Ταχιάος: Χωρίς διόδια αποδίδεται στους πολίτες ο οδικός άξονας «Άκτιο – Αμβρακία»

O Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, τόνισε πως «η περιπέτεια φθάνει στο τέλος της», αναφορικά με τον οδικό άξονα «Άκτιο – Αμβρακία».
INTIME.
8'

Την 31η Ιανουαρίου, ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έδωσε το «παρών» στην εκδήλωση για την παράδοση του έργου του νέου οδικού άξονα «Άκτιο – Αμβρακία».

Κάνοντας λόγο για «έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο», υπογράμμισε πως «περιορίζει κατά 45 λεπτά την πρόσβαση στη Λευκάδα αλλά και την Πρέβεζα και ταυτόχρονα, ανοίγει τελείως καινούργιες αναπτυξιακές προοπτικές για μία περιοχή της χώρας, η οποία σε μεγάλο βαθμό παρέμενε αναξιοποίητη», μεταξύ άλλων.

Νίκος Ταχιάος: «Το έργο είναι απολύτως έτοιμο»

«Αποτελεί ένα έργο, το οποίο για πολλά χρόνια ήταν μία περιπέτεια, περίπου από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας. Δεν έχει νόημα τώρα να περιγράψουμε τους λόγους, θα έλεγα ότι ήταν μία παράλληλη ιστορία με το Μετρό Θεσσαλονίκης, ίσως με μικρότερη διάρκεια, περίπου δεκαπέντε ετών.

Όμως, από την προηγούμενη κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, αυτό το έργο δρομολογήθηκε πλέον στην τελική του φάση και εχθές, είχαμε τη χαρά να παρουσιάσουμε στον Πρωθυπουργό και να παρουσιάσουμε και στους πολίτες της περιοχής και όχι μόνο, ότι η παράδοση αυτού του έργου, που για τεχνικούς λόγους θα γίνει μέσα στο Σαββατοκύριακο, γιατί πρέπει να απομακρυνθούν τα βαρέα οχήματα τα οποία δούλευαν στα εργοτάξια και να γίνουν κάποιες τελευταίες διευθετήσεις, ένας δρόμος ενός μήκους 50 χιλιομέτρων που έρχεται και αντικαθιστά μία επαρχιακή οδό, η οποία είχε πάρα πολλά προβλήματα και κυρίως δεν παρείχε καμία οδική ασφάλεια. Νομίζω ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό», τόνισε αρχικά, μιλώντας στο 1ο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.

«Το έργο είναι απολύτως έτοιμο, έχει παραδοθεί σε διαφορετικά στάδια, αλλά εχθές παραδόθηκε ίσως αυτό που εμπόδιζε τη σωστή λειτουργία του δρόμου και είναι ένα έργο το οποίο πραγματικά θα επιτρέψει στις περιοχές για τις οποίες μιλάμε, να ανασάνουν», προσέθεσε.

«Πρόκειται για έναν δρόμο με μοναδικά χαρακτηριστικά, δύσκολο τεχνικό έργο, γιατί το γεωλογικό προφίλ το οποίο συνάντησαν οι κατασκευαστές στη φάση της κατασκευής δεν ήταν από τα πιο εύκολα και υπήρξαν πολύ σοβαρές γεωτεχνικές παρεμβάσεις.

Αυτό το έργο δίνει στην κυκλοφορία ουσιαστικά μία οδό πλάτους 17 μέτρων σε αντικατάσταση μίας οδού που είχε δεν είχε 6 μέτρα πλάτος, υπάρχει στη μέση στηθαίο δύο και δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα καθοδήγησης δεξιά και αριστερά.

Πραγματικά είναι ένας εντυπωσιακός δρόμος, εξαιρετικά καλή κατασκευή, έργο που παραδόθηκε νωρίτερα από ό, τι αρχικά προβλεπόταν στις προηγούμενες φάσεις, αλλά και τώρα πάρα πολύ γρήγορα, σε σχέση με το γεγονός ότι υπήρχαν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή του Δρυμού από όπου διέρχεται η οδός.

