Χωρίς τηλεδιοίκηση κινούνται τα τρένα ένα χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών

Σχεδόν ένα χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών, το σιδηροδρομικό δίκτυο συνεχίζει να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα
Φωτ.: Eurokinissi
3'

H πλήρης αποκατάσταση του συστήματος τηλεδιοίκησης αργεί ακόμη, ενώ πλησιάζει η θλιβερή επέτειος του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών.

Στις 31 Δεκεμβρίου 2025, είχε πει πρόσφατα ο Χρήστος Σταϊκούρας, πως θα είναι έτοιμο το σύστημα με τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση.

Σχεδόν ένα χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών, το σιδηροδρομικό δίκτυο συνεχίζει να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, σύμφωνα με το Mega.

O μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης δήλωσε στη Βουλή, ότι τηλεδιοίκηση δεν υπάρχει από Δομοκό μέχρι Λάρισα λόγω και των επιπτώσεων της κακοκαιρίας Daniel.

«Αυτή τη στιγμή -πλην του κομματιού από Δομοκό μέχρι Λάρισα που καταστράφηκε από την κακοκαιρία Daniel- από το Μενίδι μέχρι τη Θεσσαλονίκη και από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Στρυμόνα και τον Προμαχώνα, η τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση λειτουργούν κανονικά. Κανονικότατα», ανέφερε ο κ. Τερεζάκης.

Όμως, όπως αποδεικνύεται, σύμφωνα και με το ρεπορτάζ των Reporter United, χωρίς τηλεδιοίκηση είναι και το τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός. Μια απόσταση δηλαδή επιπλέον 52 χιλιομέτρων.

«Από το Λιανoκλάδι φεύγουμε χωρίς φωτοσήματα, το Λιανοκλάδι είναι στο χιλιόμετρο 218 περίπου και ο Δομοκός είναι στο χιλιόμετρο 270. Εμείς από το Λιανοκλάδι και πέρα, όπως έχουμε καταγράψει, μέχρι τη Λάρισα δεν έχουμε φωτοσήματα, οπότε μιλάμε περίπου για 120 χλμ», είπε ο μηχανοδηγός και αντιπρόεδρος σωματείου, Γιώργος Μανώλης.

«Έκανα λάθος, εν τη ρύμη του λόγου», υποστηρίζει ο κύριος Τερεζάκης μιλώντας στο MEGA.

«Δεν είπα εν τη ρύμη του λόγου μου ότι ο Δομοκός είναι το κομμάτι το Interlocking που ελέγχει από νότια είσοδο της Όθρυος μέχρι τον Δομοκό. Στη διευκρίνηση μου, που έστειλα χθες στην Εφημερίδα των Συντακτών, το λέω αυτό ξεκάθαρα».

Τι δηλώνουν οι μηχανοδηγοί

Οι μηχανοδηγοί δηλώνουν πως η κίνηση των συρμών γίνεται με αυξημένα μέτρα ασφαλείας. Μεταξύ αυτών, η παρουσία δύο σταθμαρχών σε κάθε βάρδια και μειωμένη κατά το ήμισυ ταχύτητα των συρμών στη γραμμή Λάρισα – Δομοκός ( 80 χλμ/ωρα) και στη γραμμή Δομοκός – Άγιος Στέφανος με ταχύτητα 100 χλμ/ωρα.

Ζητούν ωστόσο να λειτουργήσει η τηλεδιοίκηση.

Μηχανοδηγός: Πάντα υπάρχει ο παράγοντας του ανθρώπινου λάθους κι αυτό επιβεβαιώθηκε δυστυχώς πριν ένα χρόνο και για αυτό ακριβώς ζητάμε τα συστήματα αυτά

Δημοσιογράφος: Είναι ασφαλές το τρένο να κάνει κάποιος αυτό το ταξίδι;

Μηχανοδηγός: Από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Άγιο Στέφανο είναι διπλή γραμμή, στο μεγαλύτερο κομμάτι της τηλεδιοίκησης απεικονίζεται στον πίνακα του Λιανοκλαδίου, άρα δεν έχουμε κανένα πρόβλημα. Από το Δομοκό μέχρι τον Άγιο Στέφανο είναι κι εκεί διπλή γραμμή. Από τον Άγιο Στέφανο μέχρι τη Λάρισα, στη μονή γραμμή δεν επιτρέπεται να μπει τρένο αν δεν έχει φτάσει το απέναντι κινούμενο στον αντίστοιχο σταθμό. Δηλαδή ο Άγιος Στέφανος δεν διώχνει τρένο να πάει στη Λάρισα, αν δεν φτάσει το τρένο αυτό στη Λάρισα. Είναι 4 ζεύγη τρένων που τα έχουμε χαράξει έτσι οπότε δεν συναντώνται με τίποτα στη διαδρομή αυτή.

Οι μηχανοδηγοί ζητούν επίσπευση των διαδικασιών ώστε η τηλεδιοίκηση να λειτουργεί σε όλο το δίκτυο.