Αξιολόγηση από τους πολίτες στο Δημόσιο - Θα θυμίζει το Tripadvisor
Ένα νέο στοίχημα καλείται να κερδίσει η κυβέρνηση και αυτό αφορά στην εφαρμογή στόχων στο Δημόσιο με σκοπό να αυξηθεί η παραγωγικότητα του ανθρώπινου δυναμικού και της κάθε υπηρεσίας.
Στόχος της νέας ηγεσίας του υπουργείου Εσωτερικών είναι να δώσει τη δυνατότητα στους πολίτες να βαθμολογούν υπηρεσίες, αλλά και υπαλλήλους, το οποίο θα θυμίζει το tripadvisor μέσω του οποίου οι πολίτες έχουν την ευκαιρία να αξιολογούν εστιατόρια ή ξενοδοχεία με βάση τις υπηρεσίες που προσφέρουν, σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή της Κυριακής». Μάλιστα, η αξιολόγηση θα μπορεί να γίνεται σε όλους τους φορείς του κράτους.
Το υπουργείο Εσωτερικών, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Καθημερινής, σκοπεύει να διαμορφώσει ένα ψηφιακό εργαλείο με το οποίο κάθε πολίτης που έρχεται σε επαφή με μια δημόσια υπηρεσία, θα μπορεί να την αξιολογεί με βάση την εμπειρία εξυπηρέτησής του. Ένας ψηφιακός τρόπος αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών από τους ίδιους τους πολίτες, σε ένα πνεύμα κοινωνικής λογοδοσίας του δημοσίου.
Το σχέδιο προβλέπει να δημιουργηθεί ένας ηλεκτρονικός μηχανισμός, που τον πρώτο λόγο θα έχουν οι ίδιοι οι πολίτες, οι οποίοι θα τροφοδοτούν, μετά την εξυπηρέτησή τους, τη διοίκηση με τις παρατηρήσεις τους. Στόχος, όπως αναφέρουν στην Καθημερινή πηγές του υπουργείου Εσωτερικών, είναι το Δημόσιο να γίνει πιο αποτελεσματικό, πιο αποδοτικό και τελικά πιο εξυπηρετικό για τους ίδιους.
Πώς θα λειτουργεί
Ο τρόπος που θα λειτουργεί έχει ως εξής: Για παράδειγμα ένας πολίτης επισκέπτεται ένα Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών και μετά την επίσκεψη θα έχει τη δυνατότητα ηλεκτρονικά να αξιολογήσει τις υπηρεσίες που του παρασχέθηκαν και το προσωπικό που τον εξυπηρέτησε ως προς τη συμπεριφορά, την ταχύτητα, την αποτελεσματικότητα, την εκπαίδευση ή και την κατάρτισή του. Να αξιολογήσει, δηλαδή, εν γένει τον τρόπο λειτουργίας του Κέντρου.
Αλλο παράδειγμα: Ενας πολίτης που νοσηλεύεται σε δημόσιο νοσοκομείο, μετά το εξιτήριό του θα έχει ηλεκτρονικά τη δυνατότητα να αξιολογήσει τις υπηρεσίες που του παρασχέθηκαν από τους νοσηλευτές, τους γιατρούς και το προσωπικό του νοσοκομείου. Αν δηλαδή ήταν ευγενικοί, εξυπηρετικοί, αποτελεσματικοί και αν ανταποκρίθηκαν στις ανάγκες του – να αξιολογήσει τις υποδομές και τις εγκαταστάσεις. Αν τα κρεβάτια, οι θάλαμοι κ.τ.λ. είναι σε καλή κατάσταση, αν υπάρχει επαρκής θέρμανση/ψύξη – να αξιολογήσει την παρεχόμενη διατροφή, να εκτιμήσει συνολικά το νοσοκομείο.
Υπογραμμίζεται ότι μία κακή βαθμολογία των παρεχομένων υπηρεσιών δεν θα φέρνει ποινές για τους «κακούς» δημοσίους υπαλλήλους και αντίστοιχα πολλά θετικά σχόλια δεν θα φέρνουν κάποιο μπόνους. Ο στόχος είναι, όπως λένε οι ίδιες πηγές, να υπάρξει η δυνατότητα να γνωρίζει το υπουργείο τι λειτουργεί σωστά και τι όχι με βάση τα κριτήρια των πολιτών, ώστε να παρεμβαίνει διορθωτικά.