ΥΠΟΤΟΝΙΚΗ Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΑΚΗ, ΑΛΛΑ Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ

Ο καύσωνας Κλέων «έκαψε» και τις... εκπτώσεις - «Κερδισμένα» τα μαγαζιά με... κλιματισμό

Θερινές εκπτώσεις: «Τα εμπορικά κέντρα, τα υπερκαταστήματα και τα πολυκαταστήματα, ήταν ίσως οι πιο κερδισμένοι της Κυριακής, λόγω των μεγάλων κλιματιζόμενων κοινόχρηστων χώρων, που φαίνεται να προσέλκυσαν όσους καταναλωτές προτίμησαν να κάνουν τις αγορές τους, αλλά γενικότερα θα μπορούσαμε να πούμε πως την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων αυτός που τελικά επικράτησε όλων ήταν ο καύσωνας».
7'

Αυτό σημείωσε ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής (ΠΕΣΑ) και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης σε δήλωσή του σχετικά με την εμπορική κίνηση στα καταστήματα σήμερα, Κυριακή, στο πλαίσιο των θερινών εκπτώσεων.

Όπως δήλωσε ο κ. Κορκίδης:

«Ο καύσωνας των τελευταίων ημερών στην Αττική, όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο οδήγησε τους καταναλωτές στις παραλίες και τα εξοχικά, αντί τα εμπορικά. Η πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων "κάηκε" από τις υψηλές θερμοκρασίες, αφού μόνο οι μισές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις άνοιξαν προαιρετικά και όπως φαίνεται χωρίς θετικό αποτέλεσμα. Τα εμπορικά κέντρα, τα υπερκαταστήματα και τα πολυκαταστήματα, ήταν ίσως οι πιο κερδισμένοι της Κυριακής, λόγω των μεγάλων κλιματιζόμενων κοινόχρηστων χώρων, που φαίνεται να προσέλκυσαν όσους καταναλωτές προτίμησαν να κάνουν τις αγορές τους, αλλά γενικότερα θα μπορούσαμε να πούμε πως την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων αυτός που τελικά επικράτησε όλων ήταν ο καύσωνας "Κλέων".

Όμως ο εμπορικός κόσμος της Αττικής, παρά τον καύσωνα που λειτουργεί αποτρεπτικά στην επισκεψιμότητα των καταναλωτών στα καταστήματα των κεντρικών εμπορικών δρόμων, διατηρεί ακέραια την αισιοδοξία του και τις ελπίδες του για μεγαλύτερη κατανάλωση από πέρυσι στις εκπτώσεις. Η αύξηση του τζίρου το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου είναι εφικτός και στηρίζεται στις αυξημένες τουριστικές ροές, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, όπου και οι ξένοι επισκέπτες θα μπουν στο άθροισμα του τζίρου με την "εισαγόμενη κατανάλωση". Αυτό εξηγεί και την συγκριτικά, με άλλες αγορές της Αττικής, την αυξημένη κίνηση στο κέντρο της Αθήνας.

Το επιθυμητό είναι βεβαίως οι εγχώριοι μόνιμοι καταναλωτές να εκμεταλλευτούν τις συμφέρουσες τιμές για τις αγορές τους και οι επιχειρήσεις λιανικής να ρευστοποιήσουν το εποχικό εμπόρευμα τους. Το λιανικό εμπόριο για μια ακόμη φορά θα "βάλει πλάτη" για να ξεπεραστούν τα εμπόδια του επίμονου πληθωρισμού, αλλά και του προσωρινού καύσωνα. Οι θερινές εκπτώσεις, μετά την πρώτη εβδομάδα από την έναρξη τους, έχουν ακόμα μακρύ δρόμο, μέχρι το λιανικό εμπόριο της Αττικής να κάνει ταμείο».

Θερινές εκπτώσεις: Θετικά μηνύματα – Μέχρι πότε διαρκούν

Ικανοποίηση για τις τιμές, το έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον και την υπερεπάρκεια προϊόντων συνθέτουν πάντως το «παζλ» της πρώτης εβδομάδας των θερινών εκπτώσεων που άρχισαν τη Δευτέρα 10 Ιουλίου και θα διαρκέσουν έως την Τετάρτη 31 Αυγούστου. Τα εμπορικά καταστήματα, βάσει νόμου, μπορούν να λειτουργήσουν προαιρετικά την ερχόμενη Κυριακή (16 Ιουλίου).

Ο νέος Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, βρέθηκε δίπλα σε εμπόρους και εργαζόμενους κατά την επίσημη έναρξη της περιόδου, επισκέφθηκε μικρά και μεγάλα καταστήματα της Αθήνας και τόνισε ότι το Υπουργείο διασφαλίζει –με τους ελεγκτικούς μηχανισμούς– ότι θα υπάρχουν δίκαιες εκπτώσεις για τους καταναλωτές.

