Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο των Γούλα, Καλογεράκη και Ζάγκου
Καθημερινά η έννοια της Δια Βίου Μαθησης χρησιμοποιείται στον δημόσιο διάλογο ως θεμέλιο στο οποίο αναμένεται να στηριχθεί μια «επανάσταση δεξιοτήτων» για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, καθώς επίσης για την ανάκαμψη από την πανδημική κρίση.
Στο πλαίσιο αυτό, το εργαλείο πολιτικής των Ατομικών Λογαριασμών Μάθησης σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε με το σκεπτικό ότι το άτομο είναι αυτό το οποίο έχει τη δυνατότητα να καθορίσει τις εκπαιδευτικές του ανάγκες και να επιδιώξει ευκαιρίες μάθησης προκειμένου να καταστεί απασχολήσιμο.
Στην έκδοση σκιαγραφείται ο κυρίαρχος Λόγος σύμφωνα με τον οποίον το εργατικό δυναμικό έχει πλέον στη διάθεσή του εργαλεία που του παρέχουν δυνατότητες ανάπτυξης δεξιοτήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του βίου του. Ωστόσο, η προβληματική του βιβλίου καταδεικνύει ότι όταν η πολιτική έμφαση εστιάζεται στο εργαλείο χρηματοδότησης και αυτό διασυνδέεται με υποθέσεις και παραδοχές οι οποίες ξεπερνούν τα όριά του, τότε ο χρηματοδοτικός μηχανισμός μετατρέπεται σε εργαλείο διακυβέρνησης του πεδίου της Δια Βίου Μαθησης.
Μέσω του βιβλίου αναδεικνύονται τα αναδυόμενα ζητήματα της ¨αυτορρύθμισης¨ του εργατικού δυναμικού, της επιφανειακής προσέγγισης της έννοιας της ποιότητας και της συνεπαγόμενης όξυνσης των ανισοτήτων.