ΡΕΠΟΡΤΑΖ NEWSBOMB.GR
Πτώση Καναντέρ στην Κάρυστο: Τα ερωτήματα και τα δεδομένα - Οι πύρινες εναέριες μάχες στην Ελλάδα
Στη θλίψη βυθίστηκε η χώρα έπειτα από τον τραγικό θάνατο του 34χρονου Σμηναγού Χρήστου Μουλά και του 27χρονου Ανθυποσμηναγού Περικλή Στεφανίδη που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια επιχείρησης κατάσβεσης πυρκαγιάς στην Κάρυστο όταν το Καναντέρ που επέβαιναν συνετρίβη.
Ο τραυματισμός των δύο πιλότων ήταν θανάσιμος, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Αμύνης, ενώ με απόφαση του υπουργού, Νίκου Δένδια κηρύχθηκε τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις (από 25 έως 27 Ιουλίου 2023) για την απώλεια της ζωής, εν ώρα καθήκοντος, των Αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας και χειριστών του πυροσβεστικού αεροσκάφους CL-215, το οποίο επιχειρούσε στην Εύβοια.
Αεροναυπηγός για την πτώση του Καναντέρ: «Δεν υπάρχει σύστημα εκτίναξης ή διαφυγής»
Μια πρώτη απόπειρα ερμηνείας της συντριβής του Καναντέρ στην Κάρυστο έκανε ο βετεράνος αεροναυπηγός και εκδότης του περιοδικού ΠΤΗΣΗ Φαίδων Καραϊωσηφίδης μιλώντας στο Newsbomb.gr.
Αρχικά ο κ. Καραϊωσηφίδης τόνισε ότι τα συγκεκριμένα αεροπλάνα CL-215 δεν διαθέτουν σύστημα εκτίναξης ή διαφυγής: «Δεν υπάρχει κάποιο σύστημα που να μπορούν να απομακρυνθούν από το πιλοτήριο, τα συγκεκριμένα αεροπλάνα CL-215 δεν διαθέτουν σύστημα εκτίναξης ή διαφυγής».
«Η αναγκαστική προσγείωση είναι η πιο συνηθισμένη επιλογή σε περίπτωση βλάβης»
Ο κ. Καραϊωσηφίδης ανέφερε ότι η πιο συνηθισμένη επιλογή σε περίπτωση βλάβης είναι η αναγκαστική προσγείωση. «Εξαρτάται από τη φάση της πτήσης, αν μετά την απογείωση εμφανιστεί ένα πρόβλημα επιστρέφουν στο αεροδρόμιο για να προσγειωθούν, αν βρίσκονται καθ’οδόν και εμφανιστεί κάποιο πρόβλημα ζητούν να τους καθοδηγήσουν στο κοντινότερο αεροδρόμιο για προσγείωση.
Συνήθως η αναγκαστική προσγείωση είναι η επιλογή αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα κατά τη συνέχιση της πτήσης. Αν υπάρχει χρόνος και δυνατότητα κατευθύνονται στο κοντινότερο αεροδρόμιο. Υπάρχουν δύο περιπτώσεις που είχαμε χάσει καναντέρ CL-215 στη διάρκεια πυρόσβεσης το 2015 και το 2016 ο πιλότος επέλεξε να ρίξει το αεροπλάνο στην ευρύτερη περιοχή δηλαδή εκεί που μπορούσε. Στις δύο παραπάνω περιπτώσεις που είχαν λάβει χώρα στη Μάνη και τα Δερβενοχώρια γλίτωσε το πλήρωμα, βέβαια στη δεύτερη είχαμε έναν σοβαρό τραυματισμό του συγκυβερνήτη», ανέφερε.
«Η απόδοση του κινητήρα πέφτει σημαντικά όταν δέχεται πολύ θερμά αέρια»
«Οι κινητήρες των CL-215 είναι δορυφόροι 28 κυλίνδρων, είναι παλιάς τεχνολογίας, σχεδιάστηκαν τη δεκαετία του 1930, πολέμησαν στον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, συνέχισαν να εξοπλίζουν αεροπλάνα μέχρι και πρόσφατα, βέβαια εδώ και αρκετά χρόνια δεν βρίσκονται σε παραγωγή. Αυτοί που έχουμε είναι ανακατασκευασμένοι από υπάρχοντες ή από ανταλλακτικά», είπε.
