Απέραντα πάρκινγκ κεντρικές αρτηρίες της πόλης – Αύξηση 40% στην κατάληψη δρόμων το τελευταίο 3μηνο

Περίπου 2 με 3 ώρες οι οδηγοί στην Αθήνα τις περνάνε στο δρόμο μποτιλιαρισμένοι σε κεντρικές λεωφόρους αλλά και μικρότερους δρόμους που οδηγούν σε κεντρικές αρτηρίες.
Eurokinissi
3'

Τα πρωινά στην κάθοδο του Κηφισού τα οχήματα πάνε σημειωτόν ενώ παρατηρείται αύξηση σε Συγγρού, Πατησίων και σε δρόμους στην "καρδιά" της Αθήνας.

Ενώ μετά το μεσημέρι η διαδρομή από το Μαρούσι μέχρι τον Νέο Κόσμο - δηλαδή Κηφισίας, Βασ. Σοφίας, Βασ. Κωνσταντίνου, Αρδηττού και Καλλιρρόης - θέλει υπομονή και γερά νεύρα.

Σύμφωνα με στοιχεία μεταξύ 3μ.μ έως 9μ.μ εντοπίζεται μεγάλη συμφόρηση τις τελευταίες 2 εβδομάδες, η μεγαλύτερη σε διάρκεια που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια ενώ το τελευταίο 3μηνο παρουσιάζει αύξηση κοντά στο 40% το ποσοστό κατάληψης στους δρόμους, δηλαδή τα κινητοποιημένα οχήματα.

Οι οδηγοί καθημερινά διαμαρτύρονται και υποστηρίζουν ότι σπανίως συναντούν τροχονόμους. Ζητήσαμε μια απάντηση από την τροχαία για την τραγική κατάσταση. Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας εστάλησαν οι τροχονόμοι από πέρυσι έχουν τριπλασιαστεί. Ήταν 32 και αυξήθηκαν κατά 64 άτομα ενώ σύμφωνα με την τροχαία βρίσκονται στους δρόμους από το πρωί μέχρι της 9 το βράδυ. Προφανώς λοιπόν δεν φτάνουν...

Γιατί αυξάνεται η κίνση

«Οι πολίτες θα χρειαστεί να επιστρατεύσουν όλη την υπομονή τους, έρχονται πρωτόγνωρες καταστάσεις τον Δεκέμβριο – δεν μπορούμε να φανταστούμε καν τι θα συμβεί στους δρόμους, ειδικά την εβδομάδα πριν τις γιορτές και πριν κλείσουν τα σχολεία», εκτιμά ο Κίμων Λογοθέτης, ειδικός σύμβουλος κυκλοφορίας, μιλώντας στο Newsbomb.gr.

Ποιες λύσεις θα μπορούσαν να περιορίσουν το πρόβλημα, μέχρι να ολοκληρωθούν τα επόμενα έργα υποδομής (νέοι σταθμοί του Μετρό, επεκτάσεις της Αττικής Οδού, εκτροπή του Κηφισού για όσους έρχονται από τον βόρειο άξονα στο ύψος της Υλίκης);

Η βασική είναι η… γνωστή, όπως εξηγεί ο Κίμων Λογοθέτης. Η μεγαλύτερη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, καθώς μόνο έτσι μπορούν να περιοριστούν τα οχήματα στους δρόμους.

«Για να συμβεί αυτό, τα ΜΜΜ πρέπει να γίνουν πιο ελκυστικά και να επανακτηθεί η εμπιστοσύνη του κοινού στα λεωφορεία… Σε αυτό θα συμβάλλουν τα νέα λεωφορεία που θα κυκλοφορούν σύντομα στους δρόμους, αλλά και η ορθή χρήση των λεωφορειοδρόμων, αφού πρόσφατα τοποθετήθηκαν λειτουργικές κάμερες. Όταν λοιπόν ο οδηγός θα είναι σχεδόν ακίνητος και θα βλέπει δίπλα του, στη δεξιά λωρίδα, το λεωφορείο να κινείται «σφαίρα», τότε ίσως επανεξετάσει τις επιλογές του για τις μετακινήσεις του», αναφέρει.

Έρχονται τα... έξυπνα φανάρια στην Αττικήpexels


Την επόμενη χρονιά, η Αττική θα γνωρίσει επίσης τα «έξυπνα φανάρια», που θα λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη και αναμένεται να βοηθήσουν στην αποσυμφόρηση των κεντρικών αρτηριών, χάρη στην «έξυπνη» διαχείριση.

«Τα έξυπνα φανάρια επεξεργάζονται τα δεδομένα από τους αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι στους δρόμους, από τα σήματα κινητής τηλεφωνίας, και από δορυφόρο, σε πραγματικό χρόνο… Έτσι, θα ανάβει το πράσινο, δηλαδή θα δίνεται η προτεραιότητα, εκεί που χρειάζεται ακριβώς ώστε να αποσυμφορούνται οι δρόμοι όπως πρέπει. Θα γίνεται δηλαδή πολύ καλύτερα η διαχείριση από αυτήν που κάνει ο τροχονόμος, ο οποίος τα μόνα δεδομένα που έχει είναι τα μάτια του από το σημείο όπου βρίσκεται», εξηγεί ο Κίμων Λογοθέτης.