Κυκλοφοριακό: Γρίφος για δυνατούς λύτες - Δυο προτάσεις που θα «αδειάσουν» τους δρόμους
Κυκλοφοριακό: Σε... βραχνά για όλους έχει αποδειχτεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα που μαστίζει το Λεκανοπέδιο
«Το κυκλοφοριακό στην Αθήνα είναι το μεγάλο ζήτημα, το οποίο απασχολεί και το οποίο δεν έχει εύκολες λύσεις γιατί όπως καταλαβαίνετε έχουμε έναν πεπερασμένο αριθμό δρόμων...».
Τάδε Έφη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στον ΣΚΑΪ.
Πράγματι οι δρόμοι της Αθήνας αντιμετωπίζουν επί μονίμου βάσεως πρόβλημα με την ολοένα αυξανόμενη κυκλοφορία των οχημάτων, επιβαρύνοντας οδηγούς, χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αλλά ακόμα και πεζούς με εκνευρισμό, στρες και συνεχείς καθυστερήσεις στις υποχρεώσεις τους.
Όπως επισημαίνουν συγκοινωνιολόγοι μιλώντας στα «ΝΕΑ», ο Πρωθυπουργός έχει δίκιο ως προς το γεγονός ότι το κυκλοφοριακό της Αθήνας δεν έχει εύκολες και μαγικές λύσεις.
Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν τρόποι να βελτιωθεί η εικόνα στους δρόμους του Λεκανοπεδίου. Χρειάζεται όμως συνολικός σχεδιασμός, που πρωτίστως θα βασίζεται σε επικαιροποιημένα στοιχεία και επιστημονικές μελέτες ώστε εν συνεχεία να μπορέσουν να προωθηθούν οι όποιες λύσεις.
Οι προτάσεις
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» στα συρτάρια του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών «αραχνιάζουν» εδώ και περίπου έξι μήνες προτάσεις για τη δημιουργία νέων οδικών αξόνων. Και αυτό την ώρα που η Αττική έχει να δει ουσιαστικό έργο σχεδόν 20 χρόνια, με τις τελευταίες σημαντικές παρεμβάσεις να χρονολογούνται από την εποχή των Ολυμπιακών Αγών του 2004, όπως η μερική υπογειοποίηση της λεωφόρου Κηφισίας.
Μεταξύ των προτάσεων που έχουν κατατεθεί είναι η η δημιουργία ενός μεγάλου άξονα που θα συνδέει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα. Ένα τέτοιο έργο θα μπορούσε να αφαιρέσει σημαντικό αριθμό ΙΧ αλλά κυρίως να δώσει μια εναλλακτική για τα βαρέα οχήματα που διασχίζουν τον Κηφισό, μεταφέροντας εμπορεύματα εκτός Αθηνών.
Η πρόταση για τον νέο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας-Οινοφύτων αφορά τη σύνδεση του δυτικού τμήματος της Αττικής Οδού και των νοτίων οδικών αξόνων της χώρας με την περιοχή βόρεια των Οινοφύτων, παρακάμπτοντας κατά αυτόν τον τρόπο το ήδη βεβαρυμμένο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου της Αττικής και εξυπηρετώντας την άμεση σύνδεση των σημαντικών Βιομηχανικών Περιοχών Οινοφύτων, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Θριάσιου Πεδίου καθώς και του εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά.
Η πρόταση προβλέπει την εκκίνηση του αυτοκινητόδρομου από το δυτικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Αττικής Οδού και το τέλος του στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ στην περιοχή των Οινοφύτων με συνολικό μήκος 40 χιλιομέτρων.
Μια άλλη πρόταση που επίσης παραμένει αναξιοποίητη εδώ και μήνες αφορά την επέκταση της Αττικής Οδού προς τα δυο δευτερεύοντα λιμάνια της Αττικής, την Ραφήνα και το Λαύριο αλλά και προς το Ελληνικό.
