Στον Εισαγγελέα ο οδηγός του βυτιοφόρου που τυλίχθηκε στις φλόγες

Ο οδηγός συνελήφθη στο πλαίσιο της διερεύνησης των αιτιών της πυρκαγιάς του βυτιοφόρου του στην Εθνική Οδό Αθών - Κορίνθου. 

Στον Εισαγγελέα ο οδηγός του βυτιοφόρου που τυλίχθηκε στις φλόγες
12'

Ενώπιον του Εισαγγελέα οδηγείται ο οδηγός του βυτιοφόρου το οποίο μετέφερε τόνους αερίου και τυλίχθηκε στις φλόγες στην εθνική Αθηνών – Κορίνθου. Ο οδηγός συνελήφθη στο πλαίσιο της διερεύνησης των αιτιών της πυρκαγιάς.

Η ταλαιπωρία που έζησαν χιλιάδες οδηγοί στην εθνική Αθηνών – Κορίνθου ήταν πολύωρη. Στις αιτιάσεις των οδηγών απάντησαν απο κοινού πυροσβεστική και αστυνομία που χαρακτηρίζουν κατανοητή και σεβαστή την αγανάκτηση των οδηγών αλλά τονίζουν πως μοναδικός και αδιαπραγμάτευτος γνώμονας των ενεργειών τους ήταν η ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων.

Πυροσβεστική: Υπήρξε μεγάλη ταλαιπωρία για τους οδηγούς, χειρουργική η διαδικασία

Πυροσβεστική: Υπήρξε μεγάλη ταλαιπωρία για τους οδηγούς, χειρουργική η διαδικασία

Τους κινδύνους που θα μπορούσαν να προκληθούν από τη φωτιά στο βυτιοφόρο στην Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου σκιαγράφησε, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ, ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροβεστικής Υπηρεσίας, Βασίλης Βαθρακογιάννης. «Μετέφερε 7,2 τόνους υγραέριο. Μετέφερε επικίνδυνο φορτίο» σημείωσε ειδικότερα ο κ. Βαθρακογιάννης και προσέθεσε πως διαπιστώθηκε διαφυγή του επικίνδυνου υλικού.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, αν σημειωνόταν έκρηξη είπε ότι τα πρώτα θύματα θα ήταν όσοι βρίσκονταν πλησίον του βυτιοφόρου, ενώ τα μεταλικά αντικείμενα θα εκτοξεύονταν σε απόσταση 200-300 μέτρων, ανέφερε.

Η επέμβαση στην όλη διαδικασία θα έπρεπε να είναι χειρουργική και δεν έπρεπε σε θέματα ασφάλειας να γίνει η όποια έκπτωση.

Όπως εξήγησε, ακολουθήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται προκειμένου να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και όλα έγιναν με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας.

Ενημέρωσε πως κατά τη διαδικασία χρησιμοποιήθηκε θερμική κάμερα για τον έλεγχο της διαδικασίας, ελικόπτερο της Πυροσβεστικής και drone και διαβεβαίωσε ότι τηρήθηκαν όλες οι απαραίτητες αποστάσεις.

Περαιτέρω, υπογράμμισε πως μοναδικός και αδιαπραγμάτος γνώμονας ήταν η ασφάλεια των οδηγών και των επιβαινόντων στα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα. «Είναι αυτονόητο ότι ταλαιπωρήθηκαν όσοι είχαν ακινητοποιηθεί, έπρεπε όμως να τηρηθούν όλες οι προβλεπόμενες διαδιασίες» πρόσθεσε.

Από το περιστατικο ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής κρατάει το γεγονός ότι όλα έγιναν χωρίς να παρουσιαστεί η παραμικρή αστοχία. Υπήρξε μεγάλη ταλαιπωρία για τους οδηγούς, όμως η διαδικασία ολοκληρώθηκε χωρίς να κινδυνεύσει κανένας.

Υπενθύμισε το τραγικό περιστατικό που συνέβη την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς το 1999 στα Καμένα Βούρλα.