Η συνολική δαπάνη του έργου ήταν περίπου 115 εκατ. ευρώ, ανέφερε ο κ. Ταχιάος, ωστόσο, ουσιαστικά στοίχισε 235 εκατ. ευρώ, γιατί η σύμβαση ξεκίνησε την προηγούμενη δεκαετία, το 2010 και σε διάφορες φάσεις διαχρονικά, ήταν συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ελληνικό δημόσιο και είναι ένας δρόμος ο οποίος αποδίδεται στους πολίτες χωρίς διόδια», γνωστοποίησε ακόμη.

«Για ένα εύλογο χρονικό διάστημα είναι προφανές ότι δε θα υπάρξουν διόδια. Το μεγάλο ζήτημα το οποίο καλείται κάθε κυβέρνηση να αντιμετωπίσει και έχει να κάνει με παρελθόντα έργα είναι οι συντηρήσεις. Αυτή τη στιγμή έχουμε έναν δρόμο ο οποίος παραδίδεται στους πολίτες και τον οποίο πρέπει για χρόνια η Περιφέρεια να τον συντηρεί.

Εμείς είμαστε μία κυβέρνηση που δεν πρόκειται να βάλει διόδια, ούτε νομίζω ότι είναι σε ορατό χρόνο η τοποθέτηση διοδίων εκεί πέρα. Αλλά πρέπει να πούμε το εξής, τους δρόμους κάποιος τους πληρώνει. Εάν δεν τους πληρώνει ο χρήστης στα διόδια, όπως το αντιλαμβάνεστε, τους πληρώνει η φορολογία, δηλαδή και οι μη χρήστες. Κατά συνέπεια το συμπέρασμα είναι δεν υπάρχει τίποτα τζάμπα, κάποιος πληρώνει», ανέφερε ο Υφυπουργός.

«Στον Flyover αυτοκινητόδρομο στη Θεσσαλονίκη είναι σίγουρο ότι δεν θα έχουμε διόδια» είπε στη συνέχεια, «διότι εκεί πέρα είναι πολύ ξεκαθαρισμένο ότι η συντήρηση για τα επόμενα 26 από το τέλος της κατασκευής χρόνια, η συντήρηση είναι εξασφαλισμένη, δεν πρόκειται να δοθεί σε άλλον».

Επιπλέον σημείωσε πως δεν έχει αλλάξει κάτι στο χρονοδιάγραμμα του Flyover. «Το καλό με αυτά τα έργα είναι ότι επειδή τα λεφτά τα βάζει ο ιδιώτης, ο οποίος δανείζεται από τις τράπεζες, για να μπορέσει να αρχίσει η αποπληρωμή μετά την κατασκευή, ο ιδιώτης τρέχει και μαζί του τρέχουν και οι τράπεζες. Δεν τον τρέχει μόνο το δημόσιο, τον τρέχουν και οι τράπεζες. Αυτή τη στιγμή εμείς τοποθετούμε την παράδοση αυτού του έργου στις 14 Μαΐου του 2027», επεσήμανε.

Απαρέγκλιτα τηρείται και το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί για το Μετρό Θεσσαλονίκης και για τη λειτουργία του τον Νοέμβριο του 2024, τόνισε ο κ. Ταχιάος, καθώς το κατασκευαστικό μέρος τελειώνει και μένουν οι δοκιμές.

Όσο για το κόστος του Μετρό στην συμπρωτεύουσα, ο κ. Ταχιάος τόνισε «κάτι το οποίο ουδέποτε υπολογίζουμε είναι ότι πέραν του κόστους κατασκευής, το ελληνικό δημόσιο για να αποπληρώσει τον δανεισμό θα πληρώσει τόκους. Οι τόκοι αυτοί μέχρι το 2049 που τελειώνουν τα δάνεια του μετρό Θεσσαλονίκης είναι 720 εκατ. ευρώ.

Ήδη έχουν αποπληρωθεί τα μισά δάνεια». Σχετικά με το κόστος του συγκεκριμένου έργου, είπε πως ενώ κανονικά υπολογίζεται κατά τη δική του άποψη με τις πραγματικές αξίες, «εδώ πρέπει να πάμε με την παρούσα αξία».

