Κίνηση: Γιατί «μπλοκάρουν» συνεχώς οι βασικοί δρόμοι της Αθήνας – Πώς μπορεί να λυθεί το πρόβλημα
Οι λόγοι που η Αθήνα έχει μετατραπεί σε ένα… απέραντο πάρκινγκ.
Κάθε μέρα, η εφιαλτική σκέψη της κίνησης στους δρόμους «γυρνά» στο κεφάλι κάθε οδηγού του Λεκανοπεδίου. Ο Σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας στην Περιφέρεια Αττικής, Κίμων Λογοθέτης, αποσαφήνισε γιατί η Αθήνα έχει γίνει ένα… απέραντο πάρκινγκ από οχήματα, με την κίνηση κάθε πρωί και απόγευμα, ειδικά σε ώρες «αιχμής», να είναι αφόρητη.
«Υπάρχει κίνηση και όπως είναι λογικό, αυτές τις μέρες των γιορτών παρατηρούμε μία πολύ αυξημένη κίνηση σε όλη τη διάρκεια της ημέρας και κυρίως τις απογευματινές ώρες, 15:00 – 21:00 αλλά και τώρα το πρωί. Γιατί, εν όψει των Χριστουγέννων, έχουμε και πολύ μεγάλες ανάγκες της εφοδιαστικής αλυσίδας. Όλα εκείνα τα αγαθά που καταναλώνουμε αυτές τις ημέρες, πρέπει κάπως να φθάσουν στα καταστήματα», τόνισε αρχικά ο κ. Λογοθέτης.
Η δική του αρμοδιότητα είναι, μεταξύ άλλων, να παρατηρεί την κίνηση, να αναλύει τα στοιχεία και να ρυθμίζει τα φανάρια αναλόγως της ροής.
«Ωστόσο, ούτε φανάρια, ούτε οι τροχονόμοι φταίνε για αυτή την κατάσταση που αντιμετωπίζουμε στους δρόμους. Η χρήση του ΙΧ είναι πολύ αυξημένη. Τα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί πάρα πολύ και φυσικά, με όλους του συναρμόδιους φορείς, προσπαθούμε να δώσουμε λύση.
Από την πανδημία, άλλαξαν τα κυκλοφοριακά δεδομένα. Τα αυτοκίνητα είναι τόσα πολλά, που –αν δείτε– ο άξονας Κηφισίας, Βασιλίσσης Σοφίας, Βασιλέως Κωνσταντίνου και Αρδηττού είναι ένα απέραντο πάρκινγκ οχημάτων. Σε εκείνα τα σημεία, ούτε το φανάρι, ούτε ο τροχονόμος μπορεί να δώσει λύση. Τα οχήματα είναι τόσο πολλά, που έχουμε μόνιμη κατάληψη οδοστρώματος».
Γιατί «μπλοκάρει» ο Κηφισός
Για τον Κηφισό, που είναι απροσπέλαστος επίσης διαρκώς και καθημερινά, ο κ. Λογοθέτης σημείωσε πως «για τον ίδιο λόγο μπλοκάρει και ο Κηφισός. Αυτή την περίοδο και όλες οι εμπορευματικές μεταφορές γίνονται από τον Κηφισό, όχι μόνο για την Αττική αλλά για ολόκληρη τη χώρα, επομένως έχει πάρα πολύ αυξημένη κίνηση.
Μπορεί να τον βρίζουμε τον Κηφισό για τη συμφόρηση, αλλά όλοι τον αγαπάμε και όλοι τον χρησιμοποιούμε και η πολύ μεγάλη ζήτηση τα δημιουργεί αυτά. Υπάρχουν, βέβαια, περιθώρια βελτίωσης, τα οποία, σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς, θα πρέπει να εξετασθούν το επόμενο διάστημα».
Πώς μπορεί να μειωθεί η κίνηση
«Λόγω του γεγονότος ότι το κυκλοφοριακό απασχολεί πάρα πολύ, θέλει συντονισμό, αλλά και προτάσεις που πρέπει να εφαρμοσθούν αμέσως, όπως τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που είναι πολύ βασικό και θα λύσει το πρόβλημα κατά ένα πολύ μεγάλο βαθμό, με τα νέα λεωφορεία που αναμένονται το 2024», επεσήμανε ο ειδικός.