Ιωάννης Αρτοποιός: Η Ελληνική Αστυνομία είχε άμεση ενημέρωση του περιστατικού του φλεγόμενου βυτιοφόρου

Μιλώντας στο ΣΚΑΙ ο έτερος εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής Ιωάννης Αρτοποιός, είπε πως η Ελληνική Αστυνομία είχε άμεση ενημέρωση του περιστατικού του φλεγόμενου βυτιοφόρου.

«Δεν υπάρχει περίπτωση αστυνομικός υπάλληλος να μη λάβει γνώση του συμβάντος, διότι στο Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων (ΕΣΚΕΔΙΚ) ταυτόχρονα όταν ξεσπά συμβάν έχουμε επιχειρησιακή ενημέρωση άμεσα, σε επίπεδο Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου Διαχείρισης Κρίσεων. Δεν υπάρχει περίπτωση να μη γίνει γνώστης, κοινωνός της πληροφορίας οποιοσδήποτε υπάλληλος βρίσκεται μέσα στο ΕΣΚΕΔΙΚ. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς ενημερώθηκαν άμεσα από τη στιγμή που αντιληφθήκαμε το επικίνδυνο συμβάν» υπογράμμισε ο κ. Αρτοποιός.

«Ένα φλεγόμενο βυτιοφόρο με 7,2 τόνους υγροποιημένο αέριο είναι ό,τι πιο εκρηξιγενές υπάρχει… Το 1999 είχαμε ένα δυστύχημα με τρεις συνάδελφους πυροσβέστες νεκρούς στο ύψος των Καμένων Βούρλων στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας μετά από τροχαίο ατύχημα. Εκδηλώθηκε το φαινόμενο Bleve, ό,τι πιο επικίνδυνο υπάρχει στην επαγγελματική ζωή ενός πυροσβέστη, υπερπίεση ασκήθηκε στα τοιχώματα του βυτιοφόρου και έγινε πολύ μεγάλη έκρηξη, το ωστικό κύμα έστειλε συντρίμμια του βυτιοφόρου σε περίπου 1 χιλιόμετρο απόσταση».

Για την ταλαιπωρία και τις ουρές χιλιομέτρων από εποχούμενους, είπε ότι από τη στιγμή που εκδηλώθηκε το συμβάν βρήκε αρκετό κόσμο μέσα στην Εθνική Οδό, αρκετούς εκδρομείς οι οποίοι είτε έφευγαν από την Αθήνα, ή επέστρεφαν στην Αθήνα, χιλιάδες κόσμου. «Δεν μπορεί με το που ξεσπά το συμβάν την ίδια στιγμή να γίνεται διακοπή της κυκλοφορίας» τόνισε, ενώ ανέφερε ότι πολλοί εκδρομείς δεν άκουσαν τις οδηγίες των αρχών για αναστροφή.

Μπαλάσκας για βυτιοφόρο: Η ΕΛΑΣ δεν γνώριζε για τη «βόμβα» - Είχε ξαναγίνει πριν από 20 χρόνια

Μπαλάσκας για βυτιοφόρο: Η ΕΛΑΣ δεν γνώριζε για τη «βόμβα» - Είχε ξαναγίνει πριν από 20 χρόνια

«Πραγματικά ταλαιπωρήθηκαν πάρα πολλοί πολίτες, σαφώς και υπήρξε ολιγωρία, και η ολιγωρία προκλήθηκε εξ όσων γνωρίζω από τη δική μου ενημέρωση διότι δεν έγινε αμέσως γνωστή η πληροφορία στην ΕΛΑΣ ότι το βυτίο περιείχε αυτό που περιείχε (σ.σ 7,2 τόνοι υγροποιημένο αέριο)» τόνισε ο Σταύρος Μπαλάσκας.

Επισήμανε ότι δεν έπρεπε από τη στιγμή που υπήρχε η πληροφορία να αφήσει η Αστυνομία τους οδηγούς να μπουν στην εθνική οδό, για να μην υπάρχει πρόβλημα με τις ουρές. Ήταν λάθος, αλλά η πρώτη πληροφορία που πήγε στην ΕΛΑΣ δεν ήταν γνωστό ότι υπήρχε αυτή η «βόμβα» στη μέση της εθνικής οδού», πρόσθεσε.

