Τέμπη: Η μετάταξη και το όριο ηλικίας έφερε νέες διώξεις
Την πόρτα του εφέτη ανακριτή αναμένεται να περάσουν τις επόμενες ημέρες τα δύο μέλη της Επιτροπής και ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ
Στους εφτά φτάνει πλέον ο αριθμός των κατηγορουμένων για το δυστύχημα των Τεμπών μετά τις νέες ποινικές διώξεις που άσκησε την προηγούμενη Παρασκευή ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας.
Σύμφωνα με το larissanet.gr, στο “κάδρο” των ευθυνών αυτή τη φορά μπήκε ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ καθώς και δύο μελη της επιτροπής μετατάξεων οι οποίοι κατηγορούνται για παράβαση καθήκοντος.
Οι νέες διώξεις “περιστρέφονται” γύρω από το πρόσωπο του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος είναι ήδη προφυλακισμένος, και έχουν να κάνουν με το αν ο συγκεκριμένος είχε τα κατάλληλα προσόντα για τη θέση του σταθμάρχη. Συγκεκριμένα εστιάζουν στο όριο ηλικίας για τη συγκεκριμένη θέση το οποίο ο 59χρονος ξεπερνούσε κατά 10 έτη όταν έκανε τα χαρτιά του για να μεταταχθεί από υπάλληλος της Πρωτοβάθμιας σε σταθμάρχη του ΟΣΕ.
Από αχθοφόρος, σταθμάρχης
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει μέχρι σήμερα γνωστά για τον 59χρονο σταθμάρχη, η τοποθέτησή του στη θέση έγινε στις 24 Ιανουαρίου του 2023 ύστερα από πεντάμηνη εκπαίδευση ενώ εντύπωση είχε προκαλέσει το γεγονός ότι η μοναδική επαγγελματική του ενασχόληση με τον ΟΣΕ μέχρι να τοποθετηθεί σταθμάρχης, ήταν η εργασία του ως αχθοφόρος πριν από 33 χρόνια.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που έδωσε στη δημοσιότητα η κυβέρνηση, ο 59χρονος προσελήφθη αρχικά στον ΟΣΕ στις 06-02- 1989 ως αχθοφόρος, κατέστη πτυχιούχος του ΤΕΛ Λάρισας στις 12-09-1990 στον Τομέα Κοινωνικών Υπηρεσιών στο Τμήμα Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων, μετατάχθηκε με την απόφαση 257/Γ/18-04-2011 στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, στις 06-03-2018 κατατάχθηκε σε νέο κλάδο με ειδικότητα ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων και την 01-08-2022, άρχισε την εκπαίδευσή του για σταθμάρχης και την ολοκλήρωσε στις 24-01-2023.
Το πώς από υπάλληλος της Πρωτοβάθμιας ο 59χρονος κατέληξε σταθμάρχης Λάρισας, έχει να κάνει με τη διαδικασία της μετάταξης μέσω της κινητικότητας.
Μια δεκαετία παραπάνω
Σύμφωνα με το πόρισμα, στο πλαίσιο του 1ου κύκλου κινητικότητας έτους 2022, ο ΟΣΕ υπέβαλε αίτημα στην Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας, μεταξύ άλλων για την κάλυψη μιας θέσης σταθμάρχη ΔΕ με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στη Λάρισα, με μετάταξη. Το αίτημα για τη θέση αυτή περιελάβανε μεταξύ άλλων πρόσθετα απαιτούμενα τυπικά ή ουσιαστικά προσόντα του φορέα υποδοχής ήτοι, ο υπό μετάταξη υπάλληλος να χειρίζεται ηλεκτρονικό υπολογιστή και να έχει ηλικία έως και 48 έτη.
Ο κατηγορούμενος υπέβαλε αίτηση για μετάταξη στην παραπάνω θέση παρά το γεγονός ότι ήταν σχεδόν 58 ετών ξεπερνούσε δηλαδή κατά 10 περίπου χρόνια το ηλικιακό όριο των 48 ετών που είχε θέσει ο ΟΣΕ για την προς κάλυψη θέση, όπως αναφέρεται στο πόρισμα.
Το Τριμελές Συμβούλιο, το οποίο είχε αρμοδιότητα να αξιολογεί τις αιτήσεις και να διατυπώνει σύμφωνη γνώμη για τη μετάταξη, εφόσον ο υποψήφιος πληροί τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα έκανε δεκτή την παραπάνω αίτηση χωρίς να αναφέρει ειδικά κάτι για τον εν λόγω υπάλληλο.
