Σε λειτουργία οι 12 νέες κάμερες για τον έλεγχο της κίνησης στις λεωφορειολωρίδες – Πού βρίσκονται

Σε λειτουργία από σήμερα οι νέες κάμερες -  Τσουχτερά πρόστιμα για τους παραβάτες
3'

Σε λειτουργία τίθενται από σήμερα οι 12 νέες κάμερες για τον έλεγχο της κίνησης στις λεωφορειολωρίδες σε κεντρικά σημεία της Αθήνας.

Δημοσιογράφος της ΕΡΤ βρέθηκε νωρίς σήμερα στην Βασιλίσσης Σοφίας, όπου έχουν εγκατασταθεί συνολικά 5 κάμερες, όπου διαπίστωσε ότι οι οδηγοί δεν έχουν ενημερωθεί και εισέρχονται παρανόμως στις λωρίδες που είναι για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα ασθενοφόρα.

«Όση ώρα είμαι εδώ έχω δει πάρα πολλούς οδηγούς, οι οποίοι όντως μπαίνουν και περνούν και μπροστά από τη νέα κάμερα. Μια από τις πέντε που υπάρχουν στη Βασιλίσσης Σοφίας. Τρεις κάμερες υπάρχουν στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, τρεις στη λεωφόρο Μεσογείων και μία στην Κηφισίας» είπε χαρακτηριστικά η δημοσιογράφος.

Τα πρόστιμα για τους παραβάτες είναι τσουχτερά και φτάνουν τα 200 ευρώ.

Οι κάμερες που εγκατέστησε ο ΟΑΣΑ σε συνεργασία με την Τροχαία λειτουργούν καθημερινά και Σάββατο από τις 6 το πρωί έως και τις 4 το απόγευμα.

Πού βρίσκονται οι νέες κάμερες

Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας: 5 κάμερες

Λεωφόρος Κηφισίας: 1 κάμερα

Λεωφόρος Μεσογείων: 3 κάμερες

Λεωφόρος Αλεξάνδρας: 3 κάμερες

Πώς θα δουλεύει το σύστημα

Ο ΟΑΣΑ θα παραδίδει στις Διευθύνσεις της Τροχαίας ανά τακτά χρονικά διαστήματα, κρυπτογραφημένο υλικό που θα λαμβάνεται από τις νέες ψηφιακές κάμερες, έτσι ώστε τα αρμόδια όργανα να βεβαιώνουν και να αποστέλλουν τις παραβάσεις.

Το σύστημα ελέγχου ταχύτητας (ραντάρ - φωτογραφικής κάμερας) θα λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως τοποθετημένο σε στύλο-καμπίνα (θάλαμο) και θα ελέγχει την ταχύτητα όλων των διερχομένων οχημάτων. Το όχημα που παραβιάζει την Α.Λ.Λ. θα καταγράφεται και θα αποτυπώνεται στη φωτογραφία.

Επίσης, στη φωτογραφία θα εμφανίζεται:

  • ταχύτητα κίνησης,
  • το σημείο/λωρίδα της παράβασης,
  • η κατεύθυνση,
  • η ημερομηνία,
  • η ώρα καθώς επίσης και κάθε στοιχείο που κρίνεται απαραίτητο για την τεκμηρίωση της παράβασης.

Η παράβαση θα καταγράφεται σε φωτογραφία μέσω ειδικής έγχρωμης ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διαχωρισμού επιβατικών (Ι.Χ.) και φορτηγών.

Σύμφωνα με τους ιθύνοντες του ΟΑΣΑ η χωροθέτηση Αποκλειστικών Λωρίδων Λεωφορείων (Α.Λ.Λ.). είναι ένα μέτρο που συμβάλλει στην καλύτερη και γρηγορότερη μετακίνηση του επιβατικού κοινού.

Τα τελευταία χρόνια ο ΟΑΣΑ, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή εμπειρία και τις μέχρι σήμερα θετικές συνέπειες από τη λειτουργία των ΑΛΛ, ανέπτυξε ένα συνεκτικό δίκτυο Αποκλειστικών Λωρίδων Κυκλοφορίας ΜΜΜ, μήκους 50 περίπου χλμ. Ωστόσο όμως η ελλιπής αστυνόμευσή του στις περιόδους κανονικής κυκλοφορίας οδήγησε στην καθημερινή παραβίασή τους κυρίως από Ι.Χ.

Τα οφέλη από την λειτουργία των ΑΛΛ είναι

  • Αύξηση της ταχύτητας των ΜΜΜ σε 23 χλμ /ώρα
  • Βελτίωση της ποιότητας μεταφοράς των ΜΜΜ με αποτέλεσμα να είναι περισσότερο ελκυστικά για το επιβατικό κοινό
  • Αύξηση της επιβατικής κίνησης των ΜΜΜ και μείωση της χρήσης των ΙΧ οχημάτων
  • Μείωση της κατανάλωσης καυσίμων για τα ΜΜΜ
  • Βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών

Διαβάστε επίσης:

Σήμερα η δίκη για την αναίρεση αντιεισαγγελέως για χορήγηση ελαφρυντικών στον Επαμεινώνδα Κορκονέα

Ηράκλειο: Σοβαρό τροχαίο στη λεωφόρο Κνωσού με δύο ανήλικους τραυματίες

Αρκάς: Το σκίτσο-απάντηση στις φήμες πως πέθανε