Δύο γερανοφόρα επικουρούμενα από δίκυκλα της Τροχαίας στον Κηφισό
Σε ισχύ οι πρώτες παρεμβάσειςτης Τροχαίας για την αποσυμφόρηση του Κηφισού.
Δύο γερανοφόρα βρίσκονται κατά μήκος του Κηφισού, το ένα στη γέφυρα Βρυούλων το άλλο στο ύψος του ΚΤΕΛ, επικουρούμενα από δίκυκλα της Τροχαίας. Οι μοτοσικλέτες επιλαμβάνονται ταχύτατα για να δώσουν εικόνα στην Τροχαία με την ακινητοποίηση οχημάτων επί της λεωφόρου, αλλά και να βοηθήσουν τα γερανοφόρα να απομακρύνουν εκτός αυτοκινητοδρόμου ακινητοποιημένα οχήματα από μηχανικές βλάβες.
Μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του OPEN, ο Κωνσταντίνος Γεωργακόπουλος, διοικητής Τροχαίας Βορειοανατολικής Αττικής εξηγεί πώς εφαρμόζονται τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε χθες ο αρμόδιος υπουργός για την αποσυμφόρηση της κίνησης στον Κηφισό και ευρύτερα στην Αθήνα.
Κατά τον διοικητή, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας παρατηρείται μεγάλη κίνηση.
Επίσης, τόνισε τη σημασία της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης στην ταχεία επέμβαση στο σημείο που υπάρχει πρόβλημα.
Κίνηση τώρα: Στο «κόκκινο» και σήμερα ο Κηφισός, η Λ. Αθηνών και η Λ. Κηφισίας
Καθυστερήσεις παρατηρούνται αυτή την ώρα στον Κηφισό και στα δύο ρεύματα, όπως και σε Λ. Αθηνών και Λ. Κηφισίας, σύμφωνα με τον σύμβουλο οδικής ασφάλειας, Κίμωνα Λογοθέτη.
Προβλήματα επίσης στην κυκλοφορία και στην Αττική Οδό λόγω τριών τροχαίων.
Δυσχέρεια υπάρχει στην κυκλοφορία των οχημάτων στην Αττική Οδό στο ρεύμα προς αεροδρομιο λόγω τριών διαδοχικών τροχαίων που σημειώθηκαν σε διαφορετικά σημεία της. Συγκεκριμένα στη Λ. Κύμης και στη Λ. Κηφιαίας. Η Αττική Οδός ενημερώνει για καθυστερήσεις έως και 30 λεπτά.
Οι παρεμβάσεις για την αποσυμφόρηση του Κηφισού και της κίνησης στην Αθήνα
Με την παράταξη γερανοφόρων οχημάτων κατά μήκος του του Κηφισού ξεκίνησαν οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης με στόχο τη μείωση της κίνησης μέσω της άμεσης απομάκρυνσης οχημάτων που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα. Επίσης, συμπεριλαμβάνονται μέτρα με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και των θανατηφόρων τροχαίων. Ειδικότερα, προωθούνται η αυστηροποίηση του ΚΟΚ, η εγκατάσταση καμερών, ο έλεγχος της παράνομης στάθμευσης, η ενίσχυση με προσωπικό της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής και η αστυνόμευση κατά μήκος του Κηφισού
Μάλιστα, με στόχο την ταχύτερη ανταπόκριση της αστυνομίας σε περίπτωση τροχαίων ατυχημάτων, αποφασίστηκε κατά μήκος του Κηφισού να κινούνται στη διάρκεα της ημέρας δικυκλιστές της Τροχαίας. Οι μότοσικλετιστές θα επεμβαίνουν άμεσα έως ότου στο σημείο του ατυχήματος φθάσουν οι γερανοί και απομακρύνουν τα οχήματα.
Επίσης, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη προσανατολίζεται στην προμήθεια μεγάλου αριθμού σταθερών καμερών για την παρακολούθηση της κυκλοφορίας.
Επίσης, εξετάζεται και το ενδεχόμενο αυστηροποίησης των ποινών που προβλέπονται για συγκεκριμενες κατηγορίες παραβάσεων.
Οικονόμου: Νέα μέτρα αποσυμφόρησης του Κηφισού
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννης Οικονόμου, βρέθηκε, το πρωί της Δευτέρας (02/10), στην Εθνική οδό, στον Κηφισό, και ανακοίνωσε δύο νέες παρεμβάσεις για την αποσυμφόρηση στην περίπτωση ακινητοποιημένων οχημάτων εξαιτίας βλάβης ή ατυχήματος, στο πλαίσιο του ολιστικού σχεδίου που εκπονήθηκε και υλοποιείται για την οδική ασφάλεια.
