Blue Horizon: Προφυλακίστηκαν πλοίαρχος και ύπαρχος για τη δολοφονία του Αντώνη
Blue Horizon: Διαφωνία ανάμεσα στον εισαγγελέα και τον ανακριτή υπήρξε για τον υποπλοίαρχο και τον λοστρόμο και αφέθηκαν ελεύθεροι.
Την προφυλάκιση του πλοίαρχου και του ύπαρχου του Blue Horizon για το θάνατο του 36χρονου Αντώνη Καρυώτη στο λιμάνι του Πειραιά, αποφάσισαν τα ξημερώματα της Δευτέρας ανακρίτρια και εισαγγελέας μετά από τις πολύωρες απολογίες των συνολικά τεσσάρων συλληφθέντων.
Ανακριτής και εισαγγελέας διαφώνησαν για την προφυλάκιση ή μη του υποπλοιάρχου και του λοστρόμου και αφέθηκαν ελεύθεροι. Έτσι την τελική απόφαση θα λάβει το δικαστικό συμβούλιο.
Ο υποπλοίαρχος νοσηλεύεται με ισχαιμικό επεισόδιο στο νοσοκομείο και μετέβη εκεί η ανακρίτρια προκειμένου να απολογηθεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στον πλοίαρχο που κατηγορείτο για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες ασκήθηκε συμπληρωματική δίωξη για θανατηφόρα έκθεση.
Ο ίδιος στην κατάθεσή του φέρεται να υποστηρίζει ότι έπραξε τα δέοντα σύμφωνα τους κανονισμούς όταν ενημερώθηκε ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα και ενημέρωσε το λιμενικό.
Από την πλευρά του ο ύπαρχος στην κατάθεσή του, φέρεται να υποστηρίζει, σύμφωνα με πληροφορίες,ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για ότι συνέβη αλλά δεν αποδέχεται το νομικό χαρακτηρισμό της πράξης ανθρωποκτονία από ενδεχόμενο δόλο. "Πάτησε στο νύχι του καταπέλτη. Γλυστρησε κι αυτός κι εγώ. Εκείνος έπεσε. Ηθελα να πέσω να βοηθήσω αλλά είχε ήδη απομακρυνθεί το πλοίο" φαίρεται να ισχυρίστηκε ο ίδιος στην απολογία του.Πρόσθεσε ότι όταν "γύρισε προς τα πίσω για να πάρω σωστικό μέσο ο άνθρωπος είχε πνιγεί από την περιδινιση."
Blue Horizon: Νέα ντοκουμέντα για την τραγωδία στον Πειραιά – Τι υποστήριξαν οι 4 κατηγορούμενοι
Νέα σοκαριστικά ηχητικά ντοκουμέντα ήρθαν στη δημοσιότητα σχετικά τις κινήσεις που έκανε ο πλοίαρχος του «Blue Horizon», μόλις έμαθε - αρχικά - για την ύπαρξη ανθρώπου στη θάλασσα.
Συγκεκριμένα, λίγα λεπτά μετά τη δολοφονία του Αντώνη στο λιμάνι του Πειραιά το Blue Horizon, μόλις έχει βγει από τα «φανάρια» του λιμανιού του Πειραιά και ο καπετάνιος καλεί στον ασύρματο τον ύπαρχο για να του εξηγήσει τι έχει συμβεί, καθώς σύμφωνα με την επικοινωνία, έμοιαζε να δηλώνει άγνοια για το τραγικό περιστατικό που σημειώθηκε στην μπουκαπόρτα του πλοίου, αν και όπως αναφέρει στο υπόμνημά του, «κατάλαβα ότι κάτι ασυνήθιστο συμβαίνει στην πλευρά της πρήμνης του καραβιού, εντελώς ανακλαστικά κοίταξα την οθόνη που απεικονίζει τον καταπέλτη (μόνιτορ 13) και το μόνο πράγμα που ίσα – ίσα, ελάχιστα πρόλαβα να δώ, ήταν ένα άνθρωπο να πέφτει στην θάλασσα».
Τι ακούγονται στα νέα ηχητικά ντοκουμέντα:
«Του λέω, βγες έξω, βγες έξω δεν έχεις εισιτήριο, πάει να βγει έξω, βγαίνει έξω, ξαναμπαίνει μέσα και έπεσε στη θάλασσα», ακούγεται στο ηχητικό.
Στα επόμενα λεπτά και ενώ ο Αντώνης επιπλέει στη θάλασσα, ο ύπαρχος αναφέρει κυνικά ότι ο νέος άνδρας έχει σκοτωθεί.
«Είναι ανάποδα, μπρούμυτα, επιπλέει. Ναι, ναι. Πρέπει να έχει σκοτωθεί», ακούγεται να λέει ο ύπαρχος.
