«Ήμουν διακινητής μεταναστών»: Μέσα στο σχολείο των φυλακών Αυλώνα

Ιστορίες παιδιών που από εξωτερικούς ή οικογενειακούς παράγοντες οδηγήθηκαν στην παρανομία και τελικά περνούν τα καλύτερα χρόνια της ζωής τους «εντός των τειχών» του σωφρονιστικού ιδρύματος.

«Ήμουν διακινητής μεταναστών»: Μέσα στο σχολείο των φυλακών Αυλώνα
Eurokinissi
2'

Ξυλοδαρμοί, βιασμοί με θύτες ανήλικους κυριαρχούν καθημερινά στο αστυνομικό δελτίο. Έτσι, η κάμερα του OPEN μπήκε στις φυλακές Αυλώνας, εκεί που οι νέοι με παραβατική συμπεριφορά, έχουν μια δεύτερη ευκαιρία να πάνε σχολείο, να κάτσουν ξανά στα θρανία και να επανενταχθούν στην κοινωνία.

Ιστορίες παιδιών που από εξωτερικούς ή οικογενειακούς παράγοντες οδηγήθηκαν στην παρανομία και τελικά περνούν τα καλύτερα χρόνια της ζωής τους «εντός των τειχών» του σωφρονιστικού ιδρύματος.

Ήμουν εξαρτημένος από τον τζόγο και διακινούσα μετανάστες

«Ήμουν διακινητής μεταναστών. Βαθιά μέσα μου ήξερα πολύ καλά τι κάνω, αλλά επειδή ήμουν εξαρτημένος από τον τζόγο δεν ήθελα να το καταλάβω. Η ηλικία για εμένα δεν παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στις εξαρτήσεις, ένα άλλο παιδάκι μπορεί να εξαρτηθεί από 12 ετών είτε στα ναρκωτικά είτε στο κλέψιμο, γενικά στην παραβατικότητα. Θέλω όλα αυτά να είναι σαν ένα μάθημα και μία εμπειρία ζωής, επειδή μέσα από τα λάθη μας μαθαίνουμε και γινόμαστε καλύτεροι. Η φυλακή είναι ένα σχολείο καλύτερο από κανονικό θα έλεγα», δήλωσε 22χρονος κρατούμενος στην κάμερα.

Έχουν αυξηθεί οι κρατούμενοι από τις τουριστικές περιοχές

Τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί ο αριθμός των κρατουμένων που προέρχονται από τουριστικές περιοχές. «Δεν έχω περιστατικά από ένα ορεινό χωριό, έχω, όμως, περιστατικά από τη Χίο, από την Κρήτη, από τη Ρόδο, από την Ζάκυνθο, από την Κεφαλλονιά από Σαντορίνη. Αυτό είναι πολύ ανησυχητικό για τη νιώθω ότι κάπου οι κοινωνίες εκείνες έχουν χάσει το μετρό», τόνισε ο Πέτρος Δαμιανός, διευθυντής του σχολείου των φυλακών Αυλώνας.

Από την πλευρά της η υποδιευθύντρια σχολικών μονάδων φυλακών Αυλώνα, Αναστασία Πέππα, έκανε σαφές ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών του σχολείου των φυλακών είχαν μια ταραχώδη σχέση με το σχολείο. «Είναι κατά το 90% μαθητές που δεν έγιναν δεκτοί στα σχολεία της κοινωνίας. Είτε άλλαζαν συχνά σχολικό περιβάλλον λόγω παραβατικότητας είτε σταμάτησαν το σχολείο σε πάρα πολύ μικρή ηλικία. Όταν έρχονται, λοιπόν, εδώ και μπαίνουν μέσα στο σχολείο αρχίζουν και αισθάνονται πάλι μαθητές ή αισθάνονται για πρώτη φορά ίσως μαθητές» επεσήμανε η υποδιευθύντρια Αναστασία Πέππα.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή