αναλάβουν βάρδια μόνοι τους.
Μόνο ο συγκεκριμένος απάντησε θετικά, ενώ οι υπόλοιποι 13 αρνητικά.
«Είμαι έτοιμος να κάνω βάρδια μόνος μου, βάλτε με στο πρόγραμμα», φέρεται να είπε στον προϊστάμενό του, χαρακτηριστικά.
Όπως αποδεικνύεται εκ του τραγικού αποτελέσματος, ο ίδιος δεν είχε καμία αίσθηση της επαγγελματικής του ανεπάρκειας.
Δείτε το ρεπορτάζ:
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με πρόσφατες αποκαλύψεις, ακόμα κι αυτή η εκπαίδευση που έλαβε ο 59χρονος σταθμάρχης ήταν τρομερά ελλιπής.
Ρεπορτάζ του MEGA αναφέρει συγκεκριμένα πως η εκπαίδευση του σταθμάρχη κατά το μεγαλύτερο μέρος έγινε στην Καλαμπάκα και στο Λιτόχωρο.
Ωστόσο, στην μεν Καλαμπάκα η εκπαίδευση έγινε σε σταθμό ο οποίος δεν είχε πίνακα ελέγχου, ενώ στο Λιτόχωρο ο πίνακας υπήρχε αλλά ήταν χαλασμένος.
Ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας βρίσκεται ήδη προφυλακισμένος για την τραγωδία στα Τέμπη.
Προβληματισμό προκαλεί επίσης η πληροφορία ότι ο 59χρονος είχε συμπληρώσει μόνο 144 ώρες θεωρητικής εξάσκησης από τον δεύτερο κύκλο της εκπαίδευσής του, από τις 177 που απαιτούνταν.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα για το μήνα Φεβρουαρίου, ο 59χρονος έκανε 14 υπηρεσίες στην Καλαμπάκα, όπου όπως προαναφέρθηκε δεν υπάρχει πίνακας ελέγχου.
Στη συνέχεια έκανε άλλες δύο υπηρεσίες στους Νέους Πόρους μαζί με έναν άλλο συνάδελφο, με τις βάρδιες τους να είναι πρωινές, ενώ τη μοιραία βάρδια της 28ης Φεβρουαρίου ο 59χρονος ήταν μόνος του, καθώς οι συνάδελφοί του αποχώρησαν νωρίτερα από τη βάρδια τους.
Εβδομάδα απολογιών και εξελίξεων για το δυστύχημα στα Τέμπη
Μια εβδομάδα με δικαστικό ενδιαφέρον για την υπόθεση της τραγωδία των Τεμπών ξεκινά, καθώς αύριο, Δευτέρα αναμένεται να απολογηθεί ο συμβασιούχος σταθμάρχης, ο οποίος θα περάσει την πόρτα του ειδικού εφέτη-ανακριτή.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο σταθμάρχης θα ισχυριστεί ότι η βάρδια του έληγε στις 10 το βράδυ και ο ίδιος έφυγε στις 10:15.
Μία ημέρα μετά, την Τρίτη την πόρτα του ειδικού εφέτη-ανακριτή θα περάσει ο παλαιότερος σταθμάρχης, εκείνος του οποίου η βάρδια έληγε στις 11 το βράδυ αλλά φέρεται να αποχώρησε νωρίτερα.
Ο ίδιος φαίνεται πως θα ισχυριστεί ότι η βάρδια του έληγε μεν στις 11 το βράδυ, αλλά ακόμη κι αν βρισκόταν εκεί μέχρι και τις 11, δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι για να αποφευχθεί η τραγωδία, καθώς η αμαξοστοιχία 62 έφτασε στο σταθμό της Λάρισας στις 11.02 το βράδυ.
Την Πέμπτη, 30 Μαρτίου, θα βρεθεί στο γραφείο του ειδικού ανακριτή – εφέτη και ο επιθεωρητής προκειμένου να απολογηθεί. Θα ισχυριστεί ότι είχε ζητήσει στην βάρδια και μέχρι και τις 11 να υπάρχουν δύο άτομα. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής η απολογία του επιθεωρητή θα γίνει με πολυσέλιδο υπόμνημα.
Στον «αέρα» η έναρξη των δρομολογίων Αθήνα - Θεσσαλονίκη
Την ίδια στιγμή σκληραίνουν τη στάση τους οι σιδηροδρομικοί και παρά τις διαβεβαιώσεις πως μπορεί να λειτουργήσει ασφαλώς το δίκτυο, οι ίδιοι ζητούν να διασφαλίσουν την άρτια λειτουργία του συνόλου του δικτύου.
Στον «αέρα» είναι η έναρξη των δρομολογίων του σιδηροδρόμου Αθήνα - Θεσσαλονίκη που είναι προγραμματισμένη για την 1η Απριλίου. Και αυτό γιατί οι μηχανοδηγοί ζητούν μεταξύ άλλων την αποκατάσταση της επικοινωνίας.
Οι μηχανοδηγοί ζητούν να μπορούν να έχουν επικοινωνία με τους σταθμάρχες αλλά και μεταξύ τους -από τρένο σε τρένο- και να μην υπάρχουν τυφλά σημεία. Δηλαδή να λειτουργεί ένα σύστημα ραδιοκάλυψης ακόμα και στα τούνελ. Ένα ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας, σε όλο το δίκτυο που θα επιτρέπει την άμεση επικοινωνία σταθμάρχη - μηχανοδηγών.
Με βάση το ρεπορτάζ που μετέδωσε το Star, «o ΟΣΕ λέει ότι το έχει τοποθετημένο στις περισσότερες υποδομές και μάλιστα ζητούσε από την Hellenic Τrain να προχωρήσει στην εγκατάσταση του συστήματος στα τρένα της, ώστε να γίνουν οι δοκιμαστικές λειτουργίες».
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπρτάζ, η ΡΑΣ ζήτησε κάποιες τροποποιήσεις στο αίτημα πιστοποίησης. το οποίο υπεβλήθη την Πέμπτη.
Καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα – Παραμένουν ως έχουν τα δρομολόγια
Εν τω μεταξύ σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ η δεύτερη φάση επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου δεν είναι εφικτό να προχωρήσει όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί.
Κανονικά αύριο Δευτέρα θα έπρεπε να προστεθεί και το δρομολόγιο του Προαστιακού Αθήνα, ΣΚΑ, Κόρινθος, Κιάτο, Αίγιο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες της ΕΡΤ, δεν θα προστεθεί το δρομολόγιο αλλά ούτε και τα τμήματα του υπεραστικού δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα, για τα οποία είχε παραταθεί η ακινησία τους, δηλαδή τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη- Φλώρινα, Θεσσαλονίκη – Δράμα, Αλεξανδρούπολη -Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.