Ο καπετάνιος στην πρώτη του επικοινωνία αμέσως μόλις ο 36χρονος έχει πέσει στη θάλασσα ρωτάει σε έξαλλη κατάσταση στον ασύρματο τι έχει συμβεί.
Καπετάνιος: Μισό, μισό…Τι έγινε; Ρε πάτε καλά ρε; Ρε πάτε καλά;
O καπετάνιος αναφέρει πως βλέπει τον άνθρωπο στη θάλασσα, ψάχνει τον ύπαρχο και ξαναρωτάει τι έχει συμβεί.
Καπετάνιος: Το βλέπω. Το είδα. Πολύ αργά… Έλα, τι έγινε; Για πες μου. Τι έγινε;
Πλήρωμα: Έπεσε στη θάλασσα.
Καπετάνιος: Ποιος έπεσε στη θάλασσα; Έπεσε επιβάτης στη θάλασσα;
Ύπαρχος: Επιπλέει εκεί πέρα από τον ντόκο που φύγαμε εμείς.
Καπετάνιος: Δεν κατάλαβα ρε Μιχάλη, τι έγινε; Έπεσε επιβάτης στη θάλασσα;
Στη συνέχεια, το Blue Horizon συνέχισε την πορεία του σαν να μην συμβαίνει τίποτα και ο καπετάνιος φωνάζει τον ύπαρχο και τον ρωτάει ποιος είναι ο άνθρωπος που έπεσε στη θάλασσα.
Καπετάνιος: Μιχάλη, έλα πάνω. Γιάννη, πού είναι αυτός ο άνθρωπος;
Τα ηχητικά ντοκουμέντα γέφυρας του Blue Horizon αποκαλύπτουν ότι ο καπετάνιος γνώριζε για την πτώση ανθρώπου στη θάλασσα και παρόλα αυτά το πλοίο απέπλευσε σαν να μην συμβαίνει τίποτα.
Ολοκληρώθηκαν οι απολογίες των τεσσάρων ναυτικών
Ολοκληρώθηκαν το βράδυ της Κυριακής οι απολογίες των τριών μελών του πληρώματος του πλοίου «Blue Horizon» στην εισαγγελία Πειραιά για το θάνατο του 36χρονου Αντώνη Καργιώτη.
Για την απολογία του υποπλοιάρχου ο οποίος νοσηλεύεται με ισχαιμικό επεισόδιο μετέβη στο νοσοκομείο η ανακρίτρια.
Στη συνέχεια αφού οδηγηθούν και στον εισαγγελέα αναμένεται να συνεδριάσει ανακριτής και εισαγγελέας για να αποφασίσει την ποινική τους μεταχείριση.
Κατηγορούμενοι είναι ο πλοίαρχος, ο υποπλοίαρχος, ο ύπαρχος και ο λοστρόμος του πλοίου, οι οποίοι κατέθεσαν απολογητικό υπόμνημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στον πλοίαρχο που κατηγορείτο για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες ασκήθηκε συμπληρωματική δίωξη για θανατηφόρα έκθεση.
Ο ίδιος στην απολογία του φέρεται να υποστηρίζει ότι έπραξε τα δέοντα σύμφωνα με τους κανονισμούς όταν ενημερώθηκε ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα και ενημέρωσε το λιμενικό.
Από την πλευρά του ο ύπαρχος στην απολογία του φέρεται να υποστηρίζει, όπως σας είχε ενημερώσει πρώτο το Newsbomb.gr, ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για ότι συνέβη αλλά δεν αποδέχεται το νομικό χαρακτηρισμό της πράξης ανθρωποκτονία από ενδεχόμενο δόλο. «Πάτησε στο νύχι του καταπέλτη. Γλίστρησε κι αυτός κι εγώ. Εκείνος έπεσε. Ήθελα να πέσω να βοηθήσω αλλά είχε ήδη απομακρυνθεί το πλοίο» φέρεται να ισχυρίστηκε ο ίδιος στην απολογία του. Πρόσθεσε ότι όταν «γύρισε προς τα πίσω για να πάρει σωστικό μέσο ο άνθρωπος είχε πνιγεί από την περιδίνηση».
Το υπόμνημα του πλοιάρχου για τον θάνατο του Αντώνη Καργιώτη - «Δεν κατάλαβα τι έγινε»
«Ειλικρινά, βρέθηκα εντελώς αιφνιδιαστικά σε πρόδηλη κατάσταση ανάγκης και τραγικό ηθικό δίλημμα, καταληφθείς εντωμεταξύ από ταχύτατα αναπτυσσόμενα αισθήματα αγωνίας, άγχους και απογοήτευσης κι έπραξα αυτό που μού υπέδειξε εκείνη την στιγμή το ένστικτο και η εμπειρία μου, προς αποφυγή διακινδυνεύσεως και βλάβης υπέρτερων ποιοτικά και ποσοτικά εννόμων αγαθών.»
Με αυτά τα λόγια, ο πλοίαρχος του Blue Horizon, αναφέρθηκε στα δευτερόλεπτα που μεσολάβησαν από την πτώση του Αντώνη Καργιώτη στο λιμάνι του Πειραιά από στελέχη του πλοίου, στο απολογητικό του υπόμνημα προς την Εισαγγελία Πειραιά.
Ο πλοίαρχος τόνισε πως έπραξε όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες από το Ναυτικό Κανονισμό, όταν αντιλήφθηκε πως υπήρξε άνθρωπος στη θάλασσα, υπογραμμίζοντας πως δεν κατάλαβε τι συνέβαινε στα μοιραά λεπτά πριν ο Αντώνης Καργιώτης βρεθεί στη θάλασσα.
Αναλυτικά τι αναφέρει ο πλοίαρχος:
«Δηλώνω συντετριμμένος κι άμα συγκλονισμένος από τον αδόκητο θάνατο του νεαρού συνανθρώπου μας κι αισθάνομαι την ανάγκη να εκφράσω από τα βάθη της καρδιάς μου τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος.
Ως έχω καταγράψει αναλυτικά και στο ημερολόγιο γέφυρας του πλοίου, το οποίο έχει κατασχεθεί και συνακόλουθα εγχειριστεί νόμιμα στην δικογραφία, εγώ ήδη από τις 20.30 μμ της 5-9-2023 ευρισκόμουν στην γέφυρα του πλοίου από κοινού με λοιπούς συναδέρφους μου αξιωματικούς και μη και προετοιμάζαμε τον απόπλου του, που είχε καθοριστεί για τις 21.00 μμ. κι ο οποίος καθυστέρησε περί τα 10’ λόγω φόρτωσης οχημάτων.
Περί ώρα 21.09 μμ κι ενώ είχε ολοκληρωθεί (κι ανακοινωθεί προσηκόντως) η διαδικασία ασφαλούς φόρτωσης των οχημάτων κι επιβίβασης όλων των επιβατών, ζήτησα μέσω του ch 13 του Piraeus Marine Traffic από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων άδεια απόπλου, την οποία έλαβα στις 21.12 μμ με προορισμό το λιμάνι του Ηρακλείου.
Στις 21.13 μμ ενημερώθηκα από τους αξιωματικούς πρήμνης και καταπέλτη ότι το πλοίο είχε αποδεθεί. Έπειτα επικοινώνησα εκ νέου με τον ύπαρχο που ευρίσκετο στον καταπέλτη, ο οποίος αφού με διεβεβαίωσε ότι είμαστε έτοιμοι να φύγουμε κι όλα έχουν καλώς, έδωσα εντολή μέσω vhf να σηκώσουν καταπέλτη, απαντώντας μου χαρακτηριστικά «βίρα καταπέλτης, κάπτεν φεύγουμε».
Περί τις 21.14 μμ άκουσα τον ευρισκόμενο στην πρήμνη Ύπαρχό μου να φωνάζει έντονα μέσω vhf «κάπτεν, κάπτεν», κατάλαβα ότι κάτι ασυνήθιστο συμβαίνει στην πλευρά της πρήμνης του καραβιού, εντελώς ανακλαστικά κοίταξα την οθόνη που απεικονίζει τον καταπέλτη (μόνιτορ 13) και το μόνο πράγμα που ίσα – ίσα, ελάχιστα πρόλαβα να δώ, ήταν ένα άνθρωπο να πέφτει στην θάλασσα.
Σας δηλώνω υπεύθυνα ότι εγώ, απασχολούμενος με την διαδικασία απόπλου του πλοίου, η οποία είναι πολυσύνθετη και δαιδαλώδης, αναγκάζομαι να κοιτάω – και μόνο – την πλώρη του πλοίου και να συντονίζω ταυτόχρονα το προσωπικό της γέφυρας, έχοντας εμπιστοσύνη ότι το μεν τα εμπειρότατα στελέχη μου (πρήμνης, καταπέλτη, καταστρώματος) θα πράξουν τα δέοντα, σύμφωνα με τα διεθνώς παραδεδεγμένα στην ναυσιπλοΐα και με βάση την εκπαίδευση και την πείρα τους, το δε η αρμόδια εποπτεύουσα Λιμενική Αρχή θα είχε μεριμνήσει, ως ώφειλε, για την διασφάλιση της διακοπής της κυκλοφορίας και της εν γένει προσέγγισης από και προς το πλοίο και μέχρι την απομάκρυνσή του και κατά τούτο ΔΕΝ υπέπεσε στην αντίληψή μου καμία προγενέστερη διαμάχη μεταξύ του προσωπικού καταπέλτη και του θανόντος.
Ακαριαία έδωσα εντολή στον ανθυποπλοίαρχό μου να μειώσει ταχύτητα και ισχύ μηχανών στην απειροελάχιστη πηδαλιουχική δύναμη (αναλύω παρακάτω τους λόγους) και να ενημερώσει ΆΜΕΣΑ μέσω vhf ch 13 το Piraeus Marine Traffic και ταυτόχρονα να καλέσει και τηλεφωνικά το Α’ Λιμενικό Τμήμα του Λιμεναρχείου Πειραιά, ως επιτάσσεται από το πρωτόκολλο ενεργειών, πράγμα το οποίο έγινε, ενώ μίλησα και ο ίδιος τηλεφωνικά με το παραπάνω τμήμα.
Ειλικρινά, Σας διαβεβαιώ ότι μέχρι εκείνη την στιγμή ΔΕΝ γνώριζα τι ακριβώς είχε συμβεί και μάλιστα φώναζα στο vhf στους ευρισκόμενους στον καταπέλτη αξιωματικούς «Ρε παιδιά τι γίνεται εκεί…;»
Εν συνεχεία κι αφού είχα πράξει lege artis, ήτοι είχα ειδοποιήσει την εποπτεύουσα και προϊσταμένη αρχή μου, ήτοι το Λιμεναρχείο Πειραιά και το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων, ανέμενα απλώς οδηγίες κι εντολές για την περαιτέρω συμπεριφορά μου, ως άλλωστε επιτάσσει το πρωτόκολλο / μνημόνιο ενεργειών, σύμφωνα με το οποίο τον πρώτο και τελευταίο λόγο εντός του λιμένα τον έχει το κέντρο επιχειρήσεων. Σημειώνω στο σημείο αυτό (επειδή έχει γίνει πολύς λόγος γιατί δεν έκανα άμεσα κράτη τις μηχανές και γιατί δεν ακινητοποίησα το πλοίο) ότι έδωσα εντολή στους υφισταμένους μου να ορίσουν την ελάχιστη δυνατή πηδαλιουχική ταχύτητα με κατεύθυνση προς την έξοδο του λιμένος, διότι σε διαφορετική περίπτωση το πλοίο θα έμενε ακυβέρνητο ΜΕ ΟΡΑΤΟ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΖΩΗΣ του πολυπληθούς πληρώματος και των εκατοντάδων επιβατών τόσο του πλοίου που κυβερνούσα εγώ όσο και λοιπών σκαφών ευρισκόμενων στο λιμένα του Πειραιώς, ένεκα του σοβαρού ενδεχομένου πρόσκρουσης είτε στον λιμενοβραχίονα, είτε στα ελλιμενισμένα σκάφη, είτε στον ντόκο, με περαιτέρω βάσιμο κι ορατό κίνδυνο συνθλίψεως του ανθρώπου που για άγνωστο σε μένα – μέχρι την στιγμή εκείνη – λόγο είχε βρεθεί στην θάλασσα. Ειλικρινά, βρέθηκα εντελώς αιφνιδιαστικά σε πρόδηλη κατάσταση ανάγκης και τραγικό ηθικό δίλημμα, καταληφθείς εντωμεταξύ από ταχύτατα αναπτυσσόμενα αισθήματα αγωνίας, άγχους και απογοήτευσης κι έπραξα αυτό που μού υπέδειξε εκείνη την στιγμή το ένστικτο και η εμπειρία μου, προς αποφυγή διακινδυνεύσεως και βλάβης υπέρτερων ποιοτικά και ποσοτικά εννόμων αγαθών.»
Περί τις 21.42 μμ, ήτοι περί τα 30’ μετά την αρχική μου επικοινωνία με το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων και με το Α’ Λιμενικό Τμήμα, έλαβα εντολή για διακοπή πλού και αναμονή περαιτέρω οδηγιών, πράγμα που έπραξα άμεσα δίδοντας τις αντίστοιχες εντολές στο προσωπικό της γέφυρας και περί τις 22.01 μμ, ήτοι περί τα 45’ μετά την αρχική μου επικοινωνία έλαβα τηλεφωνική εντολή από τον ίδιο τον Κεντρικό Λιμενάρχη Πειραιά για επιστροφή του πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά, πράγμα το οποίο έπραξα άμεσα» αναφέρει ο πλοίαρχος στο απολογητικό του υπόμνημα.