ΟΑΚΑ: Έγγραφο από το 2005 μιλούσε για την ανάγκη συντήρησης – Νέα μελέτη από το ΤΕΕ
Στη συνάντηση που θα έχει ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, με τον αναπληρωτή υπουργό Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση, το θέμα του ΟΑΚΑ αναμένεται να είναι αυτό που θα μονοπωλήσει τη συζήτηση. Το «λουκέτο» στο κεντρικό στάδιο και το ποδηλατοδρόμιο, λόγω των προβλημάτων στατικότητας στα στέγαστρα Καλατράβα, έχει προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις. Η κυβέρνηση κάνει λόγο για προσωρινή παύση λειτουργίας και αναζητά λύση στο πρόβλημα, την ώρα που το θέμα έχει πάρει διαστάσεις και είναι εν εξελίξει εισαγγελική έρευνα.
Την ίδια ώρα, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), όπως αναφέραμε, θα προχωρήσει σε νέα τεχνική μελέτη. Η πρώτη, με βάση την οποία αποφασίστηκε και το κλείσιμο του ΟΑΚΑ, έχει ήδη περάσει στα χέρια των υπευθύνων του ΤΕΕ. Αυτοί θα κάνουν νέα αξιολόγηση των ευρημάτων, προκειμένου να επιβεβαιωθούν για τα στοιχεία και να προχωρήσει περαιτέρω η έρευνα.
Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός ότι για δεκαετίες το ΟΑΚΑ είχε αφεθεί στην τύχη του, έχει συνηγορήσει στο να φτάσουμε μέχρι εδώ. Εξαρχής το στέγαστρο ήταν ένα «αγκάθι», το οποίο με διάφορες… παρατιμονιές φρόντιζαν να παρακάμψουν οι υπεύθυνοι, όμως, ο κόμπος έφτασε στο… χτένι.
Έγγραφο από το 2005 μιλούσε για την ανάγκη συντήρησης
Εδώ και δεκαετίες υπήρχε δομικό πρόβλημα στο στέγαστρο Καλατράβα, κι αυτό επισημαίνεται στο πόρισμα της εταιρείας που ανέλαβε να κάνει τη μελέτη. Το δομικό αυτό πρόβλημα, έγινε ακόμα μεγαλύτερο από την έλλειψη συντήρησης όλα αυτά τα χρόνια. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ένα έργο 130 εκατ. ευρώ, να έχει αποκλίσεις από τις τεχνικές προδιαγραφές τις οποίες… δεν είχε βρει κανείς. Ο λόγος, φυσικά, είναι ότι κανείς δεν έκανε συντήρηση και αξιολόγηση της κατάστασης του έργου.
Στο κεντρικό δελτίο του Star αποκαλύφθηκε ότι από το 2005 υπήρξε έγγραφη ειδοποίηση για το στέγαστρο Καλατράβα. Τότε, το υπουργείο Πολιτισμού είχε αναθέσει σε γερμανική εταιρεία το έργο, η οποία ανέφερε ότι απαιτείται δια βίου έλεγχος και συντήρηση λόγω της πολυπλοκότητας του έργου. Η εταιρεία κατασκευών που ανέλαβε στη συνέχεια, έκανε επίσης ανάγκη για τη συντήρηση, σε έγγραφα του 2009. Μάλιστα, αναφερόταν ότι υπήρξε αναφορά και σε manual για το πώς θα πρέπει να γίνεται αυτή η συντήρηση.