Μάλιστα, υπενθύμισε ότι 20 χρόνια πριν ένα ίδιο βυτιοφόρο κάπου στα Καμένα Βούρλα εξερράγη τη στιγμή που προσεγγίζονταν από πυροσβέστες τους οποίους εξαΰλωσε. Όπως συμπλήρωσε χαρακτηριστικά, τους εξαΰλωσε στην κάμερα τηλεοπτικών συνεργείων.

Το χρονικό της απίστευτης ταλαιπωρίας στην Αθηνών – Κορίνθου: Οργή, καταγγελίες και αγανάκτηση

Πρωτοφανή ταλαιπωρία επτά ωρών έζησαν οι οδηγοί στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, καθώς η κυκλοφορία διακόπηκε μετά από τη φωτιά σε βυτιοφόρο όχημα, που μετέφερε 7,5 τόνους υγροποιημένου αερίου.

Από τις 12:20 το μεσημέρι, όταν και σταμάτησε η κυκλοφορία και στα δύο ρεύματα της Εθνική Οδού Αθηνών – Κορίνθου, οδηγοί και επιβάτες παρέμειναν εγκλωβισμένοι στα οχήματά τους, μέχρι την ολοκλήρωση της μετάγγισης του υγραερίου.

Σύμφωνα με την Πυροσβεστική η διαδικασία, λόγω της επικινδυνότητας της κατάστασης, πραγματοποιήθηκε με βάση το Πρωτόκολλο Ενεργειών και την παρουσία τεχνικού ασφαλείας.

Για την ασφάλεια των πολιτών και την αποφυγή έκρηξης λόγω διαφυγής υγραερίου είχε διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στη Ν.Ε.Ο Αθηνών - Κορίνθου:

  • Από το 39ο χιλιόμετρο στο ρεύμα προς Κόρινθο
  • Από το ύψος των διοδίων Ελευσίνα στο ρεύμα προς Κόρινθο
  • Από το 57ο χιλιόμετρο στο ρεύμα προς Αθήνα

Παράλληλα διεκόπη η κυκλοφορία και στην παλαιά εθνική οδό από το ύψος των διοδίων της Ελευσίνας έως την Κινέττα και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

Για αρκετές ώρες ο δρόμος παρέμεινε κλειστός, τόσο για τη διαδικασία κατάσβεσης, όσο και για την μεταφορά του υγραερίου σε άλλο όχημα, με τις καταγγελίες και την οργή των επιβατών να ξεχειλίζουν.

«Ζούμε στην μπανανία;»

«Εγώ είμαι από τους τυχερούς που σε 4 ώρες μπόρεσα και πήγα από τα διόδια της Κορίνθου μέχρι την Κινέτα και έκανα αναστροφή και γύρισα πίσω στην Κόρινθο. Ήμουν στο αμάξι 4 ώρες. Μετά από 4 ώρες καταφέραμε να κάνουμε αναστροφή και στο 60 χλμ. στις 18.30 η ώρα, άνοιξαν επιτέλους μια έξοδο από το διάζωμα για να μπορέσει να αποσυμφορηθεί η Εθνική οδός, με κατεύθυνση προς την Αθήνα, ενώ παράλληλα υπήρχαν και δύο περιφερειακοί οδοί, δεξιά και αριστερά της Εθνικής, οι οποίες και αυτές ήταν εγκλωβισμένες», λέει στο MEGA, ο Αναστάσιος Μπάσδελης.

Όπως λέει ο οδηγός, από την Ολυμπία Οδό δεν υπήρχε ενημέρωση για την κρισιμότητα της κατάστασης.

