Θεσσαλονίκη: Αυξήσεις «φωτιά» σε μελομακάρονα και κουραμπιέδες στα ζαχαροπλαστεία
Τιμές που προβληματίζουν σε μελομακάρονα και κουραμπιέδες που ήδη πωλούνται σε ζαχαροπλαστεία στη Θεσσαλονίκη. Και αυτό διότι ακόμα δεν υπάρχει ζήτηση. Με πολλούς να εκτιμούν πως όταν τα Χριστούγεννα θα αρχίσουν να πλησιάζουν περισσότερο και οι καταναλωτές θα σπεύδουν μαζικά να αγοράσουν τα συγκεκριμένα γλυκά, οι αυξήσεις θα γίνουν ακόμα μεγαλύτερες. Παράγοντες της αγοράς μιλούν για ανατιμήσεις που δεν θα ξεπεράσουν το 5%. Κάτι που μένει να το δούμε και στην πράξη.
Γνωστό ζαχαροπλαστείο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης έφερε ήδη τους πρώτους κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα παρότι ο καιρός δεν θυμίζει σε τίποτα Χριστούγεννα. Στο εν λόγω κατάστημα οι κουραμπιέδες αμυγδάλου κοστίζουν 17.90 ευρώ το κιλό, τα μελομακάρονα 16.40 ευρώ το κιλό και τα μελομακάρονα με σοκολάτα 17.90 ευρώ το κιλό.
Ο πρόεδρος της Συντεχνίας Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστείων Νομού Θεσσαλονίκης, Μάριος Παπαδόπουλος, τόνισε στο karfitsa.gr, πως αναμένεται μικρή αύξηση συγκριτικά με τις περσινές τιμές στα παραδοσιακά γλυκά των Χριστουγέννων.
Ειδικότερα: «Οι τιμές πάντα διαμορφώνονται μέσα από ένα πρίσμα πολλών παραγόντων. Έχει να κάνει με το κόστος των πρώτων υλών ανάλογα με τη συνταγή του καθένα, με την τοποθεσία του κάθε καταστήματος και με το ενοίκιο. Επίσης το κόστος της ενέργειας θα μας απασχολήσει όλους. Ακόμα όμως δεν έχουμε ξεκάθαρη εικόνα στα ζαχαροπλαστεία.
Θεωρούμε ότι οι τιμές φέτος δεν θα έχουν ιδιαίτερη αύξηση συγκριτικά με πέρυσι. Θεωρούμε πως θα δούμε μια αύξηση τιμής από 2-5% λόγω του ότι δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να επιβαρύνουμε περισσότερο τον οικογενειακό προϋπολογισμό των καταναλωτών μας. Αυτό που έχει σημασία είναι να παρέχουμε στους καταναλωτές προϊόντα με καλή σχέση ποιότητας και τιμής».
Σημειώνεται πως πέρυσι τα μελομακάρονα κόστιζαν από 12 μέχρι 16 ευρώ το κιλό, ενώ οι κουραμπιέδες από 13 μέχρι 18 ευρώ το κιλό. Ο πρόεδρος των ζαχαροπλαστών τόνισε πάντως ότι ακόμη δεν υπάρχει ζήτηση για μελομακάρονα και κουραμπιέδες, τα οποία είναι γλυκά συνυφασμένα στο μυαλό των περισσότερων με τον χειμώνα και τις γιορτές, αλλά αντιθέτως υπάρχει έντονη ζήτηση για παγωτό λόγω του καλού καιρού.