Στο κυνήγι για τον εντοπισμό αδήλωτων πισίνων, η τεχνητή νοημοσύνη
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) αξιοποιεί εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης ακόμα και για τον εντοπισμό αδήλωτων πισίνων. Νέα εφαρμογή, πιθανότατα διαθέσιμη μέσα στο 2023, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να βλέπουν τις οφειλές τους προς την εφορία, να πληρώνουν μέσω κάρτας από το κινητό τους.
Σημαντική μείωση, κατά 50%, καταγράφει το λεγόμενο «κενό ΦΠΑ» στην Ελλάδα από το 2017 έως σήμερα, χάρη στην ψηφιοποίηση της φορολογικής διοίκησης, ενώ την ίδια στιγμή η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) αξιοποιεί εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης ακόμα και για τον εντοπισμό αδήλωτων πισίνων, και ετοιμάζει νέα εφαρμογή, πιθανότατα διαθέσιμη μέσα στο 2023, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να βλέπουν τις οφειλές τους προς την εφορία, να πληρώνουν μέσω κάρτας από το κινητό τους και να παίρνουν γενικές και προσωποποιημένες ενημερώσεις για τις υποχρεώσεις τους στα smartphone τους. Τα παραπάνω γνωστοποίησε σήμερα ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γεώργιος Πιτσιλής, κατά τη διάρκεια συζήτησης στο πλαίσιο της έκθεσης τεχνολογίας - καινοτομίας BEYOND, στη Θεσσαλονίκη (σ.σ. ως κενό ΦΠΑ ορίζεται η διαφορά μεταξύ των προσδοκώμενων και των πραγματικών εσόδων από τον ΦΠΑ).
Ο κ. Πιτσιλής χαρακτήρισε ακόμα το «MyData» ως την πιο επιδραστική ψηφιακή πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί στην Ελλάδα, η οποία αφορά την καθημερινότητα 1,234 εκατ. επιχειρήσεων. «Ξεπεράσαμε ήδη το 1,5 τρισ. καταγεγραμμένες συναλλαγές και πάνω από 2,1 δισ. παραστατικά» σημείωσε και πρόσθεσε ότι το έργο έχει αναγνωριστεί και διεθνώς ως καινοτόμο και βραβυτεί κατά τη Σύνοδο των Επικεφαλής Φορολογικών Διοικήσεων στη Ρόδο, τον περασμένο Σεπτέβριο. Ο διοικητής της ΑΑΔΕ υπογράμμισε ακόμα ότι υπάρχει πάρα πολύς χώρος για να γίνει πιο ψηφιακή η εφορία, καθώς η διοικητική οργάνωση των ΔΟΥ είναι πάνω-κάτω η ίδια από το 1850. Παραδέχτηκε ότι εξακολουθεί να υπάρχει ψηφιακή γραφειοκρατία και πρόσθεσε ότι η ψηφιοποίηση του «γκισέ», που έχει συντελεστεί, δίνει ήδη πολύτιμη πληροφορία στην ΑΑΔΕ ώστε να καταγράψει ποιες διαδικασίες και υπηρεσίες έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση και να θέσει προτεραιότητες, προκειμένου όλες τους να γίνουν «end-to-end» (να ολοκληρώνονται απευθείας από άκρο σε άκρο).
Σχετικά με την ψηφιοποίηση της τελωνειακής διοίκησης, υπενθύμισε ότι ήδη υπάρχουν σε εξέλιξη έργα όπως το «single window» (ενιαία θυρίδα) για τις προτελωνειακές διαδικασίες, οι οποίες ουσιαστικά ενώνονται στο σύνολό τους σε ένα σημείο, για να μπορεί η όλη διαδικασία να διεκπεραιώνεται αυτοματοποιημένα και να διευκολύνονται οι συναλλαγές. «Αυτό είναι προγραμματισμένο να τελειώσει μέχρι το τέλος του 2023» σημείωσε ο κ.Πιτσιλής και αναφέρθηκε ακόμα στο νέο πληροφοριακό σύστημα των τελωνείων, που βρίσκεται σε εξέλιξη, στο «πολύ φιλόδοξο πρόγραμμα» παρακολούθησης φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων, ήδη από τη στιγμή που εισέρχονται σε ελληνικό έδαφος και στο σύστημα εισροών- εκροών στα πρατήρια καυσίμων.
Ως προς τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης για τον εντοπισμό αδήλωτων πισίνων, ο κ. Πιτσιλής επισήμανε ότι ο αλγόριθμος σάρωσε συγκεκριμένα σημεία του χάρτη και εντόπισε τα μπλε σημεία, ενώ στη συνέχεια το νευρωνικό δίκτυο ξεχώρισε ποια από αυτά είναι όντως κολυμβητικές δεξαμενές και όχι κάτι άλλο, έβγαλε τις συντεταγμένες και ακολούθησε διασταύρωση μέσω Κτηματολογίου. «Τώρα είμαστε σε φάση που διασταυρώνουμε τα στοιχεία. Τις επόμενες εβδομάδες θα γνωρίζουμε περισσότερα ώστε στη συνέχεια να το τρέξουμε και πανελλαδικά» επισήμανε και πρόσθεσε πως το εργαλείο της Τεχνητής Νοημοσύνης θα χρησιοποιηθεί και ευρύτερα για την πάταξη της φοροδιαφυγής.
«Υπάρχει ένας μεγάλος κατάλογος πραγμάτων που θέλουμε να γίνουν. Εκ φύσεως είμαι διαρκώς ανικανοποίητος και για κάτι που πετυχαίνουμε η χαρά κρατάει μία μέρα, γιατί έχουμε πολλά περισσότερα να κάνουμε. Στα χρόνια αυτά, η εικόνα φορολογικής διοίκησης άλλαξε. Π.χ., είδα με πάρα πολλή χαρά ότι το τετράμηνο του 2023 είναι το καλύτερο που είχαμε στις επιστροφές φόρων. Επιστρέψαμε πάνω από 2,1 δισ. ευρώ, έναντι 1,6 δισ. πέρυσι και 980 και κάτι εκατομμύρια το 2016, δηλαδή υπερδιπλασιάσαμε τις επιστροφές, κι είναι πολύ σημαντικό η αγορά να παίρνει γρήγορα πίσω τον φόρο που δικαιούται να πάρει πίσω. Αυτό είναι το πολύ σημαντικό βήμα στη σχέση εμπιστοσύνης που θέλουμε να χτίσουμε με τους πολίτες» κατέληξε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