«Εν πάση περιπτώσει, κάποια στιγμή, αν τα αθροίσουμε όλα αυτά, θα φτάσουμε σε μία επένδυση για το μετρό της Θεσσαλονίκη της τάξης των 3 δισ. ευρώ» ανέφερε. Το έργο της ανακατασκευής που γίνεται για λόγους ασφαλείας στην σήραγγα στην Κατερίνη θα ολοκληρωθεί, στην επόμενη χρονιά, είπε ακόμα ο κ. Ταχιάος.

Ερωτηθείς για το φλέγον θέμα της επικαιρότητας, τις κινητοποιήσεις των αγροτών, ο κ. Ταχιάος σημείωσε πως είναι «προφανές ότι οι αγρότες περνάνε δύσκολα και νομίζω ότι ο πρώτος ο οποίος το αντιλαμβάνεται είναι ο Πρωθυπουργός».

«Δεν είναι ένα πολύ σύνηθες φαινόμενο να πηγαίνει σε μπλόκο αγροτών, όπως έκανε εχθές στη Βόνιτσα ο κ. Μητσοτάκης. Και δεν είναι καθόλου σύνηθες να μιλά με την ειλικρίνεια με την οποία μίλησε στους αγρότες. Κατά συνέπεια, αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι περνάνε δύσκολα αυτή τη στιγμή.

Αντιλαμβανόμαστε ότι είναι ένα ζήτημα το οποίο ξεφεύγει από τα εθνικά όρια και είναι ευρύτερο, αφορά το σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το πώς αυτή ανταποκρίνεται στο ενεργειακό κόστος φυσικά και στην κλιματική κρίση και στην αναθεώρηση της ΚΑΠ. Είναι ζητήματα που η κυβέρνηση τα προσεγγίζει, δεν είναι εύκολες αποφάσεις, δεν είναι εύκολες λύσεις» ανέφερε αρχικά ο κ. Ταχιάος, προσθέτοντας πως «οι αγρότες καλά κάνουν και φωνάζουν».

Ωστόσο, «θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους ότι δεν είναι μία κυβέρνηση αυτή η οποία θα ταλαιπωρηθεί με οποιοδήποτε αποκλεισμό στη Θεσσαλονίκη, αν γίνει πλήρης αποκλεισμός, ακόμα και με την κατάληψη δηλαδή τμημάτων των οδοστρωμάτων, θα είναι ο κόσμος της πόλης ο οποίος θα ταλαιπωρηθεί. Θα ήθελα να το βάλουν αυτό μέσα στη σκέψη τους και μάλιστα σε μία φάση που λόγω Flyover, να μην κρυβόμαστε, είναι πάρα πολύ σημαντικό για την πόλη χωρητικότητα των οδών, η διατομή τους στην πλήρη έκτασή τους να είναι απολύτως διαθέσιμη» προσέθεσε ο Υφυπουργός.

«Προφανώς ο κόσμος όταν έχει κάποια θέματα, έρχεται και τα διεκδικεί. Τώρα, καλά κάνουν και φωνάζουν και το πώς φωνάζουν είναι ένα ζήτημα το οποίο αποτελεί δική τους επιλογή. Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να το πάρουμε υπόψη μας ότι υπάρχουν αυτές οι αντιδράσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και σε ένα μεγάλο βαθμό ή μικρότερο βαθμό, αυτές οι αντιδράσεις δεν υποκινούνται και από μία τουλάχιστον συγκεκριμένη πολιτική δύναμη. Αλλά δεν νομίζω ότι αυτό το κρίσιμο» επισήμανε ο κ. Ταχιάος.

Ερωτηθείς αν αναφέρεται στο ΚΚΕ, δεν το αρνήθηκε λέγοντας πως σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό είναι το ΚΚΕ «αλλά το ζήτημα δεν είναι αυτό». «Οι αγρότες έχουν αντικειμενικά προβλήματα, τα κατανοούμε αλλά αυτό το οποίο ζητάμε από τους αγρότες είναι να ξεφύγουν ακριβώς από αυτόν τον εναγκαλισμό της υπερβολής και των μπλόκων και να έρθουν να συζητήσουν, ειδικά όταν απέναντί τους έχουν μία κυβέρνηση και έναν πρωθυπουργό ο οποίος έχει δείξει την διάθεση να πάει να συζητήσει μαζίτους στα μπλόκα» είπε καταλήγοντας.

Σχετικές ειδήσεις