ΠΕΝΘΕΙ ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ

Συντριβή Καναντέρ: Ποιοι ήταν οι δύο ήρωες πιλότοι - Τα αναπάντητα «γιατί» της τραγωδίας

Η αγάπη τους για τα πυροσβεστικά αεροσκάφη έμελλε να τους οδηγήσει στον θάνατο βυθίζοντας στη θλίψη και το πένθος τις οικογένειές τους - Απαντήσεις στα «γιατί» καλούνται να δώσουν οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας
4'

Πενθεί όλη η Ελλάδα για τα δύο παλικάρια που χάθηκαν εν ώρα καθήκοντος παλεύοντας με τις φλόγες στην Κάρυστο.

Ο 34χρονος σμηναγός Χρήστος Μουλάς και ο 27χρονος ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης, χειριστές της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης, χωρίς δεύτερη σκέψη όρμηξαν κυριολεκτικά στις φλόγες και θυσίασαν τις ζωές τους στον βωμό του καθήκοντος.

Ποιοι είναι οι δύο ήρωες πιλότοι που έπεσαν στο καθήκον

Ο Σμηναγός Χρήστος Μουλάς είχε καταγωγή από τον Αποκόρωνα Χανίων, όπου δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά οι γονείς τους και έζησε εκεί τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια, πριν παρουσιασθεί στη Σχολή Ικάρων. Ο 34χρονος ήταν παντρεμένος και σε λίγους μήνες θα γινόταν πατέρας καθώς η σύζυγός του είναι έγκυος 3 μηνών.

Ο 27χρονος ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης με καταγωγή από το Κιλκίς, μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη όπου τελείωσε το Γυμνάσιο και το Λύκειο στην Ξηροκρήνη. Πέρασε στη Σχολή Ικάρων και μετά την αποφοίτηση υπηρέτησε στα πυροσβεστικά αεροσκάφη.

Τα σενάρια της συντριβής

Αναπάντητα γιατί πλανώνται για τα αίτια της συντριβής του Καναντέρ και πλέον όλες οι έρευνες στρέφονται στο να δοθούν απαντήσεις, πώς δύο νέοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε κλάσματα δευτερολέπτων σε μία πτήση που έκαναν σχεδόν καθημερινά το τελευταίο διάστημα, εξαιτίας των επικίνδυνων πυρκαγιών που μαίνονται σε πολλές περιοχές της χώρας.

Στα γιατί της τραγωδίας καλούνται πλέον να απαντήσουν οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας, δικαιώνοντας τους δύο ηρωικούς χειριστές.

Στο συγκλονιστικό βίντεο που κατέγραψε τη μοιραία πτώση, παγώνοντας όλη την Ελλάδα το Canadair CL-215 πραγματοποίησε ρίψη νερού πάνω από μια εστία φωτιάς. Αμέσως μετά δείχνει να παίρνει ύψος αλλά όχι τόσο ώστε αρχικά να αποφύγει την κορυφή ενός δένδρου πάνω στην οποία «βρίσκει» ο πλωτήρας του δεξιού φτερού και ξεκολλάει. Την επόμενη στιγμή το αεροσκάφος παίρνει μεγάλη κλίση δεξιά και χάνεται μέσα σε μια χαράδρα όπου και συντρίβεται.



Σε μία πρώτη αποτίμηση ειδικοί επιχειρούν να αναλύσουν τα αίτια της συντριβής.

Όπως αποκάλυψε, λίγο πριν γίνει γνωστή η είδηση του θανάτου των δύο Ικάρων, ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, αεροναυπηγός και εκδότης του περιοδικού ΠΤΗΣΗ, τα συγκεκριμένα αεροπλάνα (CL-215) δεν έχουν σύστημα εκτίναξης ή διαφυγής και ότι η καλύτερη ελπίδα που έχουν οι χειριστές σε περίπτωση που συμβεί κάτι, είναι να επιχειρήσουν αναγκαστική προσγείωση έστω και σε ανώμαλο έδαφος, όπως συνέβη το 2015 στη Λακωνία και το 2016 στα Δερβενοχώρια.

«Από κει και ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών (…) Και αμέσως μετά τη ρίψη, επειδή το αεροπλάνο ελαφρώνει, εκτινάσσεται στον αέρα και λαμβάνεται κι αυτό υπόψη για το πώς μπορεί να ακολουθήσει μετά η τροχιά του ιπτάμενου μέσου» τόνισε.

Ανάλογη και η εκτίμηση του Παντελή Φραγκούλη, πιλότου και εμπειρογνώμονα αεροπορικών ατυχημάτων: «Δεν είχαν κανένα περιθώριο ζωής οι πιλότοι μετά την αποκόλληση του πλωτήρα από το αεροσκάφος».

«Το αεροσκάφος πέταξε πάρα πολύ χαμηλά προκειμένου να στοχεύσει ακριβώς στη φωτιά. Το δεξί φτερό προσέκρουσε πάνω σε δέντρα, αποκολλήθηκε ο πλωτήρας, μειώθηκε πάρα πολύ η ταχύτητα του αεροπλάνου γιατί ήταν πάνω σε στροφή. Δεν είχε την ταχύτητα να σηκωθεί. Από την στιγμή που χτύπησε ήταν σε στροφή και δεν υπήρχε κανένα περιθώριο σωτηρίας του αεροσκάφους και του πληρώματος».

Ο δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, που είναι και έμπειρος κυβερνήτης της Πολιτικής Αεροπορίας αναλύοντας στον ANT1 το βίντεο της συντριβής σημείωσε πως «είναι από τις συνηθισμένες πολύ χαμηλού ύψους πτήσεις των πυροσβεστικών αεροσκαφών στα 30-40 πόδια με 10- 15 μέτρα. Βλέπουμε ότι το ανάγλυφο είναι πάρα πολύ επικίνδυνο και η ρίψη του νερού εξαιρετικά στοχευμένη. Αφού ρίξει το νερό, βλέπουμε ότι όλο το δεξί φτερό περνά μέσα από δέντρα μεσαίας ανάπτυξης. Ο πλωτήρας αποκόπτεται δημιουργώντας αεροδυναμική διαταραχή προφανώς πρέπει να υπάρξει κάποιο πρόβλημα σε επίπεδο πηδαλίων κλίσης».

«Η κλίση φτάνει να υπερβαίνει τις 90 μοίρες. Το αεροσκάφος μπαίνει σε διαδικασία απώλειας στήριξης, όταν πλέον μπει σ’ αυτή την κατάσταση χρειάζεται 500 με 1000 πόδια για να ανακτήσει κανείς τον έλεγχο», είπε χαρακτηριστικά.

Σχετικές ειδήσεις