Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ολοκληρώθηκε η συνάντηση κυβέρνησης - ακτοπλόων

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Περίπου μιάμιση ώρα κράτησε η συνάντηση του υπουργού Επικρατείας, Άκη Σκέρτσου, με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπύρο Πασχάλη για το θέμα των υπερβολικά υψηλών τιμών στα ναύλα.
Φωτογραφία αρχείου / INTIME
3'

Το ραντεβού του Άκη Σκέρτσου με τον Σπύρο Πασχάλη είχε δοθεί για τις 16:00 και για περίπου μιάμιση ώρα, ο υπουργός Επικρατείας με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, συζήτησαν το θέμα των υψηλότατων τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Το πρωί της Τρίτης (11/7) είχε προηγηθεί έκτακτη ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία στενών συνεργατών του πρωθυπουργού και των αρμόδιων υπουργών, Ναυτιλίας και Ανάπτυξης. Στη σύσκεψη έδωσαν το «παρών» οι Άκης Σκέρτσος, Σταύρος Παπασταύρου, Γιάννης Μπρατάκος, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και Κώστας Σκρέκας.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέλυσε το τι συμβαίνει στην ακτοπλοΐα και αποφασίστηκε ο κ. Σκέρτσος να μεταφέρει τη σαφή και αδιαπραγμάτευτη θέση της κυβέρνησης στους ακτοπλόους. Η κυβέρνηση ξεκαθάρισε ότι θεωρεί πως υπάρχει περιθώριο μείωσης των τιμών μέχρι και 30%, ζητώντας από τους ακτοπλόους συγκεκριμένες προτάσεις έτσι ώστε να λυθεί το ζήτημα που έχει προκαλέσει «πονοκέφαλο» στους πολίτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν σε νησιωτικούς προορισμούς.

Τα καύσιμα της ακτοπλοΐας έχουν μειωθεί κατά 50% , αλλά τα εισιτήρια παραμένουν στα ύψη

Αν και οι τιμές των καυσίμων που χρησιμοποιούν τα πλοία της ακτοπλοΐας έχουν μειωθεί τον τελευταίο χρόνο κατά 50% περίπου ωστόσο οι ανατιμήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι διαρκείς.

Και αυτό δεν δικαιολογείται διότι τα καύσιμα είναι το 50% του λειτουργικού κόστους ενός συμβατικού πλοίου και το 80% ενός ταχύπλοου.

Πιο συγκεκριμένα, ο μετρικός τόνος του fuel oil, που καίνε τα συμβατικά πλοία της ακτοπλοΐας και είναι χαμηλό σε περιεκτικότητα θείου σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, κοστίζει 629 δολάρια σήμερα, από 1.334 δολάρια πριν από έναν χρόνο, ήτοι είναι μειωμένος κατά 52%.Ενα συμβατικό πλοίο, αναλόγως της ταχύτητας πλεύσης, καταναλώνει δύο τόνους την ώρα fuel oil, δηλαδή χρειάζεται 1.258 δολάρια αν ταξιδεύει με 19 μίλια, ενώ εκείνα που πλέουν με 24 μίλια καταναλώνουν έξι τόνους την ώρα, 3.774. Για δέκα ώρες ταξίδι το κόστος ξεπερνάει τα 37.774 ευρώ!

Το marine gas oil που καίνε τα ταχύπλοα κοστίζει 773 δολάρια το κυβικό από 1.452 δολάρια πέρυσι τέτοια εποχή – ποσοστό μείωσης. Ένα ταχύπλοο καταναλώνει πέντε τόνους την ώρα. Αν λοιπόν κάνει την ημέρα δρομολόγια συνολικής διάρκειας δέκα ωρών, το κόστος είναι 38.650 δολάρια , από 72.600 δολάρια πέρυσι.

Το καλοκαίρι του 2022 δεν μπορούσαν να αποφύγουν να μετακυλήσουν το κόστος στους επιβάτες καθώς οι αυξήσεις στα καύσιμα ξεπερνούσαν το 100% σε σχέση με το 2021, ωστόσο εφέτος έπρεπε να είχαν υπάρξει μειώσεις, κάτι που δεν έγινε , με αποτέλεσμα ο ακτοπλοϊκός κλάδος να καταγράφει μεγάλα περιθώρια κέρδους.

Ωστόσο, τα ακριβά ακτοπλοϊκά αποθαρρύνουν Έλληνες και ξένους επισκέπτες από το να ταξιδέψουν σε νησιωτικούς προορισμούς με αποτέλεσμα η τουριστική κίνηση να μειώνεται και οι επαγγελματίες του τουρισμού -όπως και οι τοπικές κοινωνίες - να διαμαρτύρονται.

Η απλή μετάβαση στη Ρόδο, η οικονομική θέση κοστίζει 91 ευρώ το άτομο. Δηλαδή μια τετραμελής οικογένεια θα χρειασθεί χωρίς αυτοκίνητο 728 ευρώ για να επισκεφθεί το νησί των Ιπποτών. Για το Ηράκλειο το οικονομικότερο εισιτήριο είναι στα 36 ευρώ και η απλή μετάβαση με το γρήγορο κοστίζει 83 ευρώ. Για Σαντορίνη το οικονομικότερο εισιτήριο είναι στα 49 ευρώ και η απλή μετάβαση με το γρήγορο κοστίζει 120 ευρώ. Για Μύκονο το οικονομικότερο εισιτήριο είναι στα 38 ευρώ και το εισιτήριο για το γρήγορο κοστίζει 84 ευρώ.