«Θέλουμε να αποτρέψουμε φαινόμενα των παραπλανητικών εκπτώσεων και θέλω να διαβεβαιώσω τους καταναλωτές ότι ο κρατικός μηχανισμός θα κάνει ό,τι χρειάζεται για την προστασία τους, από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.

Το προηγούμενο διάστημα, με έναν νέο μηχανισμό, έχουμε συλλέξει τιμές προϊόντων από εκατοντάδες καταστήματα και αλυσίδες καταστημάτων. Αυτές οι τιμές θα συγκριθούν με εκείνες στα καταστήματα από σήμερα και ύστερα. Στις περιπτώσεις που θα διαπιστωθεί ότι υπάρχουν πλασματικές ή εικονικές εκπτώσεις, θα επιβληθούν πολύ αυστηρά πρόστιμα. Συνεπώς, οι έλεγχοι στην αγορά, πέρα από τα επιτόπια κλιμάκια των ελεγκτών, γίνονται και με ηλεκτρονικά μέσα κι έτσι αναπτύσσουμε ένα πλήρες σύστημα ελέγχων», ανέφερε ο κ. Σκρέκας.

Αισιοδοξία του εμπορικού κόσμου παρά την… επέλαση του «Κλέωνα»

«Ο εμπορικός κόσμος της Αττικής, παρά τον καύσωνα που λειτουργεί αποτρεπτικά στην επισκεψιμότητα των καταναλωτών σε καταστήματα εμπορικών δρόμων, διατηρεί ακέραια την αισιοδοξία και τις ελπίδες του, για μεγαλύτερη κατανάλωση από πέρυσι στις εκπτώσεις.

Η αύξηση του στόχου για τζίρο στα 7 δισ. ευρώ το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου στηρίζεται και στις αυξημένες τουριστικές ροές, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, όπου και οι τουρίστες θα μπουν στο άθροισμα του τζίρου με την εισαγόμενη κατανάλωση. Το επιθυμητό είναι όλοι οι καταναλωτές να εκμεταλλευθούν τις συμφέρουσες τιμές για τις αγορές τους και οι επιχειρήσεις λιανικής να ρευστοποιήσουν το εποχικό τους εμπόρευμα.

Το λιανικό εμπόριο –για μία ακόμη φορά– θα βάλει… πλάτη για να ξεπεραστούν τα εμπόδια του επίμονου πληθωρισμού, αλλά και του προσωρινού καύσωνα», υπογράμμισε ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης, μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ο Μάκης Σαββίδης, Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας και Αντιπρόεδρος της GRECA, σημείωσε ότι «υπάρχει αισιοδοξία. Περιμένουμε να επιβεβαιωθούν οι ελπίδες που έχει εναποθέσει ο εμπορικός κόσμος στην θερινή εκπτωτική περίοδο. Πέρυσι, το δίμηνο των εκπτώσεων Ιουλίου – Αυγούστου ο τζίρος “άγγιξε” τα 6 δισ. ευρώ. Εφέτος, ελπίζουμε σε τζίρο 7 δισ. ευρώ για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα. Ευελπιστούμε να πετύχουμε τον στόχο με τη βοήθεια και του ποιοτικού τουριστικού ρεύματος που θα δώσει περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις.

Οι καταναλωτές έχουν διάθεση να κάνουν τις αγορές τους εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλές τιμές, παρά το γεγονός ότι το διαθέσιμο εισόδημά τους είναι πιεσμένο. Δυστυχώς, το εισόδημα των Ελλήνων καταναλώνεται κυρίως στα σούπερ μάρκετ για την αγορά βασικών προϊόντων διατροφής, οι ανατιμήσεις των οποίων συνεχίζονται. Αξιοσημείωτο είναι ότι ενώ ο πληθωρισμός τον Ιούνιο διαμορφώθηκε στο 1.8% από 2.8% τον Μάιο, στα είδη διατροφής κατέγραψε τον Ιούνιο αύξηση κατά 12.2% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2022. Πρόκειται για αδικαιολόγητες αυξήσεις που πιέζουν περαιτέρω τον καταναλωτή», μιλώντας στο ΑΠΕ–ΜΠΕ.

«Καμπανάκι» από τους αρμόδιους φορείς, εντείνονται οι έλεγχοι για την προστασία των καταναλωτών

Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, οι εμπορικές επιχειρήσεις καλούνται να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή, καθώς σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Ακόμη, πρέπει να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των διατάξεων περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών, καθώς οι κυρώσεις είναι βαριές. Συγκεκριμένα, σε όσους παραβαίνουν τον νόμο, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000€. Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχθεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000€.

Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους, κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Μεταξύ άλλων, θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.

Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής, υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Επίσης, κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Τα καταστήματα Stock ή Outlet υποχρεούνται να αναγράφουν την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή τις τιμές ή την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο εις βάρος του εμπόρου.

Σχετικές ειδήσεις