Και πρόσθεσε: «Οι κινητήρες αυτού του είδους αν βρεθούν σε περιβάλλον με θερμό αέρα, υπάρχει περίπτωση να μειωθεί σημαντικά η απόδοση τους, μπορεί μέχρι και να σβήσουν. Ο κινητήρας όταν δέχεται πολύ θερμά αέρια στην εισαγωγή του έχει ως αποτέλεσμα η λειτουργία της καύσης να είναι πολύ κακή και να πέφτει σημαντικά η απόδοση».
«Τι συνέβη στο αεροπλάνο αφού χτύπησε στα δέντρα;»
Σχολιάζοντας τα πλάνα της συντριβής, ο κ. Καραϊωσηφίδης είπε πως: «Στην περίπτωση του Καναντέρ στην Κάρυστο, το ερώτημα είναι "Τι συνέβη στο αεροπλάνο αφού χτύπησε στα δέντρα;". Είναι αρκετά ξεκάθαρο το τι συμβαίνει, ο πλωτήρας που έσπασε δεν ήταν η μοναδική ζημιά η οποία υπέστη. Πιθανολογούμε ότι υπάρχει και άλλη ζημιά, υπάρχει ένα πτερύγιο κλίσης το οποίο αν στρέβλωσε ή καταστράφηκε θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί το αεροπλάνο μπήκε σε αυτή τη σπειροειδή πορεία. Δεν μπορούμε να ξέρουμε τι συνέβη και οδηγήθηκε το αεροπλάνο στα δέντρα, μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε, είναι ανοιχτά τα πάντα».
«Υπάρχει πιθανότητα να συμβεί και σε άλλα αεροπλάνα»
«Οι επιτροπές διερεύνησης είναι μεθοδικές, πρέπει να μάθουμε τι έγινε, πρέπει να μάθουμε αν ήταν κάτι συστημικό, υπάρχει πιθανότητα να συμβεί και σε άλλα αεροπλάνα», εξήγησε.
Όσον αφορά το πώς αποφασίζεται το ύψος από το οποίο θα γίνει η ρίψη ο κ. Καραϊωσηφίδης απάντησε ότι η εκπαίδευση των πιλότων γίνεται με βάση προδιαγραφές για το πότε θα πρέπει να πέσει το νερό: «Δεν μπορεί να αποκρύψει κανείς ότι το αεροπλάνο βρέθηκε πολύ πιο χαμηλά από όσο έπρεπε. Σε όλα τα περιστατικά με λίγες εξαιρέσεις υπάρχει ένας ανθρώπινος παράγοντας. Το αεροπλάνο δεν έχει κάποιο βοήθημα, δεν έχει ραντάρ για να το υποστηρίξει στην απόφασή του, η ρίψη γίνεται καθαρά από θέμα εμπειρίας. Πριν γίνει η ρίψη, τα αεροπλάνα περνάνε από πάνω και κάνουν επιθεώρηση του χώρου, ιδιαίτερα αν είναι η πρώτη φορά, η πρώτη ρίψη της ημέρας μετά την υδροληψία. Το αεροσκάφος αφού ρίξει το νερό γίνεται ελαφρύτερο κατά πέντε τόνους μέσα ενάμιση δευτερόλεπτο άρα μπορεί να κερδίσει ύψος πολύ γρήγορα. Στην περίπτωση του συγκεκριμένου Καναντέρ, το αεροσκάφος δεν παίρνει ύψος».
Ο λόγος που τα Καναντέρ επιχειρούν πάντα σε ζευγάρια
Αναφερόμενος στον λόγο που τα Καναντέρ πηγαίνουν πάντα σε ζευγάρια είπε: «Ο κανόνας από τότε που πέταξε πρώτη φορά αεροπλάνο πριν από 110 χρόνια αναφέρει ότι πρέπει πάντα να έχεις και ένα δεύτερο αεροσκάφος προκειμένου να σε βοηθήσει σε περίπτωση που γίνει κάτι. Στην Κάρυστο η πρώτη αναφορά έγινε από το δεύτερο Καναντέρ. Στην ουσία έχεις ένα δεύτερο “ζευγάρι μάτια” για την αποστολή. Είναι πολύ σπάνιες περιπτώσεις που ένα αεροσκάφος επιχειρεί μόνο, συνήθως τα ελικόπτερα επιχειρούν μόνα».
