Προαστιακός: Πόσο ασφαλείς νιώθουν οι επιβάτες; Φωτογραφίες και βίντεο ντοκουμέντο από τον ΣΚΑ

Στις ράγες ο προαστιακός ξανά από τις 22 Μαρτίου, μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη - Τι δήλωσαν στην κάμερα του Newsbomb.gr οι επιβάτες - Ποια βαγόνια επιλέγουν - Πόσο ασφαλές μέσο το θεωρούν
Μετά την τραγωδία στα Τέμπη και λόγω ακινησίας και απεργιών των εργαζομένων τα δρομολόγια των τρένων ξεκίνησαν με αυστηρά μέτρα ασφαλείας.
Newsbomb.gr / Χάρης Γκίκας
6'

Στις 22 Μαρτίου 2023 επέστρεψε στις ράγες ο προαστιακός, σχεδόν έναν μήνα μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη που άφησε πίσω της 57 νεκρούς. Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου έγινε με τροποποιήσεις όπως μειωμένα δρομολόγια αλλά και αυξημένα μέτρα ασφαλείας.

Η επαναλειτουργία της κυκλοφορίας των τρένων έχει χωριστεί σε πέντε φάσεις και ανά πέντε ημέρες θα ανοίγει και μια γραμμή υπό αυξημένα μέτρα ασφαλείας. Οι γραμμές που δόθηκαν στην κυκλοφορία την πρώτη μέρα ήταν: Πειραιάς-Αθήνα-Αεροδρόμιο, Άνω Λιόσια-Αεροδρόμιο, Άνω Λιόσια-Κάντζα, Αθήνα-Οινόη-Χαλκίδα και ο Προαστιακός της Πάτρας.

Το πρώτο, δοκιμαστικό δρομολόγιο ξεκίνησε στις 04.45 το πρωί από τον Σταθμό Λαρίσης με προορισμό τον σταθμό της Οινόης ενώ οι επιβάτες αν και διστακτικοί μετά το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου επέλεξαν τον Προαστιακό για τις μετακινήσεις τους.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Newsbomb.gr, αρκετοί επιβάτες επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν ξανά τον προαστιακό για κοντινές και μακρινές μετακινήσεις, ωστόσο οι περισσότεροι δήλωσαν ότι νιώθουν ασφάλεια στο συγκεκριμένο μέσο αν και κάποιοι εμφανίστηκαν επιφυλακτικοί σχετικά με τα βαγόνια που επιλέγουν να ανέβουν. Μάλιστα αρκετοί από αυτούς έχουν την ελπίδα ότι οι εγγυήσεις για την ασφάλεια των μετακινήσεων που έχουν δοθεί από τις αρμόδιες Αρχές θα ισχύουν.

«Νιώθω ασφάλεια, ο προαστιακός είναι ένα ασφαλές μέσο, θα μπω στο πρώτο βαγόνι», ανέφερε ένας επιβάτης στην κάμερα του Newsbomb.gr.

«Νιώθω ασφάλεια στον προαστιακό, νιώθω ασφάλεια γιατί έχουν γίνει ελάχιστα ατυχήματα στο χρόνο απλά έγιναν κάποια λάθη και γι' αυτό το λόγο είχαμε το ατύχημα. Τα λάθη έγιναν από το προσωπικό και από τη διοίκηση, δεν πήραν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας που έπρεπε για να λειτουργεί το τρένο», πρόσθεσε ένας άλλος.

«Νιώθω ασφάλεια, παίρνω τον προαστιακό αναγκαστικά, είναι ένα μέσο για να πηγαίνω στη δουλειά μου», συμπλήρωσε ένας επιβάτης.

«Ασφάλεια κανείς δεν μπορεί να νιώθει και πεζός να περπατάς στο δρόμο το οτιδήποτε μπορεί να συμβεί. Ο προαστιακός είναι ασφαλές μέσο, πλέον υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί. Μπαίνω και στα πρώτα και στα τελευταία βαγόνια», δήλωσε μία επιβάτης στην κάμερα του Newsbomb.gr.

«Θεωρώ ότι είναι το ασφαλέστερο μέσο, δεν με επηρέασε τόσο σχετικά με την αίσθηση της ασφάλειας η τραγωδία στα Τέμπη. Τώρα, που προσέχουμε πολύ περισσότερο και με τα τροποποιημένα δρομολόγια έχουν εξαλείψει αυτό τον παράγοντα. Από άποψη ατυχημάτων είναι το ασφαλέστερο μέσο, από άποψη του πώς λειτουργούσε θα μπορούσε να μην είναι ασφαλές και ποδήλατο να πάρεις σε αυτή τη χώρα», δήλωσε ένας νεαρός πολίτης.

«Όχι, δεν νιώθω ασφάλεια, μπορείς να αισθάνεσαι ασφάλεια σε αυτή τη χώρα;», είπε μία κύρια στην κάμερα του Newsbomb.gr.

«Δεν νιώθω ασφάλεια αλλά είναι ο μόνος τρόπος για να πάω στη δουλειά μου. Μπαίνω κυρίως στα μεσαία βαγόνια», ανέφερε μία επιβάτιδα.

ΣΚΑ: Ένας σταθμός Προαστιακού με πολλά προβλήματα

Το Newsbomb.gr βρέθηκε στον ΣΚΑ (Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών), έναν σταθμό που καθημερινά εξυπηρετούνται δεκάδες πολίτες της Ανατολικής Αττικής προκειμένου να μετακινηθούν. Η κατάσταση που επικρατεί στο σημείο είναι τραγική, η τηλεματική δεν λειτουργεί, το ίδιο και τα μηχανήματα που εκδίδουν ηλεκτρονικά εισιτήρια. Την ίδια ώρα τα μηχανήματα που ελέγχουν τα εισιτήρια είναι κατεστραμμένα ενώ δεν υπάρχουν μπάρες στις πύλες για να εμποδίζουν την είσοδο στους μη επιβάτες.

Οι φωτογραφίες που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το Newsbomb.gr καταδεικνύουν την αθλιότητα του σιδηροδρομικού σταθμού στην περιοχή των Αχαρνών.

Τα μέτρα ασφαλείας με την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων: Δύο σταθμάρχες και δύο μηχανοδηγοί

Με την επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου οι κανόνες αυστηροποιούνται. Κάθε σταθμός στελεχώνεται πλέον με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό. Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Συγκεκριμένα, το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.

Τα μέτρα που ισχύουν:

  • 2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
  • 2 μηχανοδηγοί +1 συνοδός στον Προαστιακό
  • Μείωση ταχύτητας
  • 80χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς συρμούς
  • 100χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες

Συνεχίζονται οι βλάβες στις ράγες

Υπενθυμίζεται ότι χθες, Παρασκευή 31 Μαρτίου, οι επιβάτες του προαστιακού σιδηροδρόμου στην Πάτρα, έζησαν ταλαιπωρία τριών ωρών. Σύμφωνα με πληροφορίες έσπασε ένα μικρό κομμάτι της σιδηροτροχιάς. Επί της ουσίας έσπασε τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής λόγω παλαιότητας.

Όπως περιέγραψε στην τηλεόραση του MEGA ο φοιτητής Νικόλας Τσιλής, πολλοί είναι οι φοιτητές που προτιμούν τον Προαστιακό επειδή το εισιτήριο είναι φτηνό συγκριτικά με τα αστικά λεωφορεία της πόλης.

Σύμφωνα με τον φοιτητή, ο κόσμος έφυγε από το Πανεπιστήμιο Πατρών με τα λεωφορεία της Hellenic Train, τα οποία τους μετέφεραν στον σταθμό Καστελόκαμπο ώστε να πάρουν τον Προαστιακό με κατεύθυνση προς Πάτρα.

«Μηχανοδηγός και ελεγκτής είπαν ότι δεν θα φύγει το τρένο, γιατί υπάρχει πρόβλημα στη γραμμή πιο κάτω, δεν μπορεί να περάσει. Ειπώθηκε, μάλιστα, να προχωρήσει το τρένο και να φτάσει όπου μπορέσει η γραμμή να υποστηρίξει κι ας σταματήσει. Εκεί ο μηχανοδηγός είπε ότι δεν θα πάρει τέτοια ευθύνη;», δήλωσε ο φοιτητής.

Η Γεωργία Λυμπεροπούλου, επιβάτιδα του Προαστιακού, ανέφερε πως μετά από συνομιλία που είχε με τον μηχανοδηγό έμαθε πως οι ράγες είχαν σπάσει.

«Μία μαγεία!», είπε ειρωνικά. «Εμένα δεν με πειράζει να περιμένω… Ας περιμένω. Η ασφάλεια; Γιατί για να ακινητοποιήσει ο μηχανοδηγός το τρένο κάτι σοβαρό έγινε. Εμένα μου είπε ο ίδιος ότι υπήρχε σπάσιμο, ράγισμα στη γραμμή και ήθελε να κουκουλώσουμε το θεματάκι», είπε.

«Νομίζω πως οι μηχανοδηγοί σώζουν την κατάσταση, καμία υποδομή. Εδώ στην Πάτρα οι μηχανοδηγοί είναι αξιόλογοι, τους εμπιστευόμαστε και δεν έχουμε έρθει κωλοτούμπα. Εάν έρθουμε… τα λέμε!», σχολίασε.

Σημειώνεται πως μετά από τρεις ώρες ταλαιπωρίας το πρόβλημα αποκαταστάθηκε.

Δείτε όλο το Weekend Edition εδώ

Σχετικές ειδήσεις