Ο κ. Οικονόμου, συνοδευόμενος από τον Διευθυντή Τροχαίας Αττικής, Ταξίαρχο Χρήστο Παπαφιλίππου, επιθεώρησε το ένα εκ των δύο σημείων -στη Γέφυρα Βρυούλων πριν από την έξοδο της Αχαρνών, στο ύψος του ΚΤΕΛ το άλλο- όπου εγκαθίστανται γερανοφόρα οχήματα.
Παράλληλα, μοτοσικλετιστές της Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, καθ΄όλη τη διάρκεια της ημέρας, κυρίως τις ώρες αιχμής αλλά και μετά, θα περιπολούν και στα δύο ρεύματα, έτσι ώστε να έχουμε γρήγορη, έγκαιρη ενημέρωση, ή και μικροπαρεμβάσεις, εκεί που απαιτείται και είναι σημαντικό.
Στόχος είναι να επιτευχθούν, όσο το δυνατόν, μικρότεροι χρόνοι απόκρισης για αποσυμφόρηση και αποφυγή ταλαιπωρίας -καθώς η κίνηση στους δρόμους δεν είναι θέμα μόνο τροχαίας αστυνόμευσης, αλλά και συγκοινωνιακό- και να καλλιεργηθεί μια κουλτούρα καλύτερης οδηγικής συμπεριφοράς, άμεσα συνυφασμένη με την βελτίωση της ποιότητας ζωής οδηγών και πεζών, εν γένει όλων των πολιτών.
Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννης Οικονόμου, δήλωσε:
«Ο Κηφισός είναι ένας από τους βασικούς οδικούς άξονες. Όλοι μας έχουμε έρθει καθημερινά αντιμέτωποι με κίνηση, ταλαιπωρία, καθυστερήσεις.
Η Τροχαία δεν μπορεί να λύσει το ζήτημα στον Κηφισό, δεν είναι μόνο ζήτημα τροχαίας αστυνόμευσης. Είναι και θέμα συγκοινωνιακό, καθώς αποτελεί τη βασική οδός αρτηρίας στην Αθήνα για δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας καθημερινά.
Αυτό, όμως, που μπορούμε να κάνουμε είναι να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε παρεμβάσεις έτσι ώστε να περιορίσουμε την ταλαιπωρία, κυρίως τις ώρες αιχμής.
Μία από τις βασικές αιτίες ταλαιπωρίας είναι τα αυτοκίνητα που ακινητοποιούνται εξαιτίας μηχανικών προβλημάτων, βλαβών ή συγκρούσεων.
Πολλές φορές έχουμε δει να συμβαίνει κάτι τέτοιο και για ώρες να υπάρχει τεράστια ανάσχεση κυκλοφορίας.
Από σήμερα, αφού συζητήσαμε με τους ανθρώπους της Τροχαίας, αποφασίσαμε να κάνουμε δύο παρεμβάσεις.
Να εγκαταστήσουμε σε δύο σημεία της Εθνικής στον Κηφισό -ένα στη Γέφυρα και ένα πιο κάτω στο σταθμό των ΚΤΕΛ- γερανοφόρα οχήματα, έτσι ώστε να σπεύδουν στον τόπο του ατυχήματος ή ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου εξαιτίας μηχανικής βλάβης και να το απομακρύνουν στην άκρη του δρόμου.
Ταυτόχρονα, μοτοσικλέτες της Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας, κυρίως τις ώρες αιχμής αλλά και μετά, να ανεβοκατεβαίνουν και τα δύο ρεύματα, έτσι ώστε να έχουμε γρήγορη, έγκαιρη ενημέρωση, ή και μικροπαρεμβάσεις, εκεί που απαιτείται και είναι σημαντικό.
Με τις δύο αυτές παρεμβάσεις μας στον Κηφισό φιλοδοξούμε να έχουμε γρηγορότερους χρόνους απόκρισης, όταν συμβαίνουν ατυχήματα ή ακινητοποιήσεις οχημάτων, και να αποφεύγουμε ανασχέσεις και μεγάλες καθυστερήσεις που συχνά παρατηρούνται.
Οι ενέργειες αυτές στον Κηφισό έρχονται σε συνέχεια ενός σχεδίου που εκπονήθηκε και σταδιακά υλοποιείται γύρω από τις τροχαίες παραβάσεις: την αντιμετώπιση του παράνομου παρκαρίσματος και κυρίως του διπλοπαρκαρίσματος, τα συνεχή αλκοτέστ, την επιτήρηση για την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, τους ελέγχους και τις επιδόσεις προστίμου για την ηχορύπανση.
Όλα αυτά έχουν σκοπό να εμπεδώσουν μια κουλτούρα καλύτερη οδηγικής συμπεριφοράς, να ενισχύσουν την πρόνοια για την οδική ασφάλεια και βεβαίως να υπηρετήσουν και το στόχο της καλύτερης ποιότητας ζωής που συνδέεται άμεσα με την κίνησή μας στους δρόμους».