«Το Καναντέρ μπορεί να επιχειρήσει από στεριά αλλά και από θάλασσα. Τα Καναντέρ αφού πάρουν τους πέντε τόνους νερό κλείνουν αυτόματα. Από το σημείο που το αεροσκάφος παίρνει νερό μπορεί να κάνει πολλές συνεχόμενες ρίψεις», πρόσθεσε.
««Το Καναντέρ που έπεσε τώρα ήταν κατασκευής 1977»
Όσον αφορά τα χρόνια που μετρούν στην υπηρεσία τα συγκεκριμένα αεροσκάφη είπε: «Το Καναντέρ που έπεσε τώρα ήταν κατασκευής 1977-1978. Έχουμε και παλαιότερο αεροσκάφος που κάνει ρίψεις, ήταν του 1973. Το συγκεκριμένο που φέρει τον κωδικό 1055 ήταν από την δεύτερη παρτίδα αεροσκαφών του τύπου, η πρώτη φουρνιά παρελήφθη το 1975».
Οι εναέριες δυνάμεις της Ελλάδας
Τέλος, ο κ. Καραϊωσηφίδης αναφέρθηκε στα Καναντέρ που έχει στη διάθεσή της η Ελλάδα: «Μετά την συγκεκριμένη απώλεια ο μικτός μας στόλος είναι 17 Καναντέρ, όλα τα υπόλοιπα έχουν χαθεί σε περιστατικά τα οποία κάποια ήταν θανατηφόρα. Κατά τη διάρκεια της χρήσης ο στόλος δεν είναι σταθερός καθώς ο πιλότος πρέπει να αναφέρει βλάβη».
Όταν τα 18 αεροπλάνα που διαθέτει η χώρα (σ.σ. πριν το δυστύχημα) πέταξαν 1.500 ώρες μέσα σε λίγες ώρες πρόκειται για εντατική χρήση. Τα μητρώα των αεροπλάνων είναι βιβλία που ακολουθούνται και συμπληρώνονται σαν “κόρη οφθαλμού” γιατί είναι ο καθρέφτης του αεροπλάνου. Το τι είχε συμβεί τις προηγούμενες ημέρες από την πτήση το ξέρει μόνο ο αρχιμηχανικός της μονάδας και η επιτροπή.
Αντιπτέραρχος εν αποστρατεία, Γιώργος Γερούλης: «Ο πλωτήρας ίσως να παρέσυρε το πηδάλιο κλίσεως»
Aυτόπτης μάρτυρας της συντριβής του Canadair στην Κάρυστο που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο των δύο πιλότων μας, του Χρήστου Μουλά και του Περικλή Στεφανίδη, ήταν ο αντιπτέραρχος εν αποστρατεία, Γιώργος Γερούλης.
Ο ίδιος μίλησε στην ΕΡΤ για όλα όσα είδε στο σημείο της τραγωδίας και την αυταπάρνηση των στελεχών της Ελληνικής Αεροπορίας και της Πυροσβεστικής.
Περιγράφοντας τα συναισθήματα των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων δήλωσε ότι «δυστυχώς αυτές τις μέρες δεν είμαστε και στην καλύτερη μας κατάσταση ψυχολογική βλέποντας ότι ο φόρος τιμής, ο φόρος αίματος συνεχίζεται». Ωστόσο, όπως τόνισε «αυτή είναι η ζωή, αυτό είναι το καθήκον και αυτό είναι το πρόβλημα της Πολεμικής Αεροπορίας να υποστηρίζει με αίμα το έργο της».