«Θεωρώ μεγάλο ατόπημα και ανευθυνότητα, όταν υπήρχε αυτό το πρόβλημα από νωρίς, να μας επιτρέψουν να μπούμε μέσα στην Ολυμπία Οδό, να εγκλωβιστούμε, με ό, τι σημειώνει αυτό. 14.15 που μπήκαμε εμείς, μας είπαν ότι θα κάνουμε παράκαμψη από την Κινέτα και ξαφνικά φτάσαμε στην Κινέτα μετά από 4 ώρες. Η ανευθυνότητα σε όλο της το μεγαλείο. Αν συνέβαινε κάτι, σε αυτή τη βόμβα που υπάρχει, τι θα γινόταν; Επιτρέπεται η Εθνική οδός να μην έχει εξόδους διαφυγής σε ένα τόσο μεγάλο κομμάτι; Στην μπανανία ζούμε; Είναι κράτος αυτό;».

Ο κ. Μπάσδελης ταξίδευε με τη γυναίκα και την κόρη τους.

«Ήμουν με τη σύζυγο και την κόρη μας, εκατοντάδες άλλοι οδηγοί με τα παιδιά τους, γυναίκες σε ενδιαφέρουσα. Το χειρότερο από όλα ήταν όταν επέστρεφα προς Κόρινθο. Εκεί να δείτε τι γινόταν, λες και είχαμε λαϊκή αγορά, είχαν βγει όλοι από τα αυτοκίνητά τους. Η μεγαλύτερη κτηνωδία είναι η χρήση της ΛΕΑ. Ήρθε ένας καημένος τροχονόμος από την Καλλιθέα για να ανοίξει τη ΛΕΑ να περάσει κάποιος ασθενής. Αυτά είναι ανεπίτρεπτα πράγματα. Δεν υπάρχει αξιολόγηση κινδύνου; Τι είναι μπανανία είναι αυτό το πράγμα; Είναι κράτος αυτό; Στη ζωή μου δεν το έχω βιώσει άλλη φορά αυτό το πράγμα, αίσχος», κατέληξε.

Δείτε το βίντεο από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega

«Μας αφήσαν και φύγαμε από τα διόδια και φτάσαμε στους Αγίους Θεοδώρους, εγκλωβιστήκαμε και δεν μας ενημέρωσε κανείς» κατήγγειλε άλλη εγκλωβισμένη οδηγός.

Συνελήφθη ο οδηγός του βυτιοφόρου

Στο πλαίσιο της διερεύνησης των αιτιών της πυρκαγιάς στο όχημα το οποίο μετέφερε τόνους υγραερίου, προσήχθη και ανακρίνεται από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Μεγάρων ο οδηγός του βυτιοφόρου που τυλίχθηκε στις φλόγες στην εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία για τους οδηγούς που εγκλωβίστηκαν για ώρες.

ΕΛ.ΑΣ. και Πυροσβεστική: «Σεβαστός ο εκνευρισμός των οδηγών - Μοναδικός μας γνώμονας η ασφάλεια τους»

Κοινή ανακοίνωση εξέδωσαν λίγο μετά τα μεσάνυχτα η Πυροσβεστική Υπηρεσία και η Ελληνική Αστυνομία σχετικά με το επτάωρο θρίλερ με το βυτιοφόρο στην Αθηνών-Κορίνθου.

Το κοινό δελτίο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος και της Ελληνικής Αστυνομίας αναφέρει:

«Το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος ενημερώθηκε στις 12:20, εχθές Πέμπτη 17 Αυγούστου, για πυρκαγιά σε βυτιοφόρο όχημα στο 46 χλμ της Ν.Ε.Ο. Αθηνών - Κορίνθου, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Κόρινθο και στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, στην περιοχή των Μεγάρων.

Άμεσα μετέβησαν στο σημείο της πυρκαγιάς 33 πυροσβέστες με 11 οχήματα και πραγματοποίησαν την κατάσβεσή της. Ταυτόχρονα, διαπιστώθηκε διαρροή του φορτίου, το οποίο αποτελούνταν από 7,2 τόνους υγραερίου, μείγματος κίνησης για οχήματα. Εξαιτίας της επικινδυνότητας της κατάστασης, εφαρμόστηκε το Πρωτόκολλο Ενεργειών, με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας για την απομάκρυνση του επικίνδυνου φορτίου, ενώ με τη χρήση θερμικής κάμερας πραγματοποιούνταν διαρκώς έλεγχος της θερμοκρασίας.

