ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΝΩΝ - ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΟΣΕ
Τέμπη: Τι αποκαλύπτει η «αυτοψία» των συγγενών - Οι παραλείψεις και τα ανθρώπινα λάθη
Τέμπη: Σημαντικές ελλείψεις, παραλείψεις στα συστήματα ασφαλείας αλλά και ανθρώπινα λάθη είδαν οι πραγματογνώμονες στην αυτοψία που διενέργησαν στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος της 28ης Φεβρουαρίου
Τα πρώτα αποτελέσματα από την αυτοψία που διενέργησαν στο σημείο του δυστυχήματος στα Τέμπη έχουν στα χέρια τους οι πραγματογνώμονες που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του τηλεοπτικού σταθμού Alpha η πενταμελής επιτροπή διαπίστωσε παραλείψεις στα αυτόματα συστήματα ασφαλείας, τις ραδιοεπικοινωνίες, καθώς και λανθασμένες ανθρώπινες ενέργειες.
Η Μ. Χατζηκωνσταντίνου δικηγόρος πολυτραυματία αναφέρει: «Έχουμε μεγάλη αγωνία για τα αποτελέσματα, για να δούμε εάν πέρα από τις ευθύνες του σταθμάρχη υπήρχε η δυνατότητα, εάν υπήρχαν άλλες ασφαλιστικές δικλείδες, με τις οποίες θα μπορούσε να αποφευχθεί το μοιραίο δυστύχημα».
Οι πραγματογνώμονες θα ισχυριστούν ότι δεν υπάρχει νομοθετική υποχρέωση για πυρασφάλεια στα τρένα, ενώ στα βαγόνια δεν υπήρχαν φωτιστικά ασφαλείας.
Ο πρώην πρόεδρος της Επιτροπής παρακολούθησης του Ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, Χρήστος Γκατσιούλης, σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό περιέγραψε ενώπιον του εφέτη ανακριτή σημαντικές ελλείψεις σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου όσον αφορά την ασφάλεια.
Συγκεκριμένα υποστήριξε ότι δεν υπήρχε επικοινωνία μεταξύ σταθμών, σε σημεία του δικτύου, ενώ είχαν κλαπεί καλώδια, και δεν υπήρχε εξοπλισμός ETCS στα τρένα και έτσι δεν μπορούσαν να γίνουν δοκιμές και να τεθεί σε λειτουργία.
Παράλληλα παραβιάστηκαν οι προθεσμίες για τα έργα, χωρίς συγκεκριμένες μελέτες.
Συνάδελφος του 59χρονου προφυλακισμένου σταθμάρχη από τη Λάρισα έδειξε μία σειρά από λάθη: «Θα μπορούσε να είχε βάλει και κάποιον έμπειρο σταθμάρχη μαζί του τις πρώτες νυχτερινές βάρδιες, για να μπορέσει να εγκληματιστεί. Αυτό όμως δεν μπορούσε να γίνει, λόγω έλλειψης προσωπικού. Ο κλειδούχος είτε είχε εμπειρία είτε όχι, δε θα μπορούσε να συνδράμει τον 59χρονο σταθμάρχη, ώστε να διευθετήσει την αμαξοστοιχία 62, λόγω της θέσης του»
«Δέσμευση μου να συγκρουστώ με το βαθύ κράτος και τις διαχρονικές παθογένειες στη δημόσια διοίκηση που αναδείχθηκαν από την τραγωδία των Τεμπών», δήλωσε από τα Ιωάννινα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Οι πολίτες δεν ψάχνουν για υπουργούς που θα παριστάνουν τους μηχανοδηγούς, αλλά για πρωθυπουργούς που θα πάψουν να παριστάνουν τους ανήξερους», υποστήριξε ο Αλέξης Τσίπρας.
Βόμβα από τον δημιουργό της τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ
Ο δημιουργός της τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ, Γρηγόρης Λάμπρου (τεχνικός διευθυντής και διευθυντής της εταιρείας AES) καταγγέλλει ότι το σύστημα για το σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα - Λάρισα υπήρχε αλλά δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ.
«Μου ανέθεσαν αυτό το έργο, σχεδιασμού και ανάπτυξης, του συστήματος τηλεδιοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ, για το τμήμα το οποίο εξελίσσεται από την Αθήνα μέχρι τη Λάρισα και από εκεί μέχρι το Πλατύ που συνδέεται με το δεύτερο κομμάτι το οποίο πηγαίνει υπό τον έλεγχο της Θεσσαλονίκης μέχρι τον Προμαχώνα. Αυτό ήταν ένα σημαντικά ένα δύσκολο έργο διότι η τηλεδιοίκηση, όπως και η τηλεματική, είναι στην καρδιά λειτουργίας και ελέγχου όλων των συστημάτων μεταφορών».
Σύμφωνα με τον κ. Λάμπρου η συγκεκριμένη δουλειά του ανατέθηκε στις αρχές του 2015, καθώς μέχρι τότε δεν υπήρχε σύστημα τηλεματικής. Η τηλεδιοίκηση υλοποιήθηκε τέλος του 2016, για το σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα - Πλατύ Ημαθίας.
«Το σύστημα παρουσιάστηκε αλλά δεν εγκαταστάθηκε ποτέ», σχολίασε ο δημιουργός της τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ.
«Οι μελέτες είχαν εγκριθεί και ήταν έγκαιρες».