Όσον αφορά τα όλα όσα είδε στην περιοχή Πλατανιστός και τις προσπάθειες που κατέβαλλαν κατά τη διάρκεια της δασοπυρόσβεσης οι πιλότοι σε μια περιοχή με δύσκολο ανάγλυφο και ανεμογεννήτριες ανέφερε χαρακτηριστικά τα εξής:
«Είχα πάει στην κορυφή για να βλέπω τι θα κάνουμε εμείς εάν συνεχιστεί η φωτιά» είπε προσθέτοντας ότι οι πιλότοι «με χειρουργικό τρόπο επιχειρούσαν. Έπαιρναν νερό από την Κάρυστο και στη συνέχεια, παράλληλα με τις γραμμές μεταφοράς ρεύματος, για να έχουν ασφάλεια, προσέγγιζαν τη φωτιά με τη φόρα από Δύση προς Ανατολή και έριχναν το νερό ακριβώς στο σημείο. Όλες οι ρίψεις ήταν περίπου στο ίδιο στυλ».
Μιλώντας για τη μοιραία ρίψη δήλωσε ότι έγινε «από υπερβάλλοντα ζήλο. Άφησε το νερό με τον στόχο να μην ξαναγυρίσει γιατί ήταν και η τελευταία προσπάθεια. Δυστυχώς, αυτή η τελευταία ρίψη ήταν και η μοιραία. Ενδεχομένως το σφάλμα του υπερβάλλοντος ζήλου για να τελειώσει με τον καλύτερο τρόπο τη δουλειά τους είναι αυτό που δεν του έδωσε (σ.σ. στον κυβερνήτη) τη δυνατότητα να προσέξει ή είχε καπνό μπροστά του, δεν είδε το δέντρο και έγινε το μοιραίο».
«Η πτέρυγα του αεροπλάνου ήταν άχρηστη μετά το χτύπημα»
Σχολιάζοντας τα τελευταία δευτερόλεπτα και την αποκόλληση του πλωτήρα ο κ. Γερούλης αποκάλυψε ότι από το σημείο που ήταν το αεροπλάνο δεν άλλαξε καθόλου ούτε μία μοίρα τη στάση του. Γεγονός, που σημαίνει ότι «ο πλωτήρας ίσως να παρέσυρε ή να φράκαρε το πηδάλιο κλίσεως, στην άκρη του φτερού».
Και όπως είπε, εάν συνέβη αυτό, τότε η πτέρυγα του αεροπλάνου ήταν άχρηστη. «Οι άνθρωποι έκαναν σίγουρα την αντίδραση αλλά δεν είχε αποτέλεσμα. Είχε φρακάρει. Χρόνος υπήρχε, αλλά δεν ανταποκρίθηκε το σκάφος» πρόσθεσε περιγράφοντας την τροχιά πτώσης του αεροσκάφους.
Ο ίδιος αναφέρθηκε στις ικανότητες των πιλότων λέγοντας ότι «η ανθρώπινη μηχανή εκείνη τη στιγμή δούλευε τέλεια. Το έβλεπα στις τέσσερις ώρες που επιχειρούσαν. Δεν ολιγώρησε καθόλου αλλά ίσα ίσα υπερέβαλαν μέχρι την τελευταία στιγμή».
Ο κ. Γερούλης μίλησε και για την παλαιότητα των κανατέρ προσθέτοντας ότι ένα αεροσκάφος όταν πετάει, πετάει ασφαλέστατα μετά από συντήρηση. «Δεν υπάρχει αεροσκάφος που να πετάει, να απογειώνεται με πρόβλημα. Κανένας χειριστής δεν είναι τρελός να πάει να σκοτωθεί. Ένας τεχνικός δίνει το πράσινο φως για να πετάξει ένα αεροσκάφος γνωρίζοντας ότι είναι η μεγάλη ευθύνη» σημείωσε ο αντιπτέραρχος εν αποστρατεία.
Σχολιάζοντας την τελετή – φόρο τιμής στη μνήμη των πιλότων εξέφρασε την ευχή να είναι η τελευταία αιματοχυσία πιλότων στην Ελληνική Αεροπορία.
Το χρονικό του τραγικού δυστυχήματος
Το αεροσκάφος, τύπου CL 215, κατέπεσε σε ρεματιά, καθώς προσπαθούσε να πραγματοποιήσει ανύψωση, βρήκε ο πλωτήρας σε δέντρο και αποκολλήθηκε από το δεξί φτερό.
Είχε απογειωθεί από την Νέα Αγχίαλο Βόλου λίγο πριν από τις 12:00 και επιχειρούσε στην πυρκαγιά της Καρύστου και συγκεκριμένα στην περιοχή Πλατανιστός.