Τελικά, στην εκπνοή της προθεσμίας για την ολοκλήρωση των μετατάξεων του 1ου κύκλου κινητικότητας, με την απόφαση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ, ολοκληρώθηκε η μετάταξη του 59χρονου από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κατηγορίας ΔΕ Διοικητικού στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων σε κενή Οργανική θέση του Κλάδου Κυκλοφορίας (ειδικότητας ΔΕ Σταθμαρχών).
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι για την παραπάνω θέση, από τον φορέα υποδοχής απαιτούνταν ως πρόσθετο απαιτούμενο προσόν η ικανότητα του υπό μετάταξη υπαλλήλου να χειρίζεται ηλεκτρονικό υπολογιστή. Ο υποψήφιος σταθμάρχης προσκόμισε βεβαίωση της Νομαρχίας Λάρισας ότι παρακολούθησε Πρόγραμμα Κατάρτισης ΔΥ στην Πληροφορική. Όμως, κατά τον έλεγχο γνησιότητας της βεβαίωσης, η Δ/ση Διοίκησης της Περιφέρειας Λάρισας πληροφορεί ότι δεν τηρεί σχετικό αρχείο και δεν μπορεί να βεβαιώσει τη γνησιότητα της βεβαίωσης.
«Όφειλε να την απορρίψει»
Στο πόρισμα αναφέρεται ρητά ότι το Τριμελές Όργανο αξιολόγησης της αίτησης μετάταξης του 59χρονου όφειλε να την απορρίψει λόγω έλλειψης του πρόσθετου απαιτούμενου προσόντος, δηλαδή της μη υπέρβασης του 48ου έτους ηλικίας και να μην παράσχει τη σύμφωνη γνώμη του.
Η απάντηση του ΟΣΕ στην επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων σχετικά με το όριο ηλικίας ήταν ότι από παραδρομή τέθηκε στην αίτηση του ΟΣΕ προς την ΚΕΚ και ειδικότερα στο πεδίο «πρόσθετα ουσιαστικά προσόντα» το όριο ηλικίας των 48 και επισημαίνει ότι ο νέος Εσωτερικός Κανονισμός που αναφέρει ότι στις μετατάξεις δεν ισχύει το ανώτατο όριο ηλικίας, είχε ήδη εγκριθεί κατά τον χρόνο της υποβολής της αίτησης από το ΔΣ του ΟΣΕ.
Επίσης ο ΟΣΕ αναφέρει ότι δεν υφίσταται κανένα άλλο κανονιστικό πλαίσιο που να ορίζει όριο ηλικίας στις μετατάξεις και πως η σύμφωνη γνώμη του Τριμελούς Οργάνου για τον 59χρονο ήταν επαρκώς αιτιολογημένη, αφού «προς τούτο αρκούσε η επίκληση της σύμφωνης γνώμης του φορέα προέλευσης, σε συνδυασμό με την πλήρωση των αντικειμενικών –τυπικών προϋποθέσεων μετάταξης και τη μη ύπαρξη κωλυμάτων».
Ωστόσο στο πόρισμα τονίζεται ότι στις 13-5-2022 που συνεδρίασε η Τριμελής Επιτροπή δεν είχε εκδοθεί ο νέος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του ΟΣΕ και επισημαίνεται ότι ο Κανονισμός τίθεται σε ισχύ με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και όχι του ΔΣ του ΟΣΕ και συγκεκριμένα απο τις 31-5-2022, την επομένη δηλαδή δημοσίευσης της απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Επίσης στο πόρισμα τονίζεται ότι «κρίσιμος εν προκειμένω χρόνος είναι αυτός
της παροχής της σύμφωνης γνώμης, η οποία όπως προαναφέρθηκε εκδόθηκε κατά παράβαση των κατά τον χρόνο αυτόν ισχυουσών διατάξεων».
Την πόρτα του εφέτη ανακριτή αναμένεται λοιπόν να περάσουν τις επόμενες ημέρες τα δύο μέλη της Επιτροπής και ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ που ενέκριναν την μετάταξη του σταθμάρχη ενώ θυμίζουμε ότι μέχρι στιγμής για την υπόθεση έχουν προφυλακιστεί ο 59χρονος σταθμάρχης και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ ενώ ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους είναι οι σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας. Και οι τέσσερις κατηγορούνται για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας και πρόκλησης σωματικών βλαβών από αμέλεια.
Πηγή: larissanet.gr