Τέμπη: «Δεν τηρήθηκαν καν οι τυποποιημένοι κανόνες ασφαλείας» λένε οι πραγματογνώμονες

Με πάρα πολύ σημαντικά πρώτα ευρήματα ολοκληρώθηκε η συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν, οι πραγματογνώμονες που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη
2'

Αποκαλυπτικό είναι το πόρισμα από τους ιδιώτες πραγματογνώμονες που διόρισαν οι συγγενείς των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη. Στο σημείο της σύγκρουσης των δύο τρένων οι ραδιοεπικοινωνίες, το μοναδικό μέτρο ασφάλειας που είχαν στα χέρια τους οι μηχανοδηγοί, ήταν εκτός λειτουργίας, σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων.

«Είναι μια ευθεία περίπου μέχρι το σημείο του ατυχήματος, εκεί στον Ευαγγελισμό, με το που στρίβεις δεξιά το τρένο μπορεί να επικοινωνήσει ακόμη με τη Λάρισα. Μόλις στρίψει τη γωνία, η επικοινωνία χάνεται», αναφέρει ο επιθεωρητής, Κώστας Λακαφώσης.

Τα πρώτα ευρήματα για τα Τέμπη

Με πάρα πολύ σημαντικά πρώτα ευρήματα ολοκληρώθηκε η συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν, οι πραγματογνώμονες που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη, που αφορούν σε παραλείψεις στις ραδιοεπικοινωνίες, στα συστήματα ασφαλείας, στις επικοινωνίες μεταξύ συρμών και σταθμών και στην προβληματική, όπως ανέφεραν, κουλτούρα εν γένει του σιδηροδρόμου.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ:

  • Αποτελεί μυστήριο για την ώρα η αιτία του μανιταριού το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και της φωτιάς που έκαιγε περίπου 20 με 25 λεπτά αργότερα και παραδόξως δεν έκαψε, στο βαθμό που όλοι θα ανέμεναν τις τρεις μηχανές των δύο αμαξοστοιχιών, δύο από την εμπορευματική και μία από την επιβατική.
  • Υπάρχουν προβλήματα στις ραδιοεπικοινωνίες -στο μοναδικό μέτρο ασφαλείας στον σιδηρόδρομο τη στιγμή που δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση – και η επικοινωνία γίνεται μόνο με ασυρμάτους, συσκευές που δεν έχουν μεγάλη εμβέλεια από τη στιγμή που παρεμβάλλονται βουνά.
  • Το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R, που θα έλυνε το πρόβλημα, υπήρχε στο τρένο το επιβατικό, αλλά για κάποιο λόγο δεν λειτούργησε. Αυτό διερευνάται από την δικαιοσύνη.
  • Διαπιστώθηκαν ελλείψεις στην πυρασφάλεια, ελλείψεις και νομοθεσίας και στην πιστοποίηση και εκπαίδευση των σταθμαρχών.