Πρωτοφανές ρεκόρ κίνησης σε όλη την Αττική - «Έρχονται ημέρες πλήρους ακινησίας στις γιορτές»

Πρωτοφανείς, όσο και εφιαλτικές, καταστάσεις, βιώνουν πια οι οδηγοί στην Αττική, καθώς η κίνηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα τους τελευταίους μήνες με αποτέλεσμα να φτάνουμε σε καταστάσεις ακόμα και ολικής… ακινησίας. Το Newsbomb.gr είχε μια συζήτηση με τον Κίμωνα Λογοθέτη, Σύμβουλο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & Οδικής Ασφάλειας Περιφέρειας Αττικής.
Οι Αθηναίοι οδηγοί χάνουν περίπου 4,5 μερόνυχτα τον χρόνο, στην κίνηση
unsplash
3'

Οι Αθηναίοι οδηγοί χάνουν περίπου 4,5 μερόνυχτα τον χρόνο, καθηλωμένοι σε κατάσταση ακινησίας στο τιμόνι, γεγονός που κατατάσσει την πρωτεύουσα στην 25η θέση παγκοσμίως στη σχετική λίστα. Και η κατάσταση βαίνει διαρκώς χειρότερη.

Μάλιστα, όπως μας ενημερώνει ο Κίμωνας Λογοθέτης, την περασμένη Δευτέρα 13/11 δημιουργήθηκε ένα… απίστευτο ρεκόρ ολικής ακινησίας στο μεγαλύτερο μέρος του Λεκανοπεδίου.

Τότε ήταν που η λεωφόρος Συγγρού, ένας δρόμος δηλαδή ελεύθερης ροής με πέντε λωρίδες χωρίς φανάρια, ήταν πλήρως ακίνητη και η ουρά των οχημάτων έφτανε μέχρι το Μαρούσι! Δηλαδή, σε ένα μήκος πολλών χιλιομέτρων, τα ΙΧ ήταν εντελώς ακίνητα…

«Κάτι τέτοιο είχε παρατηρηθεί μόνο άλλη μια φορά – όταν επισκέφτηκε τη χώρα μας ο Μπάρακ Ομπάμα και είχαν κλείσει πολλοί δρόμοι», επισημαίνει ο ειδικός σύμβουλος για την κυκλοφορία.

Το κακό είναι ότι καταστάσεις σαν και αυτή, που υποβαθμίζουν μεταξύ άλλων την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των εργαζομένων όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά και σε ολόκληρη την Αττική, θα επαναληφθούν και ίσως γίνουν χειρότερες, το αμέσως επόμενο διάστημα.

«Οι πολίτες θα χρειαστεί να επιστρατεύσουν όλη την υπομονή τους, έρχονται πρωτόγνωρες καταστάσεις τον Δεκέμβριο – δεν μπορούμε να φανταστούμε καν τι θα συμβεί στους δρόμους, ειδικά την εβδομάδα πριν τις γιορτές και πριν κλείσουν τα σχολεία», εκτιμά ο Κίμων Λογοθέτης…

Ποιες λύσεις θα μπορούσαν να περιορίσουν το πρόβλημα, μέχρι να ολοκληρωθούν τα επόμενα έργα υποδομής (νέοι σταθμοί του Μετρό, επεκτάσεις της Αττικής Οδού, εκτροπή του Κηφισού για όσους έρχονται από τον βόρειο άξονα στο ύψος της Υλίκης);

Η βασική είναι η… γνωστή, όπως εξηγεί ο Κίμων Λογοθέτης. Η μεγαλύτερη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, καθώς μόνο έτσι μπορούν να περιοριστούν τα οχήματα στους δρόμους.

«Για να συμβεί αυτό, τα ΜΜΜ πρέπει να γίνουν πιο ελκυστικά και να επανακτηθεί η εμπιστοσύνη του κοινού στα λεωφορεία… Σε αυτό θα συμβάλλουν τα νέα λεωφορεία που θα κυκλοφορούν σύντομα στους δρόμους, αλλά και η ορθή χρήση των λεωφορειοδρόμων, αφού πρόσφατα τοποθετήθηκαν λειτουργικές κάμερες. Όταν λοιπόν ο οδηγός θα είναι σχεδόν ακίνητος και θα βλέπει δίπλα του, στη δεξιά λωρίδα, το λεωφορείο να κινείται «σφαίρα», τότε ίσως επανεξετάσει τις επιλογές του για τις μετακινήσεις του», αναφέρει.

Έρχονται τα... έξυπνα φανάρια στην Αττικήpexels


Την επόμενη χρονιά, η Αττική θα γνωρίσει επίσης τα «έξυπνα φανάρια», που θα λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη και αναμένεται να βοηθήσουν στην αποσυμφόρηση των κεντρικών αρτηριών, χάρη στην «έξυπνη» διαχείριση.

«Τα έξυπνα φανάρια επεξεργάζονται τα δεδομένα από τους αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι στους δρόμους, από τα σήματα κινητής τηλεφωνίας, και από δορυφόρο, σε πραγματικό χρόνο… Έτσι, θα ανάβει το πράσινο, δηλαδή θα δίνεται η προτεραιότητα, εκεί που χρειάζεται ακριβώς ώστε να αποσυμφορούνται οι δρόμοι όπως πρέπει. Θα γίνεται δηλαδή πολύ καλύτερα η διαχείριση από αυτήν που κάνει ο τροχονόμος, ο οποίος τα μόνα δεδομένα που έχει είναι τα μάτια του από το σημείο όπου βρίσκεται», εξηγεί ο Κίμων Λογοθέτης.

Δείτε τη συνέντευξη:

Διαβάστε επίσης

Κηφισός: Πώς θα γλιτώσουμε έως και δύο ώρες στην κίνηση καθημερινά - Συγκοινωνιολόγος αναλύει

Το Newsbomb.gr πέταξε με τα «φτερά» του Phantom και σας παρουσιάζει τη συγκλονιστική εμπειρία

Οδοιπορικό στα Ελληνόφωνα χωριά της Κάτω Ιταλίας: Οι τελευταίοι των «Ακριτών» εκπέμπουν SOS

Δείτε όλο το Weekend Edition εδώ