Το Καναντέρ, τελικά, από την απώλεια στήριξης πήρε κλίση δεξιά, καρφώθηκε σε ρεματιά και ανεφλέγη.
Τα τελευταία λόγια των πιλότων: «Πάμε για τελευταίο εφοδιασμό και φεύγουμε»
Τα τελευταία λόγια των πιλότων πριν τη μοιραία συντριβή του Καναντέρ στην Κάρυστο αποκαλύπτει στο OPEN TV ο πυροσβέστης που μίλησε τελευταίος μαζί τους.
«Είχαμε επικοινωνία μαζί τους. Δεν μας ανέφεραν κανένα πρόβλημα στο αεροσκάφος. Μας είπαν "είμαστε έτοιμοι να επιχειρήσουμε. Πάμε για τελευταίο εφοδιασμό και φεύγουμε". Λίγα λεπτά αφού μιλήσαμε, μάθαμε από τον ασύρματο ότι το αεροσκάφος έπεσε». Αυτά ήταν τα λόγια που είπε στο OPEN ο πυροσβέστης, ο τελευταίος άνθρωπος δηλαδή που επικοινώνησε με τους ήρωες πιλότους μας, τον Σμηναγό Χρήστο Μουλά και τον Ανθυποσμηναγό, Περικλή Στεφανίδη, πριν τη συντριβή του Καναντέρ και τον θάνατό τους που βύθισε τη χώρα στο πένθος.
Ο πυροσβέστης τόνισε: «Δεν μπορώ ακόμη να πιστέψω ότι τρία λεπτά πριν μιλούσα μαζί τους και έπειτα από 10 λεπτά ακριβώς έμαθα ότι το αεροσκάφος έπεσε».
Πέντε θανάσιμα δυστυχήματα με CL-215
Το περιστατικό που έλαβε χώρα την Τρίτη 25 Ιουλίου ήρθε να προστεθεί στη λίστα με τα πέντε θανατηφόρα δυστυχήματα πιλότων που έχουν καταγραφεί στην Ελλάδα με τα CL-215.
Πέμπτη 26 Μαΐου 1977, ένα CL-215 συνετρίβη κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής υδροληψίας στο κόλπο της Ελευσίνας σκοτώνοντας και τους τρεις επιβαίνοντες.
Πέμπτη 8 Μαρτίου 1984, CL-215 συνετρίβη κοντά στην Ελευσίνα κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης. Το αεροπλάνο εκτελούσε εκπαίδευση touch and go όταν έπρεπε να επιστρέψει στην αεροπορική βάση μετά από προβλήματα κινητήρα. Και οι τρεις επιβαίνοντες σκοτώθηκαν.
Κυριακή 22 Αυγούστου 1993, CL-215 συνετρίβη επιχειρώντας κοντά στην Πάτρα Ο πιλότος ανέφερε ότι δεν μπορούσε να μετακινήσει τα χειριστήρια πτήσης μετά από άφεση νερού. Το αεροπλάνο συνετρίβη, σκοτώνοντας τα δύο μέλη του πληρώματος.
Σάββατο 15 Ιουλίου 2000, CL-215 συνετρίβη στο Πήλιο. Λίγο μετά την αυγή, το πλήρωμα απογειώθηκε από την Νέα Αγχίαλο και ετοιμαζόταν να ρίξει νερό όταν έκανε δεξιά στροφή και η δεξιά πτέρυγα χτύπησε στο έδαφος. Στη συνέχεια το αεροσκάφος εξερράγη, σκοτώνοντας τα δύο μέλη του πληρώματος.
Έξι μη θανατηφόρα ατυχήματα με CL-215
Τρίτη 18 Ιουλίου 1978, CL-215 πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων μετά από φωτιά κατά την πτήση που προκλήθηκε από διαρροή καυσίμου. Το αεροσκάφος κάηκε ολοσχερώς.
Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 1992, CL-215 συνετρίβη κοντά στη Διώρυγα της Κορίνθου μετά από φωτιά επί του αεροσκάφους. Το αεροπλάνο προσπαθούσε να πάρει νερό κατά τη διάρκεια αποστολής πυρόσβεσης.
Πέμπτη 6 Ιουλίου 2006, CL-215 συμμετείχε σε επιχείρηση κατάσβεσης στη νήσο Τζια. Ενώ άντλησε θαλασσινό νερό στον Αργοσαρωνικό, το αεροπλάνο έπεσε σε κύμα και βυθίστηκε. Και οι δύο πιλότοι διέφυγαν και διασώθηκαν από ελικόπτερο Super Puma.
Παρασκευή 17 Ιουλίου 2015, CL-215 μετά από τεχνικά προβλήματα υπέστη ζημιές κατά τη διάρκεια αναγκαστικής προσγείωσης κοντά στο χωριό Φαράκλο, όπου συμμετείχε σε δασοπυρόσβεση.
Κυριακή 26 Ιούνιου 2016, CL-215 το οποίο επιχειρούσε από την Βάση Νέας Αγχιάλου και συμμετείχε σε αποστολή αεροπυρόσβεσης στην περιοχή Δερβενοχωρίων, εκτέλεσε αναγκαστική προσγείωση.
Το τραγούδι με το οποίο αποχαιρετούν για πάντα τους Ικάρους στον ουρανό
Οι δύο ιπτάμενοι της Πολεμικής Αεροπορίας, ο Σμηναγός Χρήστος Μουλάς και ο ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης, έπεσαν στο καθήκον, στην προσπάθειά τους να σβήσουν τη φωτιά στην Κάρυστο.
Η κηδεία του ανθυποσμηναγού Περικλή Στεφανίδη τελέστηκε στο Κιλκίς.
Ο Βασίλης Σκουλάς έχει συνθέσει το κατάλληλο άσμα-αποχαιρετισμό, στους Ικάρους μας, οι οποίοι πιστοί στο καθήκον της υπεράσπισης της πατρίδας, μένουν για πάντα εκεί, στον ουρανό...
Το τραγούδι του «Ήλιος Θεός» γράφτηκε για έναν άλλον ήρωα πιλότο μας, τον Σμηναγό Κώστα Ηλιάκη, ο οποίος σκοτώθηκε σε αερομαχία με τουρκικά μαχητικά, το 2006.
Απονέμεται ο βαθμός αντιπτεράρχου στους ήρωες πιλότους Χρήστο Μουλά και Περικλή Στεφανίδη
Συγκίνηση επικράτησε το πρωί της Πέμπτης στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας κατά τη διάρκεια της ειδικής τελετής - στο πλαίσιο της έπαρσης σημαίας - για τους δύο ιπτάμενους της Πολεμικής Αεροπορίας, τον Σμηναγό Χρήστο Μουλά και τον ανθυποσμηναγό Περικλή Στεφανίδη, που έπεσαν στο καθήκον, στην προσπάθειά τους να σβήσουν τη φωτιά στην Κάρυστο.
Στην τελετή μνήμης βρέθηκαν ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας και η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων. Έγινε τιμητική έπαρση της Ελληνικής Σημαίας, η οποία στη συνέχεια έμεινε να κυματίζει μεσίστια λόγω του τριήμερου πένθους που έχει κηρυχθεί. Το στρατιωτικό προσωπικό του ΥπΕΘΑ πέταξε στον αέρα τα στρατιωτικά καπέλα αποχαιρετώντας τους δύο ηρωικώς πεσόντες κυβερνήτες, που ρίχτηκαν με αυταπάρνηση στη μάχη ενάντια στην πύρινη λαίλαπα της Καρύστου.
Σύμφωνα με ένα συγκλονιστικό βίντεο που κατέγραψε η κάμερα της ΕΡΤ, η συντριβή του CL-215 γίνεται αμέσως μετά τη ρίψη νερού, με το δεξί φτερό του να προσκρούει σε δέντρο. Ο δεξιός πλωτήρας αποκόπηκε με συνέπεια να πάρει δεξιά κλίση και να συντριβεί στο έδαφος.
Διαβάστε επίσης
Πτώση Canadair στην Κάρυστο: Ας είναι αυτοί οι πιλότοι οι τελευταίοι ήρωες που έπεσαν στο καθήκον
Πτώση Καναντέρ στην Κάρυστο: Η τραγική ειρωνεία και οι δυο πιλότοι που θυσιάστηκαν για την πατρίδα
Χρήστος Μουλάς – Περικλής Στεφανίδης: Ο ουρανός φεύγει βαρύς…