Η δημιουργία αυτών των αξόνων θα μπορέσει να εξυπηρετήσει ιδιαιτέρως τις τουριστικές ανάγκες που διαρκώς αυξάνονται στην πρωτεύουσα και ταυτόχρονα να αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό τον Πειραιά.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι τρεις νέοι αυτοκινητόδρομοι θα εκκινούν ως κλάδοι της Αττικής Οδού. Ο πρώτος θα ξεκινά από τον ανισόπεδο κόμβο Κορωπίου προς Αεροδρόμιο έως και τον ανισόπεδο ημι-κόμβο Καλυβίων, ο δεύτερος από το αεροδρόμιο έως τη Ραφήνα ενώ ο τρίτο θα οδηγεί προς τα Νότια Προάστια και περιλαμβάνει την κατασκευή αστικής σήραγγας στην Ηλιούπολη, συνολικού μήκους 12,5 χιλιομέτρων.
Συγκοινωνιολόγος εξηγεί πώς μπορούμε να αποφύγουμε την κίνηση
Την εκτίμηση πως οι μοτοσυκλέτες της Τροχαίας και οι γερανοί που θα περνούν τα αυτοκίνητα που έχουν τρακάρει στον Κηφισό ότι θα ξεμπλοκάρει την κυκλοφορία, εξέφρασε ο συγκοινωνιολόγος Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου μιλώντας στην εκπομπή στην ΕΡΤ.
Ο ίδιος πρόσθεσε σχετικά ότι είναι αναγκαίο να υπάρχουν γρήγορες παρεμβάσεις -στο μισό- και το υπουργείο κάνει πάρα πάρα πολύ καλά σε αυτή την περίπτωση, δρώντας με τον ανωτέρω τρόπο.
Κληθείς να σχολιάσει ότι μπαίνουν και 750 κάμερες στην Αττική τόσο προληπτικά για την παρακολούθηση εγκληματικών ενεργειών όσο και για τις τροχαίες παραβάσεις, σημείωσε:
«Είναι λογικό ότι δεν μπορεί να έχουμε έναν τροχονόμο σε κάθε γωνία. Οι παραβάσεις συμβαίνουν όταν συμβαίνουν και ο καλύτερος, οικονομικότερος και αποδοτικότερος τρόπος να τις καταγράφουν μέσα από κάμερες, όπως συμβαίνει και στον υπόλοιπο κόσμο, δεν είναι κάτι καινούργιο. Δεν έχουμε άπειρους πόρους ώστε να έχουμε το προσωπικό της Τροχαίας παντού. Συνεπώς, είναι πολύ καλό το τι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε από όλους αυτούς τους ανθρώπους και να αφήσουμε την τεχνολογία να κάνει τη δουλειά της, όπως συμβαίνει και αλλού».
Στο ερώτημα πόση ώρα βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητό του ένας οδηγός ο οποίος είναι εγκλωβισμένος σε ώρες αιχμής στην άνοδο και στην κάθοδο του Κηφισού, ανέφερε:
«Εγώ εκτιμώ ότι είναι τουλάχιστον το διπλάσιο απ' ό,τι θα έκανε υπό κανονικές συνθήκες. Δηλαδή θεωρώ ότι περνάμε μια, μπορεί και μιάμιση ώρα την ημέρα στο αυτοκίνητο όμως και αυτό το αντιλαμβανόμαστε ως πολύ περισσότερο χρόνο. Διότι η καθυστέρηση προφανώς δημιουργεί κι άλλες επιπτώσεις ψυχολογικές σε εμάς. Ο χρόνος που δαπανούμε είναι πάρα πάρα πολύ μεγάλος. Είναι τουλάχιστον μία ώρα περισσότερο από ότι θα κάναμε αν δεν είχαμε κυκλοφοριακή συμφόρηση.
(…) Έχουμε υπολογίσει ότι σε σχέση με τη βραδινή ώρα που στο ποτάμι χρειάζεσαι για να πας Πειραιά – Κηφισιά περίπου 25 λεπτά, χρειάζεσαι γύρω στο τριπλάσιο αυτή τη στιγμή για να “κατέβεις” σε ώρες αιχμής. Οπότε μπορεί και πολύ περισσότερo από την ώρα – ενδεχομένως “ξοδεύουμε” μία ώρα πάνω και μία ώρα κάτω. Μπορεί και δύο ώρες».