Καθόλη τη διαδικασία της επιχείρησης απομάκρυνσης του επικίνδυνου φορτίου, το Πυροσβεστικό Σώμα διέθεσε εναέρια επιτήρηση με ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος και συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones).

Η ΕΛ.ΑΣ. ενήργησε με μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων σε οχήματα μετά την πυρκαγιά στο βυτιοφόρο.

Με δεδομένη τη τραγική εμπειρία σε παρόμοια περιστατικά του παρελθόντος, κρίθηκε επιβεβλημένη, ως μοναδικός οδοδείκτης, η απαρέγκλιτη τήρηση των πρωτοκόλλων για τις ενέργειες απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού (υγροποιημένο αέριο), μιας διαδικασίας χρονοβόρας αλλά κυρίως εξαιρετικά απαιτητικής, όσον αφορά στην ευαισθησία και την επικινδυνότητά της.

Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες ενέργειες εύρεσης εναλλακτικών οδών (Λουτράκι-Περαχώρα-Πίσια-Σχίνο -Αλεποχώρι-Μέγαρα-Αθήνα και αντίστροφο δρομολόγιο για οσους κινούνταν από Αθήνα προς Κόρινθο) για την διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την επίτευξη της αποφόρτισης.

Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι οι ενέργειες και οι παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. ήταν ευθέως συνδεδεμένες με την εξέλιξη της διαδικασίας απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού, μιας δυναμικής διαδικασίας εξαιτίας της πολυπλοκότητας και της επικινδυνότητάς της.

Όσο διαδοχικά προέκυπτε ότι θα καθυστερούσε η επιχείρηση -παρά τις κατά περιόδους εκτιμήσεις των ειδικών- η ΕΛ.ΑΣ. προχωρούσε και σε επιπλέον μέτρα, προκειμένου να υπάρχει ο ασφαλέστερος και καλύτερος δυνατός απεγκλωβισμός

Ταυτόχρονα, το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΛ.ΑΣ., καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής των εκτάκτων μέτρων κυκλοφορίας, μερίμνησε ώστε να τροφοδοτούνται με νερό οι οδηγοί και οι επιβαίνοντες σε σημαντικό κομμάτι των εγκλωβισμένων αυτοκινήτων, τα οποία είχαν ακινητοποιηθεί για λόγους ασφαλείας.

Από την πρώτη στιγμή για τις παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. υπήρχε ενημέρωση των οδηγών που κινούνταν κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, της Αττικής Οδού, του Μoρέα, και της Γέφυρα, μέσω μηνυμάτων που προβλήθηκαν στις ηλεκτρονικές πινακίδες, ώστε να ενημερώνονται συνεχώς. Επιπλέον, οι οδηγοί ενημερώνονταν προσωπικά από τους υπαλλήλους των σταθμών διοδίων, από τα οποία διήλθαν.

Καθόλη τη διάρκεια της ακινητοποίησης των οχημάτων το ΕΚΑΒ διέθεσε τέσσερις (4) μηχανές που κινούνταν διαρκώς, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας καθώς και τέσσερα (4) ασθενοφόρα, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, σε σταθερά σημεία.

Σημειώνεται επίσης ότι ανακριτικοί υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος συνέλαβαν τον οδηγό του βυτιοφόρου οχήματος.

Η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή. Θα πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Αρχές κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό σε συνθήκες πολύ αυξημένης κυκλοφορίας από την πρώτη στιγμή, με την κρίσιμη διαδικασία απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού να έχει δυναμικό χαρακτήρα και με την πραγματοποίησή της να μετατοπίζεται χρονικά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα και μετά.

Το βυτιοφόρο όχημα έχει μεταφερθεί συνοδεία του Πυροσβεστικού Σώματος στα Ίσθμια Κορίνθου, σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης ιδιοκτησίας της εταιρείας του βυτιοφόρου οχήματος.»

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή