Στο επίκεντρο η φορολόγηση των ναυτικών στα ιδιωτικά σκάφη - Τι ζητούν από τον Χάρη Θεοχάρη
Το ζήτημα της άδικης φορολόγησης των ναυτικών στα ιδιωτικά σκάφη, είναι μεγάλος προβληματισμός του Προέδρου Γιώργου Βάλλη, ο οποίος κάνει συνεχώς ενέργειες για να λυθεί.
Στη συνάντηση του προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών, Cpt. Βάλλη Γεωργίου με τον υφυπουργό Οικονομικών, Χάρη Θεοχάρη, συζητήθηκε ένα μείζον θέμα, αυτό της άδικης φορολόγησης των ναυτικών στα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής και προτάθηκε τροπολογία του Άρθρο 14
-Φορολόγηση αμοιβών ναυτικών που υπηρετούν σε πλωτά ναυπηγήματα του άρθρου 267 ν. 4555/2018 και σκάφη αναψυχής - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 15 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος- προς επίλυση του ζητήματος.
Το ζήτημα της άδικης φορολόγησης των ναυτικών στα ιδιωτικά σκάφη, είναι μεγάλος προβληματισμός του Προέδρου Γιώργου Βάλλη, ο οποίος κάνει συνεχώς ενέργειες για να λυθεί.
Για μία μεγάλη αδικία στον τρόπο φορολόγησής τους κάνουν λόγο ναυτικοί που εργάζονται ως πληρώματα σε ιδιωτικά σκάφη. Όπως υποστηρίζουν, υπάρχει ένα παράθυρο στο νόμο και τους αντιμετωπίζουν σαν ιδιωτικούς υπαλλήλους με αποτέλεσμα να πληρώνουν φόρο 40 και 45%.
Αντίθετα όλοι οι άλλοι ναυτικοί, που είναι τελειόφοιτοι Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού, έχουν ναυτικό φυλλάδιο, δίπλωμα πλοιαρχίας και όλα τα ναυτικά πιστοποιητικά, είναι σε ειδική φορολόγηση. 15% οι αξιωματικοί και 10% τα κατώτερα πληρώματα. Κι όλα αυτά βάσει της υπάρχουσας νομοθεσίας.
Το πρόβλημα αφορά 5.000 εργαζόμενους στον κλάδο και περίπου 20.000 μαζί με τις οικογένειες τους. «Δεν είναι δυνατόν ο Έλληνας ναυτικός που υπηρετεί σε κάποιο σκάφος να θεωρείται ιδιωτικός υπάλληλος. Ούτε ΙΚΑ πληρώνει, ούτε ΕΦΚΑ, ούτε έχει Σαββατοκύριακα και αργίες. Τα καλοκαίρια δε, εργάζονται στη θάλασσα. Πρέπει δηλαδή να είναι κάτω από τις ίδιες φορολογικές συνθήκες που βρίσκονται όλοι οι αξιωματικοί και τα κατώτερα πληρώματα, οπουδήποτε δουλεύουν. Στην ακτοπλοΐα, στα γκαζάδικα, στα φορτηγά και στα